کد خبر : 19497
تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 7,841 بازدید

چرا لرها نمی توانند رئیس جمهور شوند؟

  به گزارش میرملاس ، حتما از خواندن این مطلب متعجب می شوید و قتی بدانید و می دانید که نگارنده خود از تبار لر است و این گونه تیتری برای مطلب خود می گزیند.  حتما اکنون ناراحت و متعصب از این که چطور یک لر زاده این گونه خبری را منتشر کرده و قوم […]

Karimkhan-Zand-in-Persiangulf

 

به گزارش میرملاس ، حتما از خواندن این مطلب متعجب می شوید و قتی بدانید و می دانید که نگارنده خود از تبار لر است و این گونه تیتری برای مطلب خود می گزیند.

 حتما اکنون ناراحت و متعصب از این که چطور یک لر زاده این گونه خبری را منتشر کرده و قوم خود را فاقد توانایی برای ریاست جمهوری می داند.

من هم یک لر زاده هستم با تمام ویژگی های تعصبی، احساسی، مهمان نوازی، مردانگی،ناموس پرستی، انسان دوستی، سخاوت، باهوشی و…….اما دلم از لرها خون شده است و می خواهم بلند و رسا فریادشان بزنم و به آنها گله گزاری کنم.

تاریخ را که ورق می زنم قوم لر در همه تاریخ نام و نشان دار و پر افتخار است اما همیشه بدون جایگاه واقعی خود!

چرا و به چه دلیل امروز و دیروز من و پدرانم سهمشان از مدیریت ها در کشور هیچ تناسبی با وزن قومیتی، دلاوری، تدبیر و کیاست آنها نبوده است؟

به قول امیر کبیر در ستایش کریم خان زند  می نویسد” ای کاش هر چند وقت یک بار شیر بچه ای لر در ایران شاه می شد تا مردم مزه عدالت را می چشیدند”

وقتی لرها هم از نظر وزن جمعیتی و هم توان علمی و هم ولایت مداری در کشور در خط اول بوده و هستند چرا حقشان از مدیریت های کلان کشور همواره ناچیز است؟

مدت ها فکر می کردم که باید جواب این سوال را از چه کسی جویا شوم و بعد از کلی تحقیق دریافتم که لرها خود مقصر این اتفاق تلخ هستند.

لرها با این همه ویژگی های مثبت یک نقطه منفی دارند که همه توانایی های آنها را خداشه دار کرده است و آنهم این که اتحاد ندارند و وقتی لر زاده ای به منصبی می رسد برخی هم تبارانش بجای شعف و خوشحالی سعی دارند تا او را از این جایگاه پایین بکشند.

بجای آنکه دست بدهیم و نردبان هم باشیم گاهی وقت ها نردبان از پای همدیگر برمی داریم.

چرا میرزا کوچک خان جنگلی و ستار خان و باقرخان و رئیس علی دلواری در تاریخ امروز ما به نیکی یاد می شوند اما بیشمار دلاور لر نام و نشانی ندارند؟

براستی مقصر این فاجعه تاریخی و این همه اجحاف به قوم لر کیست؟

جالب توجه است که استان های لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بخشی از استان فارس، بخشی از استان خوزستان، بخشی از استان همدان و……را قوم لر شامل می شود.

آیا جز این بوده که با همین غریب پرستی و خود گریزی امروز استان های لر نشین محروم ترین استان های کشور هستند علیرغم این که این استان ها از نظر مواهب طبیعی  و سرمایه انسانی اول هستند.

ای کاش لرها با هم متحد بودند و بجای آنکه زیر پای هم را خالی کنند، به هم کولی بدهند تا بالا روند و دست هم را بالا بکشند و رئیس جمهور و وزیر و مدیر داشته باشند و چهره زشت فقر را برای همیشه از مناطق لر نشین پاک کنند. انشاله

منبع : بولتن نیوز

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

حسنک راستگو در گفته :

سلام . رحمت بر شیر مادرت آقای نویسنده . اما این که گفتی یه مساله است که همه دارن دنبال جوابش میگردن .
اتحاد با حرف های قشنگ و بی پشتوانه بدست نمیاد . اتحاد با لجبازی کورکورانه بدست نمیاد. اتحاد با طایفه بازی و کوتوله پروری بدست نمیاد.
منم یه لر هستم . بچه کوهدشت …
بیایید چند تا از آدمای خوش ذوق، هنرمند، مدیر، دلسوز و کارآمدمون رو بررسی کنید ببینید چی شده که سالی یکبار میان به شهری که اندازه ی سن امسال من و شما تو کوچه پس کوچه هاش خاطره دارن .
من آدمهای زیادی رو نمیشناسم اما چند نفر رو اسم میبرم و مسئولیتهاشون رو میگم که شماها حتمآ خیلی بیشتر از این حقیر نسبت بهشون آشنایی دارید اما برای یاد آوری :
چند دوره ی پیش یه بنده ی خدایی اومد کاندید شد که برای شهرش و مردمش مفید باشه همه ی شما یادتون هست که چطور باهاش بی مهری شد…
همون آدم قبل و بعد از اون جریان متاسفانه یا خوشبختانه همیشه از بهترین مسئولان کشوری بوده و هست و الان داره بعنوان استاندار قم با اون عظمت و گستردگی و حواشی سیاسی مربوط به خودش به این نظام خدمت میکنه .

[پاسخ]

مه میرزا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳۰ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۹:۳۷:

خب که چی؟

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ یکشنبه ۱۶ آذر , ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹:

ایگوم ایشاالله انشاءالله ما لرها جام جهانی 2018 را ببریم و افتخار ملی بدست بیاوریم

[پاسخ]

حسنک راستگو در گفته :

این یه مثال از دریای آدهایی که اسمشون روی ما هست و ما باید به وجودشون افتخار کنیم .کسی پیدا شد و کلاهشو حداقل پیش خودش قاضی کرد که آقای پیریایی میتونست کوهدشت رو واقعه بشناسونه و برای کوهدشت مفید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماها خیلی مواقع خودمون رو زدیم به خواب …
حالا میرسیم سر اسامی که هرکدوم میتونن نه برای کوهدشت بلکه برای کشورشون مفید باشن اماهمشهری های عزیز من بخاطر همین بحثی که نویسنده ی دلسوز این مطلب به اون اشاره کرده در موردشون بی مهری کردن و نتونستن قدرشون رو بدونن .
البته بنده اصلا به جناح و جناح بازی کاری ندارم فقط در حد حافظه ام و سن و سالم به نفراتی اشاره میکنم که دارای تجاربی هستند و میتونن برای این شهر ویرانه مفید باشن.
آقایان کرم رضا پیرییایی استاندار قم ،محمدجعفر محمدزاده معاون وزیر ارشاد، فرشاد حیدری مدیر کل بانک ملی ایران، صید علی کورانی مشاور استاندار مرکزی و مدیر کل حوزه استاندار، محمد امین باقری مدیر کل بازرسی استان مرکزی،علی امرایی مشاور و قائم مقام معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت .مهرداد امرایی فرماندار دلیجان ، سردار کشکولی معاون بازرسی در سپاه کشور ، سردار گراوند جانشین فرمانده مرزبانی کشور، میرزایی فرماندار سنندج ، عباسی فرد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اسماعیل دوستی عضو هیات مدیره بانگ پاسارگاد و دهها نفر دیگر …
رفیق ، داداش ، همشهری ، هم ولایتی …
شهر ما میدونی مشکلش چیه ؟
شهر و دیار ما بزرگ خیلی داره همه بزرگ هستن ، این وسط کسی پیدا نمیشه که کوچیکی کنه …
یا علی ./

[پاسخ]

لیلا پاسخ در تاريخ شنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۷:۳۲:

حسنک راستگو من کاملاًبا شما موافقم…اما یادتون رفت بگید که وقتی یه تحصیل کرده همشهری مون با هزار امید و آرزو بهترین سالهای عمرشو درس می خونه به امید آینده ای روشن اما وقتی میخواد وارد بازار کار بشه چطور با جناح بازی های غیر اصولی مسولین شهرمون سرافکنده و خوار میشه همون جوون وقتی از شهرمون بیرون میره بهترین مکانها استخدام میشه و بعد از مدتی جز بهترین های کشور میشه….به نظر من بزرگترین دلیل پیشرفت نکردن ما لرا همین تعصب بیجای جناح بازیمونه….

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۱:۵۰:

سلام خدمت دوستان عزیز
من موافق خانم لیلا هستم همون آدمهایی که اسم برده شده با پله بی لیاقتی مسئولین شهرمون بالا رفتن؛ شهر ما تا بوده عقب مونده و مسئولش هم خود ماییم که با کاغذ بازی و باند بازی و سیاستهای عشایری و پوچمون این آقایون رو روانه شهر ها و استانهای دیگه کردیم دیگه چرا افسوس می خوریم که اینجا نیستن برامون پدری کنن؟؟؟
همون بهتر که از حاشیه دور باشن و موفق بمونن اگه هم بیان توی این شهر فعالیت کنن بازم این ماییم که با رو انداختن ها و باند بازیهامون اونا رو هم به جمع مسئولین بی کفایت اضافه می کنیم بهتره توی شهرهای دیگه بدرخشند و ما افتخار کنیم

[پاسخ]

محمد جلیلوند پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۸:۲۲:

سلام کاملا قبول دارم حرفت رو.من الیگودرزی ام و به این نتیجه رسیدم که ما لرها خودی خار کن هستیم!!!!!!!!!!!!متاسفانه!!!

[پاسخ]

گراوند کوهدشتی در گفته :

با عرض سلام خدمت مدیر گرامی سایت میرملاس………تمام شگفتی ایران اینکه ترک ها دارن همه ی قدرت رو بدست میارن ولی متاسفانه ما…….خودمون باعث میشیم که پیشرفت نکنیم.

[پاسخ]

موستافین در گفته :

وقتی 9تماینده ی لرستان زیرچتر لا…. جمع شوند که منفور مردم لر است .داد وبیداد!؟

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه ۲۸ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۷:۵۳:

زير چتر احمدي نژاد و رحيمي و مشايي جمع شوند خوب است؟ مشكلت حل مي شود؟ چون اينها خيلي به لرستان رسيدند و لرستان عنقريب به اصفهان و يزد و سمنان و مازندران مي رسد و همه خوشحال مي شويم

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱ اسفند , ۱۳۹۱ ۰۹:۳۷:

برادر شما هم که دارین این اشتباه را تکرار می کنید. ما نماینده انتخاب کردیم حالا که مرحله کاره، زیر پاشونو خالی می کنیم و بهشون بد و بی راه می گیم. اول خودمونو اصلاح کنیم. لطفاً.

[پاسخ]

فريبا در گفته :

نداشتن اعتماد به همديگر وتاكيد بر اختلافات حزبي والبته تخريب سياسيون لر از سوي مخالفان خودي جواب سوال شماست. البته سال 84تا ريس جمهور شدن يك لر اندكي فاصته بودكه با راي بالاي هم استانيهاوكمي هم قدرشناسي خاتمي از قوم لرمي توانستيم رييس جمهور شويم ولي افسوس كه تعدادي از لرها راي ندادند وخاتمي هم معين را اورد.

[پاسخ]

کوهدشتی در غربت در گفته :

اقای حسنک راستگو
با سلام و ادب و احترام
چرا فقط ذهن حضرتعالی هول و هوش شخص پیرییایی می چرخه درست ایشان بالا رفته و دست دور و برش و گرفته ولی ای کاش اسم نخبگان علمی را بیشتر میبردی تا زد و بندکننان سیاسی
می خوای اسم نخبگان علمی تا جایی که من حضور ذهن دارم
1- دکتر محمود احمدی دکترای کامپیوتر از هلند و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه
2- کرم علیپور دکتری علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه
3- دکتر محمد احسان تقی زاده عضو هیات علمی دانشگاه
4- دکتر صالح آزادبخت فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
5- کرم الله طولابی فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
6- دکتر علی جعفر موسیوند عضو هیات علمی دانشگاه مدرس
7- دکتر دوستی عضو هیات علمی دانشگاه
8- دکتر مصطفی ازادبخت فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
9- دکتر ضرونی
با عرض پوزش از تمام اساتیدی که من حضور ذهن نداشتم که اسمشان برده شود
دوست عزیز بد نبود اسمی هم از اینا برده شود

[پاسخ]

محمد پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲۹ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۱:۴۵:

منهم هستم

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ یکشنبه ۲۹ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۳:۱۹:

پیریایی و….اگر اهل زد وبند بودن جایگاه بالاتر داشتن .ضمناهمه افراد نخبه لرستان چه سیاسی وچه غیر سیاسی همه محترمند

[پاسخ]

حسنک راستگو پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳۰ بهمن , ۱۳۹۱ ۱۲:۵۱:

سلام . آقا یا خانم کوهدشتی در غربت بنده که عرض کردم منظوری از بردن اسم کسی ندارم . منم مثل شما یه کوهدشتی در غربت هستم و سن و سالم انقدر نیست که اینایی که حضرتعالی اشاره کردید رو بشناسم .بغیر از آقای تقی زاده که یک بار خدمتشون رسیدم . بیایید تو همین نظراتی که به این مطلب داده شده یه نگاهی بندازید اونوقت متوجه میشید که چرا پیشرفت نمیکنیم. من فقط خواستم چند نفر رو اسم برده باشم نه اینکه به قول شما حول و هوش آقای پیریایی بچرخم . در ضمن هول و هوش غلطه بزرگوار …

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۴:۵۶:

هردوتون غلط گفتيد حول و حوش درسته

[پاسخ]

7چشمه میشنان پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۰:۰۹:

هوش و حول درسته….!!!!

[پاسخ]

123 پاسخ در تاريخ سه شنبه ۸ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۱:۳۶:

بسه دیگه
هول و هوش
حوش و حول
سرم رفت!!هرچی هیچی نمیگم!!!

[پاسخ]

علی شاهیوند در گفته :

دلایل زیادی برای عدم اتحاد لرستان بزرگ وجود دارد.
یک اینکه لرهازبان مشترک ندارند (ترکها هرکجا زندگی کنند زبان همدیگر را می فهمند)
عقب نگه داشتن لرها در نظر داشته باشید قاجاریه که بر زندیه مسلط شد تمام سعی خود را بکار گرفت تااین قوم دیگر سر بلند نکند واین رویه ادامه پیدا کرد دردراز مدت باعث از بین رفتن اعتماد بنفس لرها شد (لطفا کتاب دلاور زندرا مطالعه فرمایید)
از این گذشته لر ها موقعه به ریاست میرسند تا زه یادشان می اید ادمهای قانونمند هستند واگر ازهمزبونهای خود استفاده کندفقط دبیر خانه ابدارچی و… بخاطر همین دوران مسئولیت انها کوتاه است
و…

[پاسخ]

مهدی محرابی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۵۵:

دوست عزیز ترک های ایران هم اختلاف زبانی با هم دارند. زبان ترکی آذری اردبیل غلیظ تر از سایر ترک هاست. تبریزی ها به حدی با ترک های استان های همدان، قزوین و زنجان تفاوت دارند که برخی از کلمات محاوره ای آنها در زبان مردم مناطق زنجان نوعی بی احترامی و فحش برداشت می شود!
مشکل ما مردم لر این است که خودمان بین خودمان جدایی می اندازیم. اول اختلاف زبانی و گویشی و استانی را پیش می کشیم بعد می گویم او متعلق به فلان شهر است و از شهر ما نیست، بعد اگر همشهری مان هم باشد می گوییم او مال فلان طایفه است و از ما نیست!!!
این رویه ادامه دارد تا خودمان بمانیم و حوضمان

[پاسخ]

گروهبان گارسیا در گفته :

ول کنید این حرفای صدمن یک غاز را.

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه ۱۹ تیر , ۱۳۹۴ ۰۵:۴۱:

بحث چی میکنین منم استین بالا بزنم

[پاسخ]

علی فرهادی در گفته :

جای تقدیر داره از همه دوستان همشهری
از چی بگم؟
به قول دکتر رضایی؛ به چه بیاندیشیم؟زنان، دختران، بیکاران، کارگران، دانشجویان، منابع طبیعی و…؟؟؟؟؟!!!!!
عزیزان درد ما خود ماها هستیم، ماهایی که در جایگاه صاحب نظر حرفای خوب خوب میزنیم ولی وقت عمل(انتخابات مجلس) عقلمونو میدیم دست پدرانمان(توهین به پدرانمان نباشه).اینجا منظور اون نسل قبل از ماست که تعصبات کورکورانشون مارو بدنبال خودشون میکشونه…
نسل جدید، نسل تحصیلکردهف که الا ماشاالله کم هم نیستیم نباید خود را درگیر این باند بازی کنه.باید از حقمون دفاع کنیم، دربرابر کم مهری ها سینه چاک کنیم.
سهم ماز جمعیت کشور چقدر است، از منابع طبیعی، نیروهای تحصیلکرده، پایبند به ولایت و …
انصاف است که با وجود این همه پتانسیل، بجای دارا بودن بیشترین سهم از پیشرفت و توسعه، بیشترین آمار جرم، خودکشی، بیکاری، بزهکاری، اعتیاد، تصادفات جاده ای و… را به خود اختصاص داده.که این آمار تقریباً درتمامی مناطق غربی صدق میکند.
به خود بیاییم
حق ما این نیست…

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه ۱۹ تیر , ۱۳۹۴ ۰۵:۴۴:

اره والا حق ایرانی این زندگی وروزگارش نیست

بحث چی میکنین منم استین بالا بزنم

[پاسخ]

غریبه در گفته :

کوهدشت؟؟؟
ای خدااااااااااا چی بگم؟
من هرجا رفتم به همه کس میگم کوهدشتی جماعت چون با درد و رنج بزرگ شده به هر چی میخواد میرسه!
چه میخواد علمی باشه
جه فرهنگی
چه ورزشی
فقط و فقط باید بخواد

بچه ها تورو خدا بیاین هرکدوممون به جایی رسیدیم دوباره برگردیم به شهر خودمون تا آبادش کنیم!
1 یا علی میخواد و 1 مردونگی تا این بی کفایت ها رو بندازیم بیرون!

“دوباره میسازمت وطن؛ اگر چه با خشت و جان خویش
ستون به سقف تو میزنم؛ اگرچه با استخوان خویش”

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه ۵ خرداد , ۱۳۹۳ ۰۹:۱۶:

غریبه عزیز سلام
من هم سالهاست که غریبم. باورتان می شود 17 سال پیش به امید خدمت به مردمی که قدمشان بر روی چشمهای من است تمام اداره کل های استان را زیرپا گذاشتم ولی متاسفانه کوته نظری نامسئولین استان توفیق خدمت را از این حقیر گرفت. درصورتیکه یکی از وزارتهای تهران به سرعت مرا جذب خود کرد(بدون پارتی و در طی یک روز)

[پاسخ]

شاهیوند در گفته :

هر وقت گهر قهرمان لیگ شد لرها هم ریس جمهور می شوند

[پاسخ]

محمد جلیلوند پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۸:۲۴:

یعننی چی !!!!!!!!!!!!اصلا ربطی نداره

[پاسخ]

حامد قلي زاده پاسخ در تاريخ دوشنبه ۷ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۱:۳۸:

از نظر من گهر قهرمان ليگ برتر ايرانه
چشماتونو باز كنيد كدوم تيم توي ليگ برتره كه انقدر جوونه ميانگين سن تيم گهر 25 سال هم نيست.
من كه توي دنيا فقط 2 تا تيم رو ميشناسم كه مثل گهرند
1. كيو ايتاليا
2. استوك سيتي انگلستان
چرا كه اين تيم ها وقتي به ليگ سطح 1 سري A و برتر انگليس راه پيدا كردن با همه جو منفي كه روي تيمهاشون بود بهترين نتايج رو گرفتن و به جاينت كيلر (غول كش) معروق بودن

و طرفداراي گهر هم مثل طرفتداراي تيم Queens Park Rangers مي مونن و با اينكه اميد براي بقا بسيار كمه ولي توي سرما و گرما عاشق تيمشونن. گشنه و تشنه واسه تيمشون از جون مايع ميذارن.
لطفا آقاي جليلوند عزيز اگه براي خودت احترام قائل نيستي براي تيم محبوب من گهر و ديگران احترام قائل باش.

[پاسخ]

نادر در گفته :

تافرهنگ قدرشناسی حاکم نشه راه ترقی نداریم پیریایی-ط.ولابی-دوستی-محمدزاده ……….فرقی ندارن دست همدیگر را بگیریم

[پاسخ]

علی پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۹:۱۹:

نادرخان اتفاقا اینها فرق دارندپیریایی سیاستمدار -طولابی پزشک متخصص-دوستی نویسنده-محمدزاده الان دولتمردفرهنگی

[پاسخ]

دوست در گفته :

سلام مدیرمحترم سایت..این تاپ خبر را هرکس پیشنهاد داده خدمت به لرهاست ولی زود پایین آمده است با اینک بیننده اش زیاد است

[پاسخ]

گروهبان گارسیا در گفته :

وقتی این جور بحثهارا میشنوم یامیخوانم سردرد میگیرم .

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳۰ بهمن , ۱۳۹۱ ۰۹:۰۰:

چرا؟ لطف می کنید توضیح بدهید

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳۰ بهمن , ۱۳۹۱ ۰۹:۴۵:

خب ! نخون. مازوخيسم داري؟

[پاسخ]

هاشمی در گفته :

سلام آقای آزادبخت عزیز
از اینکه این مطلب رو درج کردی و مایه تلنگر و بحث شدی ممنون
راستش اگه بخواهیم کمی واقع بینانه تر هم نگاه کنیم باید بگوییم چرا از غرب کشور نباید کسی رییس جمهور بشه؟…
یا اگه زبان و گویش رو هم ملاک قرار بدیم باز لااقل لر و لک با هم میتونن جمع بشن و گستره قابل توجهی رو شامل بشن و …
من فکر میکنم با گسترده تر کردن بحث و بررسی حالتهای مختلف و ممکن این گفت و گوی کامنتی به منطق و استدلال نزدیک تر میشه و حداقل فایده اش شناخت بهتر منابع انسانی و مدیریتی لرستانه ،مثلا بد نیست روی گزینه هایی از لرستان که علاوه بر مسوولیت های ملی تو گوشه گوشه ی غرب کشور خدمت کردن و خدا بواسطه خدماتشون اونها رو بین مردم محبوب قرار داده صحبت بشه و…
خلاصه این بحث میتونه پر فایده باشه واقعا

[پاسخ]

ما پاسخ در تاريخ دوشنبه ۳۰ بهمن , ۱۳۹۱ ۰۹:۲۶:

ما گفتیم تنها اسم بردن از پیریایی واطرافیان او کافی نیست نگفتیم حالا بیاییدبجای لرها -بحث غرب کشور را پیش بکش .اینجور که هاشمی گفته شاید به زاگرس نشینها هم برسه .انوقت اصفهانیها هم واردند .شریک درست نکن اقا………

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۱:۵۵:

وای خدای من

[پاسخ]

ناشناس(ساکن تهران) در گفته :

فقر فرهنگی،نداشتن اعتماد به نفس،خیرخواه همدیگر نبودن،سیاسیکاری شدید و بی رویه(نمایندگان را بی خود بزرگ کردن و بدون بازجویی)،نفاق در برخورد با همدیگر باور کنید فرقی بین تحصیلکرده ها و بی سوادن نیست و……… باعث عقب ماندگی سیاسی و اقتصادی ما لرها می باشد. به امید روزی که مسائل مطرح شده را از سر راه آیندگان برداریم.

[پاسخ]

حسنک راستگو در گفته :

آقای آزادبخت سلام و خسته نباشید برادر . همت والایی داری . ماها که از شهرمون و همشهریامون دوریم کمکی از دستمون برنمیاد اما حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که بهت بفهمونیم کارت با ارزشه .
برادر سعی کن اول این تعصبات بی جا و جاهلی رو با مطالب ارزشمندی که منتشر میکنی از بین ببری اینطوری راه برای کار فرهنگی، سیاسی،اجتماعی،ورزشی،هنری و… باز خواهد شد .
بنده فقط اسم چند نفر رو بردم و اعلام کردم که هیچ قصد و غرضی ندارم شاهد نظرات بودید …
یا علی ./

[پاسخ]

تورج در گفته :

سلام دوستان. منم چند مورد بگم؟
مشكل ما اينهكه بقول ” خانم ف” اعتماد به نفس نداريم
نظرات و كه ميخوندم متوجه شدم كه ما فعلا با خودمون مشكل داريم. ببينين همين چند نفر كه اين كامنت ها رو نوشتن باهم فاصله دارن يكى طرفدار آقاى فلانى يكى طرفدار… همه ى اين افراد از هر حزب و جناح سياسى، لر هستند و مايه افتخار!!! خيلى افراد ديگرى هم هستند. ولى كو چشم بينا؟
ما حتى حاضر نيستيم يه ژست جدى بگيريم. برخى القاب و اسم هاى بالا هرچقدر جدى و منطقى و سنجيده و قشنگ با كلمات بازى كنن من يكى جور ديگه درموردشون برداشت ميكنم ( با عرض پوزش)
يكى ديگه از مشكلات ما اينه كه همش از تاريخ لر حرف ميزنيم چرا به وضع فعلى لرها يا آينده مون نميپردازيم؟ اين بخش أولين يا نادر ترين موضاعتى بود كه سايت ميرملاس از بين اين همه مجراى ارتباطى به أون پرداخته پس بهتره خيلى جدى نسبت به اين موضوع نظر بديم
يكى ديگه از مشكلات ما اينه كه اين حس بد حسادت و تخريب كردن يكديگه است تا وقتى نخبگان و سياسيون مطرح اين ديار و با ديد سياسى و كينه طايفه اى نگاه ميكنيم

[پاسخ]

ترکمن در گفته :

چرا ترکمن ها نمی توانند رییس جمهور شوند؟

[پاسخ]

تورج در گفته :

ببخشيد دوستان كامنت م ناقص شد
داشتم ميگفتم:
تا وقتى با اين تفكر پيش بريم به جاى نميرسيم اين درحاليه كه همين نخبگان سياسى در پايتخت روابط خوب و حسنه ى خوبى باهم دارن ولى اينجا…
بيايد خودمون رو با همين انتخابات شوراى شهر بسنجيم. ببينيم اين نظرات چقدر تأثيرگذاشته روى عقائد خودمون
موضوع بعدى اينه ما تا وقتى درست انتخاب نكنيم و درست حمايت نكنيم و درست مشكلات خودمون رو بيان كنيم وخلاصه تا به اجماع فكرى نرسيم بي فايده است كه اين هم محقق نميشه مگه اينكه كينه ها و سلايق طايفه اى و خيلى خصلت هاى بدمون رو كنار نزاريم بجايي نميرسيم.
من از مديريت سايت هم تشكر ميكنم هم خواهش ميكنم به اين موضوع وحدت مردم فهيم لر بيشتر و بيشتر فوكوس كنن كه ديگران هم نظرات بهتر ما بدهند تا به يك اجماع برسيم

[پاسخ]

شيرويه در گفته :

خسته نباشيد،آقاي آزادبخت من حرف شمارا قبول دارم،ماازهمديگه نردبان ميسازيم، امااين نردبان 2يا3پله بيشتر نداره
من خودم باهزار بدبختي كاري پيداكردم ،بعدازچند سال تلاش به پست خوبي رسيدم كه ميتونستم نيرو استخدام كنم
وچند نفري از شهرخودمون رو آوردم سر كار كه بيكارنباشن،اما همونا باعث شدن من از كار اخراج بشم.
الان يه جاي ديگه مشغول كارم،امااين كارها باعث ميشه كه تروخشك باهم بسوزه ودفعه ديگه به هيچ عنوان نيرو از شهر خودت نگيري
موفق باشيد

[پاسخ]

بلوچ در گفته :

چرابلوچ ها نمی توانند ریسس جمهوربشوند؟

[پاسخ]

خوزستانی در گفته :

چراخوزستانی ها کمی توانندرییس جمهوربشوند؟

[پاسخ]

بندری در گفته :

چرا بندری ها نمی توانند رییس جمهور بشوند؟

[پاسخ]

چراکردها نمی توانند رییس جمهوربشوند؟

[پاسخ]

ایصفاهونی در گفته :

چراایصفاهونی ها نمی توانند رییس جمهوربشوند؟

[پاسخ]

ایرانی در گفته :

کامنت کرد-بلوچ خوزستانی -ترکمن- بندری-ایضفاهونی راگذاشتم تاشما ها به خودبیایید وومتوجه شوید که مطلب تحت عنوان چرا لرها …چقدر بی پایه ونازل است .دوستان عزیز به جای این افکار تعصبی که ریشه درفرهنگ جاهلیت قوم پرستی و توتم پرستی داردبه آرمانهای بلند وهمگرایی ملی برپایه وحدت ملی وتمامیت ارضی کشورباشید وباراهکارهای درست برای پیشرفت مملکت اندیشه کنید تا از دنیایی که به سرعت برق وباد درحال پیشرفت است عقب نمونیم گرچه به علت خیانتهای حاکمان وابسته در صدسال قبل ازانقلاب به اندازه کافی جاموندیم اما جلوضرر راازهرکجا بگیریم فایده است. پس دوستان گرامی به جای این حرفای بی حاصل همه باهم دست به دست هم دهیم به مهر -میهن خویش راکنیم آباد.

[پاسخ]

لر پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۱:۱۳:

جناب ایرانی عزیز
آیا شما مطمئن هستی که اصفهانی ها نمی توانند رییس جمهور شوند؟ آیا نمی دانید که در هر کابینه ای بیش از نیمی از نمایندگان آنها اصفهانی اند ؟آیا این حاکی از لیاقت آنهاست و یا این که دست های دیگری در کار است؟بحث بلوچ و کرد و ترکمن مربوط به قانون اساسی و شرایط مذهبی رییس جمهور است و دخلی به بحث بالا ندارد.
فرموده اید که: دوستان عزیز به جای این افکار تعصبی که ریشه درفرهنگ جاهلیت قوم پرستی و توتم پرستی !!!!!!!!!!!!!!!!!داردبه آرمانهای بلند وهمگرایی ملی برپایه وحدت ملی وتمامیت ارضی کشورباشید.
با این فرمایش شما به شدت موافقم.آیا غارت منابع زیرزمینی و رو زمینی لرها از سوی مرکز نشینان نشانه تمدن است؟ آیا غارت نفت بختیاری و آب بختیاری و برای اصفهان ویزد و … در حالای که فقر شدیدی در بختیاری حاکم است,نشانه تمدن است؟آیا خشک شدن 70 روستاری الیگودرز و انتقال اب آن به گلپایگان وخوانسار و … نشانه تمدن است که حرف های بالا نشانه جاهلیت باشد.
کامنت های بالا تلاشی برای زندگی بهتر است اما چون شما و امثال شما چشم دیدن زندگی بهتر برای لر ها ندارید و غارت لرها برایتان سود سرشاری داشته است آنها را بی پایه و نازل می دانید
به گمانم شما در ایران زندگی نمی کنید؟ چشم ها را باز کنید واقعیت چیز دیگری است!!

[پاسخ]

ايراني پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۱۰:

لرعزيز وگرامي “اتفاقا من هم مانندشما لرهستم آن هم ازنوع لكش! ودرلرستان زندگي مي كنم.ضمنايكي ازمعاني وحدت ملي وهمگرايي هم اين است كه همانطور كه ما ازنفت وگاز خوزستان وصنايع اصفهان ويزد ومشهد وتبريز و….استفاده ميكنيم ديگران نيز نيز ازداشته هاي ما استفاده كنند البته اگربه قول شما غارتي دركارباشد باآن صدرصدمخ ومخ ومخالفم.

[پاسخ]

کمیر پاسخ در تاريخ سه شنبه ۶ فروردین , ۱۳۹۲ ۱۶:۰۳:

با سلام و تبریک سال نو
آقای ایرانی محترم آیا اگر همین منابع نفت،گاز و آب که در مناطق لر نشین (خوزستان و لرستان-کهکیلویه ) هست در جای دیگر مانند اصفهان بود وضع ما بسیار بدتر از این که هست نبود؟-
برادر عزیز اینو مطمئن باش که ما از هر ایرانی خود را ایرانتر می دانیم -و اگر ما نتوانیم یک احساس بسیار قوی از همبستگی قومی در خود بوجود بیاریم نخواهیم توانست به عنوان جزیی از کل ایران به آرمانها ملی نیز دست بیابیم -همگرایی قومی منافاتی با با همگرایی ملی ندارد –

[پاسخ]

حسنک راستگو پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۷ فروردین , ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰:

سلام به ایرانی عزیز . آفرین .دلمو شاد کردی

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۰۰:

کار به عمل برآید به سخندانی یا سخنرانی نیست برادر یا خواهر ایرانی…

[پاسخ]

محمد جلیلوند پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۸:۲۵:

افرین ایرانی عزیز

[پاسخ]

ايراني در گفته :

لرعزيزگرامي! بحث برسررييس جمهوراست نه نمايندگان ! لطفا دقت كنيد.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

با سلام. منبع خبر بویرنیوز بوده نه بولتن نیوز

[پاسخ]

سيف الهي .تهران در گفته :

با سلام و خسته نباشين .خدمت مديريت سا يت ومخاطبين عزيز.ببينيت چرا ما لرها ريس جمهور نمي شويم دو اصل دارد ساده بگم اهل ادبيات و نوشتن كلمات قصار نيستم .اولا ما لرها زماني كه به صندلي ناچيزي از اين مملكت كه لم ميزنيم اولين كاري كه ميكنيم فاميلي خودمونو فورا عوض مي كنيم .تكبر .غرور . كلاس گذاشتن.ادعا هاي مدرنيته بودن .اصالت خود گم كردن.من لر نيستم .من كردستاني هستم .بنده نوعي يك نفر لر هستم به لر بودنم واقعا مي بالم مدت 8ساله كه تهرانم بار ها با دوستان لر در پست هاي كليدي اين مملكت ارتباط داشته ودارم عند الله بعضي از دوستان مدير جوري برخورد مي كنن كه انگار لر بودن و كوهدشتي بودن از افاغنه محترم بد تريم .و ننگ بزرگي متحمل شديم .دوم اينكه .اقاياني كه در طول اين 34سا له و هم اكنون كه در سمت هاي الوان مشغول انجام وظيفه هستن به فكر خود و برج ساختن در بالا شهر پايتخت اند.به فكر استان و شهرستان خود نيستن.و از سياست روز به دور هستن .شايد از من وتو از نظر سواد سياسي عقب تر مي باشن.

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۰۲:

دقیقاً

[پاسخ]

سیروس علیپور در گفته :

با سلام
با اینکه در مقوله ی سیاست هیچ نظری ندارم اما؛
می خواستم از آقای آزادبخت و سایر دست اندرکاران خواهش کنم
در سایت خود موقعیت موضوع و جایگاه قوم لک را رعایت نمایند چرا که در آینده، تاریخ رسانه ی شما را تحلیل و بررسی می کند که امیدوارم مورد قبول تحلیل تاریخ واقع شوید
تاریخ فرموده که خاندان زندیه لک بوده اند و در این تردیدی نیست پس با تاریخ به لجاجت بر نخیزید و از عقوبتش بترسید
هرچند لک و لر و … همه ایرانی اند و برادر بلکه رعایت اینگونه مسائل است که یک رسانه را در سطح کلان مطرح می کند و برای افکار تردیدناک امروز اعتماد می آفریند حال ممکن است گفتن برخی واقعیات گروهی هوچیگر را برآشوبد که در مقابل عظمت تاریخ نباید نگران اینگونه رفتار ها بود و واقعیت را لاپوشانی نمود
با تمام احترام به شما می خواستم فقط یاد آوری نمایم ورنه شما خود در این مقال دانایید

[پاسخ]

با سلام خدمت دوستان عزيز چه لك چه لر چه كلهر ، كرمانج ، سوران و… زبان شناسان و مورخان تمام گويش هاي زاگرس كهن همه را تحت عنوان كرد مي شناسند كه به معناي دامپرور يا كوچ نشين است و ما از روي ناآگاهي يا بهتر بگم به خاطر سياست هاي هدفمند حكومت ها بعد از امپراطوري ماد اتخاذ شده ما را از اتحاد به دور كرده اند و خود را بعضا دشمن هم مي دانيم و غم انگيزتر اينكه خود را از ديگر برادران خود با اصالت تر يا برحق تر مي دانيم دوستان عزيز تمام گويش ها و مردمان غرب جنوب غرب و شمالغرب ايران ،جنوب تركيه ، شمال عراق و جنوب شرق سوريه ( به جز ترك ها كه اصلا ايراني نيستند ) از يك ن‍‍‍ژاد و با هم برادر ند . تا به حال به اين نكات فكر كرده ايد : چرا تا قرن سوم هجري اسمي از قوم لر در تاريخ نيست؟ چرا لك ها را لر مي دانند در حالي كه به دو زبان كاملا متفاوت تكلم مي كنند ؟ چرا كلهرها را كرد مي خوانند و لك و لرها را لر در حالي كه لكي با كلهري بالاي 90%‌ شباهت و اشتراك دارند؟

[پاسخ]

راضیه همتی در گفته :

دیوانگیست قصه ی تقدیر و بخت نیست

از بام سرنگون شدن و گفتن این قضاست..

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۰۶:

فقط می نونم بگم « مرگ من سفری نیست؛ هجرتیست از وطنی که دوست نمی داشتم به خاطر نامردمانش »

[پاسخ]

غریبه در گفته :

چرا اینقد به این موضوع لر ولک بودن گیر دادین
بابا بس کنین توروخدا
اصلا لرستانو به گند کشیدین!همشم تقصیر این خواننده جدیده(جاویدان) که لر و لک رو انداخته به جون هم
بخدا این بحث ها نه آب میشه و نه نون براتون ؛ برین برا پیشرفت لرستان یه فکری بکنین تا اینکه بیفتین به فکر لر و لک بودن و یا طایفه بازی
همه جای کشور ما رو به اسم لرستان میشناسن و نه “لر” و “لک”!
این بحث ها هم جدیدا وارد کشور شده عین این یهودیا که ایرانیارو به اسم شیعه و سنی انداختن به جون هم و خودشون فقط و فقط دارن پیشرفت میکنن!
امیدوارم لرستان عزیز (سرزمین مادریم) همیشه سربلند باشه و لر و لک هم عین قبلا در کنار هم خوب و خوش باشن و اونایی که ادعایی برای جدایی لر و لک دارن سرشون به سنگ بخوره

[پاسخ]

ریحانه رضائی پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۰۸:

حرف دل منو زدی
اگه این بحث ها رو کنار میذاشتن تا حالا به جاهایی رسیده بودیم و شاید به قول نویسنده محترم یه لر هم می تونست رییس جمهور بشه

[پاسخ]

لك پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۲:۴۲:

دوست عزيز بحث هويت لك و لر و كرد و… نه ربطي به طايفه بازي داره نه به تفرقه و گند كشيدن استان لرستان لك و لر و كلهر و سوران و.. همه يك ن‍اد و با هم برادرن در ضمن اگه كسي بخواد تبار خودشو بشناسه استانشو به گند كشيده ؟ مگه لكها يا لرها فقط در استان لرستان زندگي مي كنن كه فرموديد : اين استان رو به اسم لرستان مي شناسن نه لك و لر ؟هر انساني تا هويت و تبار خودشو به درستي نشناسه محال ممكنه كه به پيشرفت و آباداني برسه

[پاسخ]

تورج پاسخ در تاريخ یکشنبه ۶ اسفند , ۱۳۹۱ ۰۰:۵۱:

موافقم. اين حرفها فقط ما رو از موضوع دور ميكنه

[پاسخ]

سعید در گفته :

غریبه جان!متأسفانه این قضیه ازطرف کسانی شروع شده که داعیه روشنفکری دارند!

