تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
16

چرا لرها نمی توانند رئیس جمهور شوند؟

  • کد خبر : 19497
  • 07 اسفند 1391 - 8:00

  به گزارش میرملاس ، حتما از خواندن این مطلب متعجب می شوید و قتی بدانید و می دانید که نگارنده خود از تبار لر است و این گونه تیتری برای مطلب خود می گزیند.  حتما اکنون ناراحت و متعصب از این که چطور یک لر زاده این گونه خبری را منتشر کرده و قوم […]

Karimkhan-Zand-in-Persiangulf

 

به گزارش میرملاس ، حتما از خواندن این مطلب متعجب می شوید و قتی بدانید و می دانید که نگارنده خود از تبار لر است و این گونه تیتری برای مطلب خود می گزیند.

 حتما اکنون ناراحت و متعصب از این که چطور یک لر زاده این گونه خبری را منتشر کرده و قوم خود را فاقد توانایی برای ریاست جمهوری می داند.

من هم یک لر زاده هستم با تمام ویژگی های تعصبی، احساسی، مهمان نوازی، مردانگی،ناموس پرستی، انسان دوستی، سخاوت، باهوشی و…….اما دلم از لرها خون شده است و می خواهم بلند و رسا فریادشان بزنم و به آنها گله گزاری کنم.

تاریخ را که ورق می زنم قوم لر در همه تاریخ نام و نشان دار و پر افتخار است اما همیشه بدون جایگاه واقعی خود!

چرا و به چه دلیل امروز و دیروز من و پدرانم سهمشان از مدیریت ها در کشور هیچ تناسبی با وزن قومیتی، دلاوری، تدبیر و کیاست آنها نبوده است؟

به قول امیر کبیر در ستایش کریم خان زند  می نویسد” ای کاش هر چند وقت یک بار شیر بچه ای لر در ایران شاه می شد تا مردم مزه عدالت را می چشیدند”

وقتی لرها هم از نظر وزن جمعیتی و هم توان علمی و هم ولایت مداری در کشور در خط اول بوده و هستند چرا حقشان از مدیریت های کلان کشور همواره ناچیز است؟

مدت ها فکر می کردم که باید جواب این سوال را از چه کسی جویا شوم و بعد از کلی تحقیق دریافتم که لرها خود مقصر این اتفاق تلخ هستند.

لرها با این همه ویژگی های مثبت یک نقطه منفی دارند که همه توانایی های آنها را خداشه دار کرده است و آنهم این که اتحاد ندارند و وقتی لر زاده ای به منصبی می رسد برخی هم تبارانش بجای شعف و خوشحالی سعی دارند تا او را از این جایگاه پایین بکشند.

بجای آنکه دست بدهیم و نردبان هم باشیم گاهی وقت ها نردبان از پای همدیگر برمی داریم.

چرا میرزا کوچک خان جنگلی و ستار خان و باقرخان و رئیس علی دلواری در تاریخ امروز ما به نیکی یاد می شوند اما بیشمار دلاور لر نام و نشانی ندارند؟

براستی مقصر این فاجعه تاریخی و این همه اجحاف به قوم لر کیست؟

جالب توجه است که استان های لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بخشی از استان فارس، بخشی از استان خوزستان، بخشی از استان همدان و……را قوم لر شامل می شود.

آیا جز این بوده که با همین غریب پرستی و خود گریزی امروز استان های لر نشین محروم ترین استان های کشور هستند علیرغم این که این استان ها از نظر مواهب طبیعی  و سرمایه انسانی اول هستند.

ای کاش لرها با هم متحد بودند و بجای آنکه زیر پای هم را خالی کنند، به هم کولی بدهند تا بالا روند و دست هم را بالا بکشند و رئیس جمهور و وزیر و مدیر داشته باشند و چهره زشت فقر را برای همیشه از مناطق لر نشین پاک کنند. انشاله

منبع : بولتن نیوز

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 190در انتظار بررسی : 71انتشار یافته : ۱۱۹
  1. سلام . رحمت بر شیر مادرت آقای نویسنده . اما این که گفتی یه مساله است که همه دارن دنبال جوابش میگردن .
    اتحاد با حرف های قشنگ و بی پشتوانه بدست نمیاد . اتحاد با لجبازی کورکورانه بدست نمیاد. اتحاد با طایفه بازی و کوتوله پروری بدست نمیاد.
    منم یه لر هستم . بچه کوهدشت …
    بیایید چند تا از آدمای خوش ذوق، هنرمند، مدیر، دلسوز و کارآمدمون رو بررسی کنید ببینید چی شده که سالی یکبار میان به شهری که اندازه ی سن امسال من و شما تو کوچه پس کوچه هاش خاطره دارن .
    من آدمهای زیادی رو نمیشناسم اما چند نفر رو اسم میبرم و مسئولیتهاشون رو میگم که شماها حتمآ خیلی بیشتر از این حقیر نسبت بهشون آشنایی دارید اما برای یاد آوری :
    چند دوره ی پیش یه بنده ی خدایی اومد کاندید شد که برای شهرش و مردمش مفید باشه همه ی شما یادتون هست که چطور باهاش بی مهری شد…
    همون آدم قبل و بعد از اون جریان متاسفانه یا خوشبختانه همیشه از بهترین مسئولان کشوری بوده و هست و الان داره بعنوان استاندار قم با اون عظمت و گستردگی و حواشی سیاسی مربوط به خودش به این نظام خدمت میکنه .

  2. این یه مثال از دریای آدهایی که اسمشون روی ما هست و ما باید به وجودشون افتخار کنیم .کسی پیدا شد و کلاهشو حداقل پیش خودش قاضی کرد که آقای پیریایی میتونست کوهدشت رو واقعه بشناسونه و برای کوهدشت مفید باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ماها خیلی مواقع خودