تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

کوتاهی برخی دستگاههای لرستان در زمینه ساماندهی متکدیان/ صدا و سیما پای کار بیاید

  • کد خبر : 18235
  • 07 بهمن 1391 - 23:24

  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان از کوتاهی برخی دستگاههای این استان در زمینه ساماندهی متکدیان انتقاد کرد. به گزارش مهر، حامد نظرنیا ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه در این زمینه مشکلات زیادی در استان وجود دارد اظهار داشت: آئین نامه برخورد با متکدیان در سال […]

564117_orig

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان از کوتاهی برخی دستگاههای این استان در زمینه ساماندهی متکدیان انتقاد کرد.

به گزارش مهر، حامد نظرنیا ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان لرستان با بیان اینکه متاسفانه در این زمینه مشکلات زیادی در استان وجود دارد اظهار داشت: آئین نامه برخورد با متکدیان در سال ۷۸ به همه دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اجرای این آئین نامه توسط دستگاههای اجرایی مرتبط به متکدیان افزود: با توجه به اینکه شرح وظایف هر کدام از دستگاههای اجرایی در این آئین نامه مشخص شده این دستگاهها باید به وظیفه قانونی خود برای ساماندهی متکدیان استان عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه بر اساس این آئین نامه دو اقدام فرهنگی و برخوردی را دستگاههای اجرایی باید در دستور کار خود قرار دهند گفت: متاسفانه در اجرای این آئین نامه برخی دستگاههای اجرایی استان همکاری لازم را ندارند.

نظرنیا با تاکید بر اینکه برای ساماندهی متکدیان مهم ترین کار اقدام فرهنگی است، تصریح کرد: به غیر از متکدیان حرفه ای که باید برخورد قهری و قانونی با آنها صورت گیرد در بقیه موارد باید کار فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه به صلاح نیست که ستاد ساماندهی متکدیان خروجی مناسبی نداشته باشد، گفت: در این راستا رسانه های استان لرستان می توانند تاثیر فراوانی در کاهش آسیب اجتماعی تکدی گری داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر صدا و سیمای مرکز لرستان در زمینه فرهنگسازی گفت: متاسفانه صدا و سیما تا کنون عملکرد مطلوبی در این زمینه نداشته است.

نظرنیا همچنین از پیگیری های انجام شده برای اختصاص اعتبارات لازم برای ساماندهی متکدیان لرستان خبر داد و گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته از طریق وزارت کشور قرار است به زودی اعتباری در این زمینه به لرستان اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: به محض اختصاص، این اعتبار در اختیار دستگاههای اجرایی مرتبط قرار داده می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان همچنین با تاکید بر شناسنامه دار کردن متکدیان سطح استان، گفت: متاسفانه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد متکدیان سطح شهرهای لرستان وجود ندارد که در این راستا می طلبد که همه این متکدیان شناسنامه دار شوند.

نظرنیا همچنین از تشکیل کمیته ای برای تعیین تکلیف متکدیان استان لرستان خبر داد و گفت: در این راستا باید کمیته ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان، دادستان، بهزیستی، صدا و سیما راه اندازی شود تا در نهایت تصمیم قاطعی در زمینه ساماندهی متکدیان استان گرفته شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.