تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

کوهدشت ظرفیت تبدیل به انبار غله کشور را دارد/ اراضی کشاورزی تشنه هستند

  • کد خبر : 18499
  • 12 بهمن 1391 - 22:06

  نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کوهدشت با داشتنن ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب می تواند انبار مهم غله کشور باشد. به گزارش خبرنگار مهر، الهیار ملکشاهی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری در شهرستان کوهدشت با بیان اینکه این شهرستان سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، گفت: کوهدشت […]

930851_orig

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کوهدشت با داشتنن ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب می تواند انبار مهم غله کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهیار ملکشاهی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری در شهرستان کوهدشت با بیان اینکه این شهرستان سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است، گفت: کوهدشت در دوران دفاع مقدس همیشه با دو گردان سرافراز محبین مردانه از این خاک و این انقلاب دفاع کردند.

وی ادامه داد: امروز هم انتظار می رود این شهرستان با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کوهدشت می تواند انبار مهم غله ی کشور باشد

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کوهدشت با داشتنن ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و با وجود دو رودخانه پرآب سیمره و کشکان می تواند انبار مهم غله کشور باشد اما همچنان در تشنگی کامل به سرمی برد.

ملکشاهی ادامه داد: متاسفانه تنها ۱۰درصد از زمین های زراعی کوهدشت آبی هستند که اگر وضع به همین منوال پیش برود این ۱۰ درصد را هم از دست خواهیم داد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با برداشت آب از پشت سد سیمره و انتقال آن به زمین های کوهدشت می توان قسمت عمده ای از مشکل کم آبی این اراضی کشاورزی را رفع کرد.

وی با اشاره به وجود معضل بیکاری در کوهدشت عنوان کرد: بیکاری در این شهرستان رقم بالایی دارد به طوری که می توان رتبه اول را در کشور برایش در نظر گرفت.

بساری از روستاهای کوهدشت از نبود آب آشامیدنی رنج می کشند

ملکشاهی در ادامه یادآورشد: در بحث آب روستایی کارهای زیادی صورت گرفته ولی کافی نیست چرا که هم اکنون بسیاری از روستاهای کوهدشت فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

وی تصریح کرد: سه روز یک بار با تانکر به این روستاها آب آشامیدنی رسانده می شود و وجود این مشکل و رنج کشیدن روستاییان در شان این نظام و آرمان های بلندش نیست.

ملکشاهی ادامه داد: همچنین ولتاژ برق دربرخی روستاهای کوهدشت به قدری ضعیف است که وسایل برقی روستائیان مدام در معرض آسیب قرار دارند.

درآمد امام زاده ها برای خودشان هزینه شود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ۱۸۰ مسجد و چندین امام زاده در کوهدشت یادآور شد: سهم بیشتری از درآمد بالای این امام زاده ها که زیارتگاه چند استان همجوار نیز هستند باید در راستای زیبایی و ساختمان سازی خودشان هزینه شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شود .حاج اقا…..خیلی ها قبل ا ز ظل سطان بمدت ۴ سال بر کرسی قدرت لم زدند الان فقط جدول پر می کنند۰ این نیز بگذرد .

  2. فقط تبلیغات وحرفهای عوامفریبانه -سیاسی کاری ومدیریت غیر کارامد

  3. حرف ها ی تکراری انبار غله ، سیمره ، کشکان . کشککککککککککان

  4. حتما این اطلاعات را از چند بنگاه جمع اوری کردی مانند بنگاه ………

  5. این کارها و این برنامه ها نشان از لیاقت ، مدیریت و قدرت برنامه ریزی و درایت بالای آقای ملکشاهی دارد و قطعا تاثیر زیادی در پیشرفت شهرستان خواهد داشت. “زنده باد ملکشاهی”

  6. چرا آقای ملکشاهی هیچ اشاره ای به سد معشوره نکرده اند آیا به نظر ایشان قابلیت اجرایی ندارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.