تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
11

حاشیه‌های خبری مراسم تشییع پیکر دکتر حسن حبیبی

  • کد خبر : 18546
  • 13 بهمن 1391 - 10:56

  حضور شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر دکتر حسن حبیبی با برخی اظهارنظرهای انتخاباتی همراه بود.   به گزارش میرملاس به نقل از نامه، مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول دولت‌های پنجم، ششم و هفتم – با حضور جمعی از مقامات و شخصیتهای برجسته کشور […]

100953152118

 

حضور شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر دکتر حسن حبیبی با برخی اظهارنظرهای انتخاباتی همراه بود.

 

به گزارش میرملاس به نقل از نامه، مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول دولت‌های پنجم، ششم و هفتم – با حضور جمعی از مقامات و شخصیتهای برجسته کشور آغاز شد. شخصیتهایی از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا عارف، میرتاج‌الدینی معاون رییس‌جمهور، بختیاری وزیر دادگستری در این مراسم حضور دارند.

همچنین در این مراسم افرادی نظیر سیدمحمود دعایی، بیژن زنگنه، عبدالله نوری، قدرت‌الله علیخانی، محمدعلی نجفی، سعیدی‌کیا، حجت‌الاسلام یونسی، عبدالله جاسبی، حسین علایی، مرندی، مسجد جامعی، مرتضی حاجی، دانش‌جعفری، محمد شریعتمداری، مجید انصاری و … حضور دارند.  قرار است حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نماز مرحوم حبیبی را اقامه کند.

همچنین به گفته قائم مقام بنیاد ایران‌شناسی، با درخواست همسر مرحوم حبیبی و موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره)، پیکر حسن حبیبی پس از تشییع از مقابل بنیاد ایران‌شناسی به حرم مطهر امام منتقل و در آن‌جا به خاک سپرده می‌شود.

حضور چهره های و شخصیت های سیاسی در این مراسم اما با برخی حواشی انتخاباتی و اظهار نظر درباره  شخصیت دکتر حبیبی همراه بود.

خاتمی:به نگاه حسن حبیبی به سیاست نیازداریم/با وزیر ارشاد درباره خبرنگاران بازداشتی حرف زدم

سیدمحمد خاتمی درباره ویژگی‌های شخصیتی مرحوم حسن حبیبی اظهار کرد: شاید مهم‌ترین نکته در مورد آقای حبیبی این است که ایشان از زاویه فرهنگ به دنیای سیاست نگاه می‌کرد.

خاتمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “این نوع نگاه به سیاست، چیزی است که امروز ما در جامعه به آن نیاز داریم”، ابراز عقیده کرد: در جامعه‌ای که همه چیز سیاسی شده و سیاست نیز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنیا اینگونه است.

آنچنان که ایسنا گزارش داده، وی افزود: دکتر حسن حبیبی از اصحاب دانش،‌ متدین و خوش‌فکر بود و در عین حال احساس مسئولیت داشت و از این زاویه به مسائل نگاه می‌کرد. ایشان انسانی بسیار متواضع بودند و هرگز ما احساس نکردیم برای شغل و منسبی تلاش کنند؛ حتی بسیار از مواقع پایین‌تر از شخصیت خود برخی از مسئولیت‌ها را می‌پذیرفتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی اولین کسی بود که با چهره صمیمی و در عین حال قاطع، مبتنی بر ارزش‌ها و بر محور منافع مردم تصویری از جمهوری اسلامی ترسیم می‌کرد. من امروز را روز سختی برای اصحاب فرهنگ، دانش و دلبستگان به انقلاب می‌دانم و امیدوارم خدا فقدان ایشان را جبران کند.

وی که چند لحظه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو داشت، پس از جدا شدن از وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، درباره برخی خبرنگاران بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: من به آقای حسینی – وزیر ارشاد – گفتم و ایشان هم گفتند پیگیری می‌کنند.

خاتمی در پاسخ به اینکه “آیا شرایط سیاسی رو به بهبود خواهد بود یا نه؟” گفت: امروز که هوا خوب است.

 

ناطق‌نوری: کاندیدا نمی‌شوم

علی اکبر ناطق نوری رییس اسبق مجلس شورای اسلامی و از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نیز درباره حضورش در انتخابات گفت: احساس وظیفه نمی‌کنم.

وی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه “آیا برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوید یا نه؟” گفت: نه.

ناطق نوری تصریح کرد: یعنی احساس وظیفه نمی‌کنم.

رئیس مجلس پنجم شورای اسلامی همچنین در گفتگو با مهر ویژگی بارز دکتر حبیبی را جامعیت در ابعاد علمی و سیاسی و اجرایی و هم‌چنین مسئولیت پذیری بالای وی عنوان کرد.

وی افزود: دکتر حبیبی چه در بعد علمی و فرهنگی و چه در بعد سیاسی و اجرایی انسانی برجسته و شاخص بود.

ناطق نوری با اشاره به مسئولیت های محتلف دکتر حبیبی از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: ایشان هر سمتی که بر عهده داشتند را با مسئولیت پذیری بالا به نخو احسن انجام دادند، و این مسئله یک شاخص در زندگی پربار ایشان در طول سه دهه انقلاب بود.
 

حدادعادل: شرح خدمات دکتر حبیبی را باید در چندین کتاب گنجاند

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز جمعه در مراسم تشییع دکتر حبیبی که در مقابل بنیاد ایران‌شناسی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آقای حبیبی مرد بزرگ، متدین، متعهد، انقلابی، دانشمند، پرکار، با انضباط و با اخلاق بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در طول این سی و سه سال که ما ایشان را از نزدیک دیدیم، دائما وجودشان منشا خدمت بود.

وی تصریح کرد: شرح خدماتی که دکتر حبیبی چه در عالم سیاست و چه در عالم علم و فرهنگ به ایران و انقلاب اسلامی کرده در چندین کتاب باید گنجانده شود.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: من امیدوارم نسل جوان چنین فردی را الگوی خود قرار دهد.

 

دکتر حبیبی نسبت به ولایت همواره وفادار بود
 
همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی که در مقابل بنیاد ایران شناسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایشان علاوه بر شخصیت معنوی، عامل و مقید به فرائض بود و به شدت از اینکه از بیت‌المال استفاده حتی شبهه‌ناکی داشته باشد، پرهیز داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: ایشان به حداقل‌ها اکتفا می‌کرد و دوستان و همکارانش می‌دانند که در زمان مسئولیت‌هایی که داشت، همینطور بود.

وی یادآور شد: مرحوم حبیبی نسبت به انقلاب مخصوصا ولایت چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری پایدار، ‌وفادار و استوار بودند و همیشه خط مستقیم را دنبال می‌کرد.

محمدی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: یادم هست آخرین بار چند ماه قبل ملاقاتی با رهبر انقلاب داشت و گفت این آخرین دیدار من است و همین هم شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. روحش شاد یادش گرامی باد.

  2. خاتمی:به نگاه حسن حبیبی به سیاست نیازداریم.
    این خاتمی همیشه سخنهای نو، زیبا و کارشناسانه و راهگشا می گوید. ملتی که قدر نخبگانش نداند، به سفلگانش گرفتار آید.

  3. خدا رحمتش کند
    خدمات زیادی داشت

  4. نگاه خاتمی به سیاست و فرهنگ نگاه اخلاق مدارانه ای است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است

  5. البته صحبت آقای ناطق نوری از روی کنایه بوده که گفته احساس وظیفه نمیکنم به خیلی از کاندیداها که علت کاندیداتوری خود را احساس وظیفه و تکلیف دانسته بودند.

  6. یادش گرامی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.