تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
9

دیدار مدیرمسؤول ماهنامه‌ی «پیشوک» با معاون فرهنگی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران

  • کد خبر : 19311
  • 24 بهمن 1391 - 20:36

به گزارش میرملاس نیوز؛ در آغاز این دیدار داریوش جعفری گزارشی از عملکرد مجموعه‌ی پیشوک ارایه کرد. وی به اهداف بزرگ هم‌کاران پیشوک در ارتقای سطح فرهنگ منطقه اشاره کرد و بالا بردن فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در کودکان، آگاهی از مسایل علمی، فرهنگی و هنری دنیای امروز و پرورش خلاقیت در کودکان را از […]

به گزارش میرملاس نیوز؛ در آغاز این دیدار داریوش جعفری گزارشی از عملکرد مجموعه‌ی پیشوک ارایه کرد. وی به اهداف بزرگ هم‌کاران پیشوک در ارتقای سطح فرهنگ منطقه اشاره کرد و بالا بردن فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در کودکان، آگاهی از مسایل علمی، فرهنگی و هنری دنیای امروز و پرورش خلاقیت در کودکان را از مهمترین اهداف پیشوک دانست. این ملاقات به پیشنهاد آقای علی عاشوری – از مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، در آسیای غربی و مرکزی (تحت نظارت یونسکو)- برای ایجاد تأمل بین نهاد فرهنگی یونسکو در ایران و پیشوک انجام شد.

 

uneskoo

 

آقای دکتر مستکین در ابتدای گفت‌وگو ضمن ابراز خوشحالی از آشنایی با برنامه‌ها و خدمات فرهنگی مجموعه‌ی پیشوک از اینکه در شهرستانی دور، در کشور ایران چنین برنامه‌های فرهنگی مفیدی برای کودکان و خانواده‌ها انجام می شود به نوبه‌ی خود قدردانی کرد. ایشان چنین حرکاتی را با توجه به محرومیت منطقه و نداشتن پشتوانه مالی ستود. وی در ادامه گفت: اهمیت تربیت در دوران کودکی را در فرمایشی از امام علی(ع) می‌توان به خوبی درک کرد که به فرزند عزیزشان فرمودند: «پیش از آنکه خاک دلت ناپاک و سخت گردد در تربیت تو کوشیدم…» لذا در زمان انعطاف کودکان و پیش از سختی دل آنان می‌توانیم ایشان را تربیت کنیم. مجموعه‌ی پیشوک با جامعه‌ی لطیف کودک کار فرهنگی می‌کند و این از امتیازات این مجموعه است. با توجه به فرمایش یکی از بزرگان «کودکان همانند سیمان خیس هستند که هر ردپایی روی آن خواهد ماند»، رفتار ما بایستی تجلی الگوهای فکری، دینی و انسانی باشد.

وی از شادی به عنوان بزرگ‌ترین محرک برای خلاقیت یاد کرد و در این خصوص گفت: افسردگی دشمن خلاقیت است. بنابراین کمک به ایجاد روحیه‌ای شاد و سوق دادن کودکان و جامعه به سوی شادی و شعف یکی از اصول کار فرهنگی با کودکان است.

ایشان ادامه داد: البته در هر شروعی تحمل سختی لازم است. هر کار بزرگی برای خود «شعب ابوطالبی» دارد. پس اگر در سختی هستید بدانید این شعب تمام خواهد شد و شما با گذشتن از دیوهای مختلف پیروز هفت خوان خواهید شد.

دکتر مستکین در خصوص اهمیت پشتوانه‌ی مالی گفت: شما بایستی به طراحی مکانیسمی برای درآمد زایی بپردازید و با خلاقیت و کوشش به خودکفایی مالی برسید. شاید این مکانیسم می‌تواند در زمینه‌های آموزش زبان، صنایع دستی و حتی آموزش کشاورزی و دامداری مدرن باشد.

آقای دکتر قول دادند، در ترغیب مسؤولین و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به حمایت از پیشوک اقدام کنند و معاونت فرهنگی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و حتی نماینده این سازمان با کمال میل در همایش‌هایی که توسط پیشوک در مباحث فرهنگ و خانواده برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مدیر مسؤول پیشوک ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه گفت: قطعاً توصیه‌ها و پیشنهاد‌های ارایه شده توسط آقای دکتر مستکین در پیشبرد اهداف پیشوک مؤثر خواهد بود و حضور سفیر، معاونت فرهنگی و یا دیگر مسؤولین محترم یونسکو در لرستان و غرب کشور در سوق دادن مسؤولین محترم نظام جمهوری اسلامی و اذهان عمومی به تداوم امور فرهنگی مجموعه‌ی پیشوک کمک خواهد کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. برای داریوش عزیز وپیشوک آرزوی سربلندی وسرسبزی بیشتر دارم .

  2. با سلام به داریوش جعفری عزیز‏”ضمن آرزوی توفیقات روزافزون برای شما,از اجرای نمایش بسیار زیبای شما‏(براوه‏)‏ در جشنواره ملی صدای عشایر لذت بردیم‏”دست مریزاد‏”‏

  3. باسلام خدمت آقای جعفری و تمامی دست اندرکاران نشریه پیشوک با آرزوی موفقیت برای شما امیدوارم در انجام این امر خطیر موفق باشید و جا دارد که با بیانی هنرمندانه که کار شما عزیزان است سعی در تعلیم آموزه های دینی و باالخصوص آشنایی کودکان این دیار با امام زمان (عج)و فرهنگ انتظار انجام شود.

  4. درود به همه ی خوبان؛ داریوش نازنین و همه ی همکاران ، هم فکران و همیاران پیشوک. این دیدار را باید به فال نیک گرفت و منتظر اتفاقات و پیامدهای خوب آن شد. به عزیزان این مژده را می دهیم که در آینده این دیدارها به نشست ها و سمینارهای عمومی تر تبدیل شده و حتا منتظر حضور بزرگان و سفرای یونسکو در شهر و استانمان باشید. به امید فرداهای شیرینی که خود ما قرار است “با هم” بسازیم.

  5. درود به داریوش جعفری و مرتضی خدایگان. انصافا با وجود امکانات کم، فعالیت های چشمگیر شما در پیشوک شایسته ی تحسین است. موفق باشید.

  6. درود بر شما استاد گرامی و به امید روزهای خوش …………..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.