- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سالن شماره ۲۷ نمایشگاه تهران و میزبانی عشایرلرستان از میهمانان جشنواره صدای عشایر

 POSTER SIT

 

 

میرملاس : نخستین جشنواره و نمایشگاه صدای عشایر فردا شنبه ۱۴ بهمن گشایش می یباد تا در این فرصت عشایر و طوایف ۳۱ استان کشور به معهرفی دستاوردها، رسوم و سنن و توانمندی های خود بپردازند.
عشایری که به فرموده امام (ره) ذخایر انقلاب هستند در این نمایشگاه پذیرای مردمی هستند که سال های قبل و بعد ازانقلاب و دوران دفاع مقدس حق بزرگی بر گردنشان دارند.
و اما در این میان توانمندی ها و آداب و رسوم عشایر فهیم و غیور استان لرستان نه در یک غرفه یا محیط محقر بلکه در سالن شماره ۲۷ نمایشگاه بین المللی تهران به همگان معرفی می شود.
و البته این وسعت ظاهری هیچگاه توان نمایش و برجسته سازی تمامی قابلیت های عشایر لرستان را نخواهد داتش چراکه مردمان عشایر لر اعم از زن و مرد همواره در گذر تاریخ خوش درخشیده اند و قهرمانی ها کرده اند.
و فردا به مدت یک هفته عشایر لرستان با میزبانی مثال زدنی و صمیمانه خود منتظر میهمانان لر و غیر لر هستند تا باردیگر یادآوری کنند رشادت ها و اصالت مردمان لرستان را.
آنچه در این میان اهمیت دادر حضور لرستانی ها مقیم تهران در این نمایشگاه است که البته کم هم نیستند افراد فاخر و فرهیخته ای که باری به هر جهت ترک دیار لرستان کرده و در پایتخت ساکن شده اند.پبه طور قطع همراهی و حضوراین افراد در جشنواره صدای عشایر لرستان گام مهمی در راستای معرفی تمام و کمال عشایر لرنشین در این نمایشگاه خواهد بود.
گفتنی است بیش از ۱۴ هزار خانوار عشایر کوچرو و ساکن در لرستان زندگی می کند.

 

 طراح پوستر جشنواره : سجاد همتی