- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گزارش/ نشست بی‎خبری!

untitled [1]

نشست بی‎خبری!

گزارش: مهران مریدی

پس از این‎که با برگزاری دیدارهای گهر در دورود موافقت شد، نشست‎های خبری پیش از بازی برای مربیان و خبرنگاران دردسرساز شده است.

تیم‎های مهمان در هتل زاگرس بروجرد اسکان می‎یابند و رنج سفر تا دورود را به خود نمی‎دهند و برای نشست‎های به ظاهر خبری پیش از دیدار، فقط پای یک مربی وسط است.

نکته‎ای دیگر که در این خصوص مشکل‎ساز شده، زمان این نشست‎هاست و هماره خبرنگاران رسانه‎های گروهی از این موضوع گلایه دارند.

در این خصوص خبرنگار ورزشی صداوسیمای مرکز لرستان گفت: شروع نشست رأس ساعت ۱۹ خیلی دیر است و به نظرم لزومی ندارد که این‎قدر دیر برگزار شود و هنوز علت آن برای ما مشخص نشده است.

یعقوب دالوند ادامه داد: دیر برگزار شدن نشست، برای ما خیلی مشکل‎ساز شده است. امید می‎رود در این خصوص، مسوولان با خبرنگاران همکاری لازم را داشته باشند تا به نحواحسن نشست‎های خبری، پوشش رسانه‎ای داده شود.

وی با ابراز نارضایتی از عدم حضور مربیان تیم‎های مهمان در نشست خبری، افزود: ظاهراً برای آقایان علی دایی، محمود یاوری و صمد مرفاوی خبرنگاران مهم نیستند که به نشست نمی‎آیند و ترس ما از این است که سایر مربیان تیم‎های حریف گهر هم این کار را تکرار کنند.

دالوند با اشاره به برگزاری نشست قبل از دیدار در هتل زاگرس بروجرد تأکید کرد: خبرنگاران و همکاران بروجردی می‎توانند برای دفاع از حیثیت استان در این نشست‎ها شرکت نکرده و آنها را تحریم کنند نه این‎که ما از یک طرف بگوییم فلان مربی به نشست نیامده از آن طرف آنها می‎گویند که در بروجرد نشست برگزار شده است.

همچنین یکی دیگر از خبرنگاران ورزشی صداوسیمای استان با بیان این‎که برای نشست‎های خبری مشکل داریم، خاطرنشان کرد: چون از خرم‎آباد به دورود می‎رویم و نشست‎ها هم دیر برگزار می‎شود تا بخواهیم برگردیم و فیلم را تدوین کنیم به هیچ‎کدام از بخش‎های مهم خبری شبکه‎های تلویزیونی نمی‎رسد.

صیاد درگاه‎پور در پاسخ به سوالی که نمی‎توانید در دورود تدوین کنید، گفت: می‎توانیم تدوین کنیم و از آنجا بفرستیم اما باز باید تدوین نهایی در مرکز استان انجام شود که در این صورت هم به اخبار نمی‎رسد.

وی عنوان کرد: اگر نشست چند ساعت زودتر برگزار شود، خیلی بهتر است و به نظرم ساعت ۱۶ تا ۱۷ بهترین موقع برای این کار است.

خبرنگار برنامه ۹۰ همچنین به میکزون نامناسب ورزشگاه اشاره کرد و گفت: محل میکزون افتضاح است و باید به مأموران انتظامی التماس کنیم تا اجازه دهند مصاحبه بگیریم. همچنین برای ورود به به ورزشگاه هم با مشکل مواجه هستیم.

سرپرست انجمن ورزشی‌‎نویسان استان در این خصوص گفت: متأسفانه مسوولان سازمان لیگ مشکلات خبرنگاران استان‎های محروم را در نظر نمی‎گیرند و شاید برای آنها فقط خبرنگاران تهرانی مهم هستند که نشست‎های خبری پایتخت در زمان‎های مناسب برگزار می‎شود.

محمود داوودی‎نژاد با اشاره به امکانات کم ورزشگاه تختی دورود، بیان کرد: تیم میزبان باید ساعت و مکان برگزاری نشست را اعلام کند و برای رفاه حال خبرنگاران بهتر است نشست‎ها زودتر برگزار شود.

همچنین عضو خانه مطبوعات لرستان در این مورد اظهار کرد: نشست‎های خبری که تا حالا در دورود برگزار شده، نه‎تنها ساماندهی نمی‎شود بلکه در بدترین زمان ممکن اجرا می‎شود.

رضا جایدری تأکید کرد: باید زمان نشست خبری را از قبل اعلام کنند تا تیم‎های مهمان، خودشان را با آن هماهنگ کنند. این‎که خبرنگاران ناراضی هستند یعنی مشکل وجود دارد و سازمان لیگ باید مشکل را حل کند.

وی با بیان این‎که آیا تا کنون با مربیانی که در نشست خبری حضور نیافته‎اند، برخورد شده؟ تصریح کرد: این کار بی‎احترامی به خبرنگاران بوده و تا زمانی که سازمان لیگ این‎گونه رفتار کند، بدون شک نشست‎ها از این بدتر هم می‎شود.

این عضو انجمن ورزشی‎نویسان کشور با تأکید بر این‎که سازمان لیگ قانون‎شکن است، اضافه کرد: این سازمان فقط می‎خواهد ظاهرسازی کند و نظارت خاصی صورت نمی‎گیرد. اگر تابلوهای تبلیغاتی در نشست باشد از نظر مسوولان، همه‎چیز خوب است.

مدیر سابق روابط عمومی سازمان لیگ علت دیر برگزار شدن و عدم شرکت در نشست‎های خبری بازی‎های گهر را نبود امکانات مناسب دانست.

بهمنی یادآور شد: چون دورود فرودگاه و هتل ندارد، تیم‎ها برای حضور در این شهر و همچنین نشست خبری با مشکل مواجه می‎شوند.

وی نداشتن مدیر رسانه‎ای تیم گهر را دیگر مشکل برگزاری نشست‎ خبری عنوان کرد و افزود: مدیر رسانه‎ای می‎تواند از قبل هماهنگ و نشست خبری را در زمان مناسبی برگزار کند.

بهمنی یادآور شد: از گهری‎ها درخواست کردیم نشست‎های خبری در بروجرد برگزار شود که قبول نکردند. نیاز به زمان دارد تا بخواهند در این‎گونه موارد تجارب کافی را کسب کنند.

وی در پایان صحبت‎هایش یک نوید خوب داد و گفت: برای بازی‎های بعدی سعی می‎کنم، خودم هماهنگی لازم را انجام دهم تا نشست‎ها زودتر برگزار شود.

امیدواریم برنامه‎ریزی مسوولان سازمان لیگ به نحوی باشد که نشست‎های خبری به نشست‎های بی‎خبری تبدیل نشود.