تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

لرستان جایگاه نخست تولید ماهی استان‌های غیرساحلی کشور را دارد

  • کد خبر : 19062
  • 21 بهمن 1391 - 14:04

  رئیس جهادکشاورزی بروجردگفت: لرستان جایگاه نخست در میان استان‌های غیر ساحلی کشور در تولید ماهی را دارد. رضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: لرستان جایگاه نخست را در میان استان‌های غیر ساحلی کشور در تولید ماهی داشته، ولی با این وجود مردم لرستان کمتر در سبد غذایی خود از ماهی استفاده می‌کنند که […]

3-840

 

رئیس جهادکشاورزی بروجردگفت: لرستان جایگاه نخست در میان استان‌های غیر ساحلی کشور در تولید ماهی را دارد.

رضا امینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: لرستان جایگاه نخست را در میان استان‌های غیر ساحلی کشور در تولید ماهی داشته، ولی با این وجود مردم لرستان کمتر در سبد غذایی خود از ماهی استفاده می‌کنند که این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد دارای ۲۶ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی فعال و یک مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی و یک مزرعه پرورش ماهیان زینتی به ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: همچنین شهرستان دارای ۲ واحد تکثیر ماهیان قزل آلا به ظرفیت ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در سال و ۲ واحد تکثیر حد واسط ماهی قزل آلا به ظرفیت ۶ میلیون قطعه در سال است.

امینی ادامه داد: تولید شهرستان ۸۶۰ تن در سال بوده که با توجه به افتتاح ۳ مزرعه سردآبی در دهه مبارکه فجر تولید به ۹۱۰ تن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود با تعداد ۱۱ مزرعه در حال ساخت، اواسط سال آینده با راه اندازی این واحدها تولید به بیش از ۱۳۰۰ تن در سال افزایش پیدا کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.