تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
10

روزنه‌ای از غیر استاندارد بودن در انتخابات ایران وجود ندارد

  • کد خبر : 18375
  • 11 بهمن 1391 - 12:34

    رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه همه انتخابات‌ها در ۳۴ سال گذشته در ایران با شکوه برگزار شده است، گفت: روزنه‌ای از غیراستاندارد بودن در انتخابات ایران وجود ندارد که حالا بخواهیم آن را استاندارد کنیم. به گزارش میرملاس نیوز؛ الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس […]

 2010_7_4_11_24_51

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه همه انتخابات‌ها در ۳۴ سال گذشته در ایران با شکوه برگزار شده است، گفت: روزنه‌ای از غیراستاندارد بودن در انتخابات ایران وجود ندارد که حالا بخواهیم آن را استاندارد کنیم.

به گزارش میرملاس نیوز؛ الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر لزوم برگزاری انتخاباتی با استاندارهای مدرن جهانی،‌ اظهار داشت: استانداردترین شیوه‌های برگزاری انتخابات در ایران رعایت می‌شود.

وی افزود: در انتخاباتی که در غرب برگزار می‌شود، اصولًا احزابی خاص کاندیدا معرفی می‌کنند و انتخابات را دولت یا نمایندگان احزاب برگزار می‌کنند در حالی که انتخابات در ایران توسط خود مردم برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: فرماندار هر شهرستان طبق قانون ۳۰ نفر از معتمدین آن شهرستان را دعوت می‌کند و سپس آنان بین خودشان انتخابات برگزار می‌کنند و اعضای هیئت اجرایی برگزارکننده انتخابات بدین ترتیب تعیین می‌شوند، یعنی اجرای انتخابات با مردم است، سپس برای اینکه تصمیمات این هیئت به سمت و سوی اشخاصی خاص نرود و تضمینی برای این موضوع وجود داشته باشد، هیئتی تحت عنوان هیئت نظارت بر انتخابات تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت در امر انتخابات تنها پشتیبان‌کننده است، یعنی دولت در امر انتخابات وسایل نقلیه، صندوق اخذ رأی، تعرفه و دیگر موارد را آماده می‌کند.

ملکشاهی‌ همچنین خاطرنشان کرد: اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را بخواهیم با انتخابات در دیگر کشورها مقایسه کنیم، یک مقایسه مع‌الفارق است، انتخابات در دیگر کشورها نه از نظر میزان حضور افراد و نه از نظر واقعی‌بودن رأی، با انتخابات در ایران یکسان نیست، همه انتخابات‌ها در ۳۴ سال گذشته در کشورمان با شکوه برگزار شده است ضمن اینکه انتخابات‌های غیر رسمی هم در ایران برگزار می‌شود، مانند حضور ملت در راهپیمایی‌هایی مانند ۲۲ بهمن، حضور گسترده مردم در جشن‌های ملی تأییدی برای نظام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: ما انتخابات را به هر شیوه‌ای برگزار کنیم، حتماً دشمنان به یک انگی به آن وارد می‌کنند و می‌خواهند از این طریق لطمه‌ای به ما وارد کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: فکر نمی‌کنم روزنه‌ای از غیر استاندارد بودن در انتخابات‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، وجود داشته باشد که حالا بخواهیم آن را استاندارد کنیم.

ملکشاهی‌ در خاتمه متذکر شد: ما همه استانداردها را در انتخابات داریم، در انتخابات ریاست جمهوری ما گاهی حتی ۱۰ نفر هم کاندیدا می‌شوند و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند اما در غرب و کشورهایی مانند آمریکا تنها دو حزب دو کاندیدا معرفی می‌کند و این دو نفر با هم رقابت می‌کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. اقای ملکشاهی واقعا تو چه کرایش داری با رای اصلاح طلبان نماینده شدی -اصولگراها را معزول کردی ومعلوم نیست چه گرایشی در انتخابات خواهی داشت

  2. با نظر جنابش موافقم!واقعا روزنه ای وجود ندارد،از بس که جان ندارد!!!بعید می دانم حضرتش دانشگاه رفته باشند و بدونن غرب کدوم طرفه!بهت افتخار می کنم آقای بی روزن!!!

  3. حتما منظور ایشان انتخابات به سبک رومشکان است اقای ملکشاهی مردم خیلی فهمیده اند وسره را از ناسره تشخیص میدهند .

  4. آقای ملکشاهی این رو بدون که اگه آقای دوستی نبود شما حالا این جایگاه رو نداشتید ولی شما نمک خوردی و نمکدون شکوندی البته بیشتر از این هم انتظار نمیرفت.

  5. سلام بر اقای ملکشاهی بزرگوار تورو بخدا برای شهر ما کاندید شوید چون بی ریا ترین و سالمترین فرد هستیذ مطمینم برای ر فع بیکاری جوانان تلاش میکنید و قول دروغ هم توی ذاتتون نیست اینشااله همه سالم وسربلند باشید اگر کسی به شما رای ندهد در حق خودش ظلم کرده

  6. فکر میکنم مردم رومشگان قدر چنین عزیزی را نمیدونن تو رو خداکاندید برای خرم اباد باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.