تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

زمان ثبت‌نام نامزدهای‌انتخاباتی/ شرایط کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

  • کد خبر : 18331
  • 09 بهمن 1391 - 9:48

  به گزارش میرملاس نیوز؛ زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد. حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۲ را زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و ۲۶ فروردین ماه ۹۲ را زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی […]

32738_961

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام شد. حسنعلی نوری جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۲ را زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و ۲۶ فروردین ماه ۹۲ را زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور این خبر را در یک نشست خبری در بوشهر اعلام کرد و در ارتباط با قانون تبلیغات انتخاباتی گفت: قانون تبلیغات تغییری نکرده و از نظر زمانبندی کاندیدها بعد از تایید صلاحیت‌ها ۱۵ تا ۲۰ روز برای تبلیغات فرصت دارند. نوری افزود: با این وجود در انتظار آخرین مصوبه مجلس در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم تا قانون جدید انتخابات ریاست‌جمهوری اجرایی شود.

جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: همزمان‌با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها، دو انتخابات میان دوره‌ای در ۴ حوزه انتخابیه دماوند، فیروزکوه، تویسرکان، رامسر تنکابن و ایلام و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز در استان‌های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد هم برگزار می‌شود که ۱۵ فروردین ماه زمان ثبت‌نام از کاندیداهای این انتخابات است. نورایی گفت: تعداد و اعضای شعب در انتخابات ثابت هستند و بعد از احراز هویت دو صندوق مجزا وجود دارد، در جریان این فرآیند ممکن است، رای‌دهندگان تعرفه را اشتباهی در صندوق دیگری انداخته باشند به همین دلیل قبل از شمارش، تمام تعرفه‌ها از صندوق تفکیک خواهد شد و هر تعرفه در محل مورد نظر گذاشته می‌شود و بعد از آن شمارش نهایی آغاز می‌شود. وی بیان کرد: اعضای حقوقی هر انتخابات در هیات اجرایی باید جایگاه خود را در هیات‌های انتخابات داشته باشند.جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بیان داشت: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای و مکانیزه در سال آینده پس از موافقت و نظر نهایی شورای نگهبان در این مورد اقدام خواهد شد.

شرایط کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

همچنین جانشین ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تغییراتی در سطح تحصیلات داوطلبان و تعداد منتخبان و اعضای شوراها داشته است که در انتخابات سال آینده لحاظ می‌شود. وی افزود: سطح تحصیلات کاندیداها در روستاهای تا ۲۰۰ نفر جمعیت خواندن و نوشتن و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار نیز تا دیپلم می‌توانند کاندیدای انتخابات شوراهای شهر و روستا باشند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و جانشین ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: همچنین سطح تحصیلات کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز لیسانس یا معادل آن باید باشد. نوری گفت: همچنین تعداد اعضای شوراهای روستا در روستاهای تا ۱۵۰۰ نفر جمعیت ۳ نفر اصلی و دو نفر علی‌البدل، روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر، پنج نفر اصلی و سه نفر علی‌البدل خواهند بود.

وی گفت: تعداد اعضای شوراهای شهر با جمعیت ۲۰ هزار نفر شامل پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و جمعیت تا ۵۰ هزار نفر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل خواهند بود.مدیرکل سیاسی وزارت کشور و جانشین ستاد انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شوراهای شهر در شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ نفر اصلی و ۴ نفر علی‌البدل و شهرهای تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ نفر اصلی و ۵ نفر علی‌البدل هستند.

نوری بیان کرد: تعداد اعضای شورا در شهرهای تا ۵۰۰ هزار جمعیت، ۱۳ نفر عضو اصلی و شش نفر علی‌البدل و تا یک میلیون نفر جمعیت ۱۵ نفر عضو اصلی و هفت نفر علی‌البدل و شهرهای تا دو میلیون نفر جمعیت نیز ۲۱ نفر عضو اصلی و هشت نفر هم علی‌البدل خواهند بود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. قرار بود شهر ها تا یک ملیون دیپلم باشد چند سال است درس می خوانم ولی نا امید شدم

  2. با سلام لطفا سایت http://www.davtalabin.com را در صفحه اول خودتان برای دید عموم قرار دهید و جهت معرفی بهتر خودتان و کاندیداهای مورد نظرتان در پربیننده ترین سایت انتخابات ایران به ((سایت رسمی تبلیغات انتخابات ایرن)) http://www.davtalabin.com مراجعه فرمایید.

  3. کشور را عملکرا کنید نه مدرک کرا

  4. وکیل مجلس باید با قا نون قدیم وبا مدرک قدیم باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.