تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

بازدید ۷ میلیون نفر از مردم ایران از جشنواره و کوچ عشایر

  • کد خبر : 19010
  • 20 بهمن 1391 - 10:51

  به گزارش میرملاس ، معاون گردشگری کشور از بازدید ۷ میلیون نفر از مردم ایران از جشنواره و کوچ عشایر خبر داد. منوچهر جهانیان امشب در مراسم اختتامیه جشنواره ملی صدای عشایر که در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمارهای جمع آوری شده ۲ میلیون نفر […]

0 (10)

 

به گزارش میرملاس ، معاون گردشگری کشور از بازدید ۷ میلیون نفر از مردم ایران از جشنواره و کوچ عشایر خبر داد.

منوچهر جهانیان امشب در مراسم اختتامیه جشنواره ملی صدای عشایر که در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمارهای جمع آوری شده ۲ میلیون نفر از کوچ عشایر که سیزدهم بهمن ماه از میدان ونک تا مسجد بلال صدا و سیما انجام شد، بازدید کرده اند و بر اساس آمارهای به دست آمده از مسئولان نمایشگاه بین المللی به طور کلی ۷ میلیون نفر از کوچ و جشنواره بازدید کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر گردشگری عشایر جزء ۵ اولویت اصلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار گرفته است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اگر ایثارگری شهدا نبود امروز ما نمی توانستیم این گونه شادمان باشیم گفت: باید در تمام لحظات زندگی به یاد شهدا باشیم.

جهانیان اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند دهه فجر برای مردم باید شادی آفرین باشد، این جشنواره عشایر را امسال در ایام الله دهه فجر برگزار کردیم  و استقبال میلیونی مردم از این جشنواره، هدف ما بود که به لطف خدای بزرگ، میسر شد.

 وی افزود: اعتقاد داریم که برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی باید فرهنگ سازی شود. فرهنگ ما همواره با شادی همراه بوده است اگر جامعه شاد باشد، بزه های اجتماعی هم کاهش می یابد.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: شهرنشینان به دور از هیاهوی سیاسی، با این جشنواره هفته ای شاد را در تهران تجربه کردند و خواست آنها نیز تکرار چنین مراسمی است.

تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر

صدیق، رئیس سازمان عشایری نیز در این مراسم گفت: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تأمین می شود.

وی افزود: عشایر کمتر مصرف می کنند و بیشتر تولید می کنند.

رئیس سازمان عشایری با اشاره به خشکسالی های اخیر نیز گفت: عشایر بسیار سخت کوش هستند به طوری که پیش از خشکسالی ها ۱۶۰ هزار تن گوشت تولید می کردند اما الان ۱۸۰ هزار تن تولید گوشت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جشنواره ملی صدای عشایر از چهاردهم تا نوزدهم بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.