- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد : تبلیغات صحیح می‌تواند توانمندی مردم را نسبت به مدیریت زندگی افزایش دهد

[1]

 

هفتمین همایش کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‏رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل البرز تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، در نخستین روز این همایش محمدجعفر محمدزاده هدایت انسان را مهم‏ترین رسالت عرصه تبلیغات عنوان و اظهار کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) امر کرد که رسالت خودش را تبلیغ کند. این به آن معنا است که رسالت پیامبر(ص) بدون تبلیغ ناقص بود. رسالت امروز شما متولیان امر تبلیغات هم این است که در این عرصه چراغی در مسیر زندگی مردم بیفروزید و ظلمت و تاریکی‌های مسیر راه انسان‌ها را روشن کنید.

محمدزاده خاطر نشان کرد: نباید این‏گونه باشد که گرایش مردم به سمت مصرف‏گرایی به تنها دستاورد تبلیغات مبدل شود بلکه باید با تبلیغ درست بر آگاهی‌های مردم افزوده شود تا بتوانند زندگیشان را مدیریت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر آگهی‌های بازرگانی و تجاری گفت: آگهی کالا باید برای آگهی‌بخشی به مردم باشد و ضمن اینکه شیوه درست مصرف را به مردم می‌آموزد کالای باکیفیت را تبلیغ می‌کند و با رعایت شئونات دینی به ایجاد فضای با نشاط در جامعه کمک می‌کند.

محمدزاده تصریح کرد: یکی از دیگر از وظایف کارشناسان دفاتر تبلیغات ایجاد ارتباط مناسب بین کانون‏های تبلیغاتی و مطبوعات در استان‌ها است. هر نشریه برای انتشار به دو توانمندی نیازمند است که عبارت است از روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری.

او ادامه داد: روزنامه‌نگاری شامل تحریریه هر نشریه می‌شود و بخش روزنامه‌داری مربوط به پشتیبانی جذب آگهی و درآمدهای نشریه است که مطبوعات برای حیات خود به آن نیاز دارند و اگر شما بتوانید با ایجاد تفاهم نامه‏هایی بین کانون‏ها تبلیغاتی و مطبوعات زمینه‏های جذب آگهی از طریق کانون‏های تبلیغاتی را برای مطبوعات فراهم کنید و زمینه رشد دو طرف را ایجاد کنید، کار مهمی انجام داده‌اید.

محمدزاده اعتبار بخشیدن به کانون‏ها را از دیگر وظایف دفاتر تبلیغات در ادارات کل دانست و افزود: تلاش کنید تا کانون‏های تبلیغاتی در جایگاه یک مرکز فرهنگی و فکری رشد کنند.

وی ادامه داد: حیات کانون‏های تبلیغاتی به نوآوری و ایجاد فضاهای جدید است و کسانی در این راه موفق هستند که ظرفیت‏های جدیدی برای تبلیغات در کشور ایجاد کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد که با تداوم نشست‌های تخصصی برخی تعارض‌ها در حوزه متولیان تبلیغات برطرف شود و با هماهنگی کامل بین دستگاه‌ها، امور مربوط به تبلیغات محیطی و آگهی نامه‌ها ساماندهی شود.