[پاسخ]

غریبه پاسخ در تاريخ شنبه ۵ اسفند , ۱۳۹۱ ۲۳:۴۷:

و پشت این حرفا و اعتقاداتشون هم هیچی نیس
و پوچ پوچه

[پاسخ]

یک همشهری در گفته :

با پوزش فراوان “صحبتای آقای** سیروس علیپور**رو میگم که اشتباها سیف الهی نام برده شده..تصحیح می کنم …با صحبتهای آقای سیروس علیپور کاملا موافقم.با تشکر.

[پاسخ]

لر بزرگ در گفته :

سلام خدمت همه دوستان…راستش وقتی کامنت شما دوستان رو دیدم هم ناراحت شدم هم خوشحال..از این بابت ناراحت شدم که لرها چقدر مظلوم واقع شدن و…. ولی خوشحال شدم وقتی می بینم نسل جدیدی داره میاد که خواسته هاشون در حد گرفتن حواله کود شیمیایی یا سیمان نیست…بله دوستان ما باید خودمان به فکر تغییر وضعیت کنونی باشیم واولین مرحله بالا بردن اعتماد بنفس مونه…چون در حال حاضر اصل مشکل ما همینه…وقتی ما نتونیم از حق خود دفاع نکنیم پس بهتره بیخیال تغییر وضعیت استانمون باشیم..دوم وحدت وهمدلیه مردم ومسئولین وگفتن سخن واحد در زمان خود..سوم شایسته سالاری و عدم جناح بازی در ادارات دولتی می باشد ؛و به نظر من اگر این 3 مورد انجام گرفت اونوفت پیشرفت استان را با چشم خود می بینیم.با تشکر

[پاسخ]

سعید در گفته :

بنده بارهاوبارهاازدوستانی که اینقدرمسئله” لرولک”راپیش می کشندوبدنبال اختلاف افکنی وبه قول خودشان استقلال استان لکستان هستندپرسیده ام دوستان خوبم بدنبال چه هستیدکه به اینجورمسائل دامن می زنید؟بنده بیشترشماها راازنزدیک می شناسم،می دانم که درخارج ازکوهدشت به زبان مادری خودتان صحبت نمی کنید!اگه ازشماپرسیده شودکه کجایی هستیدمحاله که هرگزاسم کوهدشت رابیاورید،درشهرهای مثل تهران که ماشاالله ماشاالله خودرویی که پلاک 41-س داشته باشدرابه هیچ وجه سوارنمی شویدوبه هروسیله ای که شده شماره باکلاس 22-11-55-66ویا…..رابرای ماشینهایتان می گیریدوبه آن نصب می کنید!اسم بچه هایتان هم که ازمیان اسم های خارجی انتخاب می کنیدوهرگزاجازه نمی دهیدکه به زبان محلی صحبت کنند!شماررابه خدا،روشنفکران،روزنامه نگاران یابه قول خودتان ژورنالیست های جوان،ازجان خسته این مردم که سالیان سال است درکنارهم باهویت مشترک زندگی می کنندچه می خواهید؟بنده که این مطالب راخدمت شماهاعرض می کنم خودم لری صحبت می کنم،مادر پدرم لک بوده اند،مادربزرگم کرداطراف کرمانشاهی اندوخانمم هم لک تشریف دارندودرخانه ایشان بازبان خودومن هم به قول شمازبان شناسان! باگویش لری صحبت می کنم وتاکنون هم هیچ مشکلی نداشته ایم امااگرشمابگذارید ومارااز هم جدانکنید!!

[پاسخ]

هم لر هم لک در گفته :

از بحث تفرقه بیرون بیایید بس است لر ولک همیشه یکی بوده اند…موجودی فعلی ما کیا هستنداز سابقون چه اشخاصی الان هستندچه برنامه ای داریم چه می توانیم بکنیم و…برای تیم دولت اینده چه نظری داریم لااقل ده نفر مدیران توانای لر درسطح کشور را ….و البته احترام را …و… وحفظ سر مایه های لرستان را اهمیت بدهید

[پاسخ]

محمدی پاسخ در تاريخ دوشنبه ۷ اسفند , ۱۳۹۱ ۱۹:۱۷:

محمدرضا عباسی فرد-مرتضی کشکولی-کرمرضاپیریایی-اسماعیل دوستی-محمدجعفرمحمدزاده –من کوهدشتی ها رانوشتم دیگران هم سایر هم استانی هارابنویسند

[پاسخ]

یک همشهری در گفته :

خب حالا آقا سعید چنتا از پیشرفتا ودستاورداتو نو که با زبان مادری تولید کردید نام ببرید ببینم؟!!حالا مشکل ما با زبان رسمی کشورمون مکا لمه کردنه!؟برادر من یکی از عاملای مهم عقب ماندگی کشورمون “حذو بی دلیل چندین ساله” زبان لاتین ودیگر زبانها از برنامه های آموزشی کشور بود!! بود!!چرا وقتی چیز بهتری هست همش رو یه موضوع ثابت متمرکز شیم!تا حالا فک کردین چرا گذشتگانت نتونستن براحتی شهرهای فارسی زبان حقشونو خوب بگیرن “چن زبان رسمی اتخاذ و گرفتن حق و حقوق فارسی بوده!حلا میخواین نسل جدیدم بهمون شیوه پیش برن!؟هیچ با خودت فکر کردین که باید یه سری عوامل پراکنده واحد ویکپارچه بشه! و جای خود رو به اصول اخلاقی وانسانی بده البته بنده با حذو کلی زبان مادری موافق نیستم ولی خواهشن نگید یه عده با این کار هویت خودشونو از دست می دن!ضمنا آقای آزاد بخت واسه چی کامنت قبلی بندرو که مربوط به صحبتای آقای سیروس علیپور بودن نزدین!ببینید اینجا بازم اینو میرسونه که فاصله ما تا رسیدن به قله مناظره وگفتگوی مسالمت آمیز خیلی زیاده چن شماها متعصبید وای بحال افراد دیگه!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

علی امرایی از رومشگان در گفته :

همه جای ایران سرای من است.مهم نیست که ریس جمهور از کدوم قوم و قبیله باشه مهم اینه که ما مسولین استان ما بی عرضه اند که این وضع استانمون شده.

[پاسخ]

امرایی-ازتهران در گفته :

همشهری عزیز-آقای امراییهمه جای ایران سرای من است از جمله لرستان از جمله غرب کشور وازجمله کوهدشت ورومشکان-برادرم..حالاکه سایت مردمی وموفق میرملاس بامدیریتی شایسته داردفرصت عالی فراهم میکندشما چرا با استدلال ساده سطح موضوع راپایین می آورید موضوع بالاتر از اداره یک استان وشهرستان است حتی اگر بخواهیم استان وشهرمان درست شود وپیشرفت کند بازهم باید قضیه را کشوری ببینیم بنا بر این به آ قای آزادبخت-امین– توصیه می کنم..1فعلا همین بحث را حفظ واداره کنید.2کامنت های پیش پا افتاده که درحد کلاس موضوع نیست را خیلی درج نکنید .3 لرستان ولرستانیها درست است نه لرها تا قضیه ناسیونالیستی وقومی نشود چون بحث قومی نه درست است ونه نتیجه ای برای کوهدشت ولرستان وغرب کشور دارد وقتی غرب کشور را مطرح می کنیم به دلیل این است استان ها مجاور ما مبا حثشان هم شبیه ما ست وهم به هم مربوط هستیم4..سیاستمداران ومدیران استانی وکشوری هم استانی گذشته واکنون لرستان وکوهدشت را مطر ح وتقویت کنیم لر ولک را جدا نکنیم 5..اگر قدر دان دانایی وتوانایی لرستان ی ها نباشیم در همین حد که هستیم می مانیم و…آخر اینکه گوشمان به تنگ نظران وحسودان وخود کم بینان نازل اندیش نباشدودر تبلیغ منابع انسانی وچهره های مطرح کوتاه نیاییم

اآا

[پاسخ]

gharedaghi در گفته :

اين توهين باعث اتحاد لرها با ساير اقوام براي حمايت از دكتر رضايي شد. عدو سبب خير شد. بنده به عنوان يك ترك زبان ميانه اي به همراه طايفه ام به ايشان راي مي دهيم. هم بهخاطر برنامه هاي قوي شان و هم به خاطر حمايتشان از اقوام

[پاسخ]

فارس ایرانی در گفته :

یک نگاه بیطرفانه به نظراتتون بیندازید ببینید ختم کلام شما چیه؟ ناراحتید که چرا از هاپولی مملکت چیزی براتون نمیمونه. من بیشتر شهرهای کشور سفر کردم و با همه اقوام از جمله انواع لرها صحبت کردم. متاسفانه مشکل در خود لرهاست نه نژاد پرستی ما فارس ها. لرها خیلی در مناصب شغلی بی جنبه بازی در میارن و مایلند ان شغل را به عنوان دستمایه دیکتاتوری قومی و حکومت بر محیط خود کنند. مشکل شما لرها اینه که روش زندگی قومی شما با روش زندگی در قرن 21 و 22 و … فرق داره یه جورایی به سبک قبیله ای زندگی میکنید. مثلا اتحاد ندارید برای پیشرفت کشور . خیلی لرها را میشناختم آخر تجاوز و بی ادبی بودند اما چنان از غیرت لر سخن میگفت که من انگشت به دهان میشدم. چه بخواهید چه نخواهید باید قبول کنید الان دوران قبیله و طایفه ای تمام شده و سخن از این مهملات نتیجه ای ندارد. پس از هر قوم هستی فقط به فکر خدمت به کشورت و بشریت باش. آنجاست که بشر به تو افتخار میکند. فرض کن لرها شدند ریس جمهور ! خب همه مشکلات لرها حل میشود؟ اینکه لرها ریس جمهور نشوند علتش اینه که لرها کشورو برای قومیت خودشان میخواهند. پس بهتر که لرها رییس جمهور نشوند. چون بی طرف نیستند و قومیت پرستند. ما فارس ها نژاد پرست نیستیم بلکه از طرف ترک های نژاد پرست به نژاد پرستی لقب گرفتیم. میدانید چرا؟ چون انها اکثرا تمامیت خواه و نژاد پرستند و فکر میکنند فارس های بیطرف مثل خودشانند. راه حل مشکل شما برای وروود به دنیای جدید اینه که افکار قومیتی خودتان را که اکثرا مردود است کنار بگذارید (منظورم ارزش ها نیست بلکه رفتارهایی که جایی در هیچ جا ندارد به جز روستا و قبیله های دور افتاده).

[پاسخ]

م امرایی رومشکان در گفته :

جناب آزادبخت مطالب قشنگی نوشتی ولی بدان رییس جمهورشدن کارخارق العاده ای نیست. میشه لر رییس جمهور بشه ولی به سوابق نمایندگان عزیز استان نگاه کن ببین تا بحال چه خدمتی به استان نمودن بعد هم به فکر رییس جمهور شدن این ایل وتبار بیفتیم .من با گفته هایت موافقم اما این قماش (سیاسیون)چون به منصبی برسند یقینا به استان های دیگه خدمت میکنن

[پاسخ]

لك در گفته :

افسوس كه قدر خودمونو نميدونيم

[پاسخ]

زندیه در گفته :

سلام . با عرض خسته نباشید . با شما موافقم و امیدوارم این سایت همچنان در جهت اهدافی که فرمودید استوار و کوشا باشد

[پاسخ]

زندیه در گفته :

من از قوم زند هستم که پس از سقوط حکومتمان به تهران تبعید شدیم . روستای پری ملایر را ندیده ام اما بسیار دوست دارم زادگاه اجدادی خود را ببینم . حدودا 184 سال است که تبعید شده ایم . تازه بدنبال اطلاعات در مورد قوممان گشته ام و خدا رو شکر همه چیز را پیدا کردم . موفقیت یک جامعه کاملا بسته به اتحاد همه همه اقوام است و ترک لر فارس بلوچ یا هر قوم دیگری نمیشناسد . اما قبول دارم که تا حدودی در حق قوم لر کم لطفی شده است . زنده باد لرستان .

[پاسخ]

علی در گفته :

لرها باید اگر در جنگ علیه صدام نبودند به قول مسئولین ارشد مملکت فاتحه ایران رو میخوندند، آزادی آبادان، خرمشهر و سایر شهرهای جنوبی و غربی مرهون دلاور مردان لر است

[پاسخ]

تقوی در گفته :

چون از من نمی خواین وارد عمل بشم !همین !

[پاسخ]

با سلام به همه دوستان. با عرض ادب و احترام به همه اقوام ایرانی و مخصوصا لرها. من یه اصفهانی هستم، چند سالی را در لرستان و شهر زیبای خرم آباد زندگی کردم. از جمله بهترین دوستان من از لرهای متغلق به شهرهای مختلف هستند. مشکلی که من در این شهر یعنی خرم آباد به عنوان نمونه ای از شهر های لر نشین دیدم این بود که در این شهرها اغلب به جای صلاحیت علمی و مدیریتی افراد برای کرفتن پست های مختلف معمولاارتباطات فامیلی و طایفه ای هست که لیلقت ها را مشخص میکند. در این حالت یه پست کلیدی بدر دست فرد نالایقی قرار میگیر و در پی آن سرمایه های انسانی و مالی زیادی نابود می شود. تا زمانی که ما از این سیستم منتفع میشویم کاملا راضی هستیم و زمانی که از این شرایط دچار ضرر شدیم شاکی این بی قانونی میشویم. البته این حالت فقط در این شهر ها نیست در شهرهای دیگر از جمله خود اصفهان هم هست اما با شدت های متفاوت. زمانی پیشرفت حاصل میشه که قوم و قبیله را کنار بگذاریم و به منفعت و پیشرفت جمعی فکر کنیم.

[پاسخ]

ابراهیم پاسخ در تاريخ سه شنبه ۱۱ فروردین , ۱۳۹۴ ۰۳:۴۴:

با سلام. این مشکل لرها تنها نیست…همه جای کشور همینه

[پاسخ]

با سلام در گفته :

درآینده خودم را معرفی می کنم
از دیار مردمان دوست داشتنی کوهدشت
در آینده سفیر ایران در یک کشور خواهم شد

[پاسخ]

حسن از یاسوج در گفته :

دوستان عزیز و لر …من یک لر هستم و افتخار میکنم.مثل اینکه شما منظور اصلی نویسنده رو متوجه نشدین…نویسنده داره میگه لر هر جا ک باشه چ لر بزرگ(بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ) و چ لر کوچک (لرستان) یک قوم متحد باید باشه…مهم نیس پایتخت لرها کجاس مهم اینه که همه لرها هم زبان و از یک خون هستند..درسته لهجه های متفاوتی داریم ولی کلماتمون همه و همه شبیه همه…بیاین اختلافات را کنار بزاریم و متحد باشیم…ب قول دوستمون ی لر کاندید شد با وجود 10 میلیون نفر جمعیت فقط 3 میلیون بهش رای دادیم…راس میگه..اگه اتحاد داشتیم 10 میلیون رای میدادیم…تا کی باید قوم لر چوب ندانم کاریای خودشو بخوره و مظلوم واقع بشه…دلیلش چیه..دلیلش اینه ک اتحاد نداریم…لر بزرگ خودشو لر اصیل میدونه و لر کوچیک هم خودشو لر اصیل میدونه…میدونین چرا لرها رو از هم جدا کردن؟؟چون از قدرت لر میترسیدن.چون میدونستن لر متحد همه کار میتونه بکنه..دست بردارین از تفرقه …بخدا تا اتحاد پیدا نکنیم هیچ وقت از محرومیت در نمیایم..درسته..کورش از ایذه بود آریو برزن از کهکیلویه و بویر احمد و کریمخان هم لرستان..ولی الان چی..چرا از سردار اسعد اسمی نیس چرا از علیمردان خان اسمی نیس چرا از حسین پناهی اسمی نیس..بس کنین اختلافاتو یکی باشین متحدب جای کامنت گذاشتن در سایت های مختلف ک من بهترم و تو بهتر نیستی بیاین ی بارم ک شده بگین ما بهتریم..ب جای من بگین ما..ب جای لر بزرگ و لر کوچیک بگین لر .لرررررررررر…..و در آخر با ی بیت از استاد ملک مسعودی بگم رعیت لر اگر شاه زنده…لر مثل کوه دنا سربلنده

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

بدبختی لرها دراین است که به حق حقوق خوداشنانیستن

[پاسخ]

نورآباد در گفته :

ما لکیم و افتخارمان لک بودن است بیخود مارو به خودتون نچسپونید

[پاسخ]

محمد در گفته :

واقعا دمت گرم جناب نویسنده خیلی ناراحت و غمگین شدم که چرا ما لر ها نقشی در جامعه ندارم به طوری که ما و شهرهایمان سرمایه ملی کشور هستند.
واقعا بیایید بکوشیم شاید توانستیم.که انشاالله میتوانیم

[پاسخ]

گراوند کوهدشت در گفته :

آقای نورآبادی تفرقه ننداز خواهشا.ما همه لر هستیم و لکها هم زیر مجموعه لر هستن.با این که لک هستم ولی به لر بودنم افتخار میکنم

[پاسخ]

شاهیوند . در گفته :

چه بوشم هر هوچ نوشم بیتره

[پاسخ]

باجلان در گفته :

کی به تو اجازه داد ه این مطلب رو بنویسی لر را مگه چشونه این همه جک براشون درست میکنید ها جوجه

[پاسخ]

کی گفته استان ایلام مردمش لرن؟
بیشتر از 80 درصد استان ایلام مردم کوردن و تنها چند شهر از استان ایلام به زبان لری حرف میزنند که اون هم با مردم لک همشهری هستند.

[پاسخ]

فاضلی کیا در گفته :

باسلام .همه جای ایران سرای من است.مواظب باشید ومواظب باشیم .ایل، طایفه وتیره برای همه ی ما مهم است ولی نباید از اصول خود که حفظ جایگاه ایران اسلامی دور بشیم.خدا را شاکرم که در ایران اسلامی زندگی میکنم.

[پاسخ]

سپهر لور در گفته :

با سلام و عرض ادب!
اگه لرها نمیتوانند رییس جمهور بشن پس چرا محسن رضایی که لره و تو یاسوج گفته من افتخار میکنم به لر بودنم کانیدید شد برای ریاست جمهوری؟

[پاسخ]

امیر در گفته :

چرااینو میگید مگه چند نفر میتونن رئیس جمهور باشن که شما می گید چرا لرا نیستن ببخشید مثل این که یادتون رفته بنیان گذار این انقلاب لر بودن ولرها هم تو دستگاهای حکومتی هستند. وبه نظر من شمابا این حرفتون لرهارو با بقیه اقوامها در گیر می کنید من لکم وافتخارم می کنم

[پاسخ]

حسین در گفته :

مگه محسن رضایی بختیاری چند دوره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشد؟ حالا اگه مردم بهش رای ندادن تو آخرین باریم که کاندیدای ریاست جمهوری شد (سال 92) مردم روحانی رو بجای رضایی انتخاب کردن این دیگه تقصیر کسی نیست من خودمم به رضایی رای ندادم قبولش دارم چون سردار جنگه ولی از نظر من میتونه وزیر دفاع خوبی بشه نه رییس جمهور مثل این میمونه سال دیگه گودرزی (وزیر ورزش ) بخواد تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنه شورای نگهبان که حتما تاییدش میکنه ولی مردم چی بهش رای میدن ؟ درسته لره ولی من بهش رای نمیدم وقتی تو خود استانهای لرنشین رای نداره نمیشه توقع داشت از بقیه استانها که بهش رای بدن رضایی هم همینطور بود البته انصافا رضایی خودش سال 92 گفت تو جمع بختیاریها من از شما نمیخوام به من رای بدید به هرکی دوست دارید رای بدید مردمم اکثرشون به روحانی رای دادن

[پاسخ]

با سلام خدمت شما دوستان عزیز ،من لک هستم ولی احساس میکنم لر ولک هیچ تفاوتی ندارن من واقعا به استاد عزیزم علی جعفر موسیوند افتخار میکنم ومعتقدم ما هم اعتماد به نفس داشته باشیم میتونیم پیشرفت کنیم

[پاسخ]

با سلام خدمت شما دوستان عزیز ،واقعا افتخار کنید انسان بزرگواری همچون علی جعفر موسیوند دارید خدا انشالله حفظش کنه

[پاسخ]

لردهدشت در گفته :

‘ سلام خدمت همه لرها ولرزبانهای عزیزافتخارمیکنم که لرهستم لربه دنیااومدم چون هیچی که نباشه غیرت ومردونگی دارم ودروجودتمام لرهاهست لرمشکل اساسی که داره…

[پاسخ]

حسین در گفته :

خداییش فقط بلدیم خوب حرف بزنیم همه لرها نه آیا ما میتوانیم همین کوهدشت ورومشکان خودمان را باهم متحد کنیم بعضی ها برای ریاست وپیشبرد اهداف خود هرروزبدترازروزقبل به این تفرقه دامن میزنن اونوقت میخواهیم 5استان را متحدکنیم آرزوی محالیست

[پاسخ]

زاگرس در گفته :

اگرمیخواهی دنیارابشناسی..اول بایدخودراشناخت..اگربفهمم ازچه قومی ونژادی هستم گناه نیست..مسخره بازی یک سری نامردگناهه..درضمن ایلام کرمانشاه کردستان لک وارومیه وقوچان کورد هستند..فرق بین مسخره بازی وشناخت قوم رو هنوز نمیدونیم.

[پاسخ]

لرها ادعایی بالا ولی درعمل صفر یکبارخود راعیلامی یکبار اریایی یکبار پارسی یکبارکرد مینامند وکوروش ک خود راپارسی نامیدونام ایران راپارس نهاد راباکلمه لربی اعتبارمیکنند.وهمه ایران رابدروغ وکلک وزور ازخودمیدانندولی هیچ سهمی درتاریخ نداشته وندارند.لریعنی سارق احشام و ضعیف کش وموادفروش همین

[پاسخ]

با سلام و احترام.
چگونه ممکن است مردمی که هم اکنون یکی از بزرگترین ایلات جهان را دارند و تقریبا همگی اجداد چادرنشین خود را به یاد دارند، از نسل مردم باستانی متمدنی بوده باشند؟
آیا می دانند که متمدن یعنی شهرنشین، نه چیزی بیش و نه چیزی کم؟

[پاسخ]

لک لره!!!!!!!!! در گفته :

واقعا لر و لک یکی هستند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!زبانشون یکیه لباسشون و خلاصه همه چیزشون!!!!!!!!!

[پاسخ]