- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ریز و درشت سرقتهای کشف شده در لرستان/ دستبند قانون بر دستان “پنجه طلا”!

818306_409

 

 

سردار کاظم علیزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان با اشاره به وضعیت کشف جرایم در استان اظهار داشت: خوشبختانه در این استان جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه بانک، آدم ربایی، سرقت طلافروشی و …بسیار به ندرت رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون تنها یک مورد سرقت بانک در استان رخ داده که این مورد نیز کشف شده است عنوان کرد: در این مدت چهار مورد سرقت از طلافروشی داشتیم که سه مورد از این سرقتها کشف و سارقان دستگیر شده اند.

سردار علیزاده با اشاره به دستگیری سارقان طلافروشی در شهرستان الیگودرز عنوان کرد: دو نفر از این افراد در جریان کلاهبرداری مرتبط با سکه های تقلبی پیش از این دستگیر و دارای سابقه بوده اند.

وی با بیان اینکه در جریان سرقت از طلافروشی الیگودرز ۶ کیلو و ۷۰۰ گرم طلا به سرقت رفته بود، عنوان کرد: در این رابطه هشت نفر دستگیر و طلاها نیز کشف و ضبط شد.

فرماندهی انتظامی استان لرستان همچنین به سرقت طلافروشی پلدختر اشاره کرد و بیان داشت: نیمی از سارقان دخیل در این سرقت نیز با پیگیریهای پلیس دستگیر شدند.

سردار علیزاده با بیان اینکه این سرقت یک حرکت حساب شده توسط یک گروه بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه با چهره نگاری سارقان نیمی از این افراد دستگیر و مابقی تحت پیگیری هستند.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت دیگر کشفیات صورت گرفته اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه وقوع سرقت وسایل خودرو علی رغم رشد ۴۸ درصدی، در زمینه کشفیات نیز شاهد یک رشد ۵۱ درصدی بوده ایم که نشان از پیگیریها و تلاشهای نیروهای پلیس دارد.

فرماندهی انتظامی استان لرستان همچنین از افزایش ۴۱ درصدی کشفیات کیف قاپی خبر داد و بیان داشت: برخورد با کیف قاپی از اولویت های نیروی انتظامی بوده چرا که اعتقاد داریم حتی یک مورد کیف قاپی شعاع عدم احساس امنیت ایجاد می کند.

سردار علیزاده با اشاره به دستگیری یک سارق مشهور به “پنجه طلا”، عنوان کرد: این فرد دارای ۱۳۵ فقره سرقت است که در بازجویی ها هدف خود از سرقت را ثبت رکورد عنوان کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با این گونه افراد عنوان کرد: چنین افرادی با این سابقه وقتی آزادی می شوند دوباره به گردونه فعالیت وارد شده و ایجاد ناامنی در جامعه می کنند.

فرماندهی انتظامی استان لرستان با بیان اینکه جرایم امنیتی تاثیرگذار بر روان جامعه در لرستان در حداقل های ناچیز است، یادآور شد: خوشبختانه در این زمینه موارد کشف نشده ای نیز نداریم.

سردار علیزاده همچنین در مورد آمار سرقت های کابلهای برق و تلفن نیز بیان داشت: طی سالجاری ۶۴۹ مورد سرقت سیم به متراژ ۳۷ هزار و ۴۸۹ متر در استان رخ داده است.

وی با اشاره به کشف ۳۵۶ مورد سرقت سیم در استان توسط نیروی انتظامی بیان داشت: در این راستا ۳۱۲ نفر نیز دستگیر شدند.

فرماندهی انتظامی استان لرستان با اشاره به دستگیری یک نفر سارق سیم برق با ۹۷ مورد سرقت سیم در استان بیان داشت: همچنین در جریان سرقت های سیم برق فشار قوی صورت گرفته دو نفر از سارقان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.