تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

کوچ نمادین عشایر لرستان برای حضور در نخستین جشنواره ملی صدای عشایر ایران

  • کد خبر : 18650
  • 13 بهمن 1391 - 22:27

  به گزارش میرملاس ؛ جشنواره ملی صدای عشایر عصر امروز با کوچ نمادین عشایر برخی از استان های کشور از جمله لرستان از میدان ونک تا مکان برگزاری جشنواره در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اعلام این مطلب افزود: جشنواره ملی صدای […]

1 copy

 

به گزارش میرملاس ؛ جشنواره ملی صدای عشایر عصر امروز با کوچ نمادین عشایر برخی از استان های کشور از جمله لرستان از میدان ونک تا مکان برگزاری جشنواره در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اعلام این مطلب افزود: جشنواره ملی صدای عشایر به صورت رسمی فردا(شنبه) آغاز می شود، که کوچ عشایر۱۰ استان از جمله لرستان امروز به صورت نمادین اجرا شد.

قاسم قربانی اظهار کرد: کوچ نمادین عشایر استان های کشور در طول مسیر از طریق شبکه های سراسری سیما پخش می شود.

براساس این گزارش، کوچ نمادین عشایر لرستان که با نوای موسیقی محلی همراه شد مورد توجه و استقبال ویژه مردم قرار گرفت به نحوی که مسیر حرکت کوچ با حضور گسترده جمعیت همراه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: برای حضور فعال و مشارکت گسترده لرستان در جشنواره ملی صدای عشایر، غرفه ای به صورت ویژه و اختصاصی به وسعت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع آماده شده است.

قربانی افزود: پخش زنده رادیویی ، طراحی سالن و برپایی سیاه چادر عشایر، گردش مجازی بازدیدکنندگان با لباس محلی از پل ها و بناهای تاریخی و طبیعی استان، تهیه و طراحی کلیپ جشنواره، غرفه مخصوص کودکان و غرفه های صنایع دستی با حضور ۲۰ صنعتگر محلی، سوغات و آش از برنامه های لرستان دراین حشنواره است.

وی گفت: به منظور معرفی فرهنگ غنی مردم لرستان به ویژه عشایر استان، همزمان با برپایی جشنواره صدای عشایر، مراسم سنتی ازدواج عشایری نیز به صورت واقعی در غرفه لرستان برگزار می شود.

جشنواره صدای عشایر ۱۴ تا ۱۹ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.