- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس: ۱۲ درصد آب‌های سطحی کشور در لرستان وجود دارد

13910627214928176_PhotoL

 

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ درصد از آب‌های سطحی کشور در استان لرستان وجود دارد.

به گزارش میرملاس نیوز؛ حجت الله خدایی سوری با اشاره به اینکه استان لرستان سومین استان غیر ساحلی پر آب کشور است، ایجاد سدهای مختلف در این استان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه آب‌های سطحی این استان بدون کم‌ترین استفاده خارج می‌شود و استان‌های همجوار از این نعمت خدادادی استفاده بهینه را می‌برند و این در حالی است که هر ساله به دلیل نبود ذخیره آب با خشکسالی و کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی سال‌های گذشته در لرستان اظهار داشت: این امر موجب خشکی ۵۰ درصد چشمه‌های استان شده که این موضوع تلاش نمایندگان استان را در خصوص اجرای برنامه و طرح‌های مختلف در جهت جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی استان را دو چندان کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان گفت: ما نمایندگان مجلس نهم به جد پیگیر موضوعات بخش کشاورزی هستیم و تمام تلاش ما این است که موانع و مشکلات پیش روی بخش کشاورزی را مرتفع سازیم.

خدایی سوری با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی در چند روز گذشته خاطر نشان کرد: در این جلسه تمام مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با بازدیدهای میدانی و حضور مسئولان وزارت نسبت به ایجاد بستر مناسب سطح زیر کشت بخش کشاورزی استان اقدامی عملیاتی صورت گیرد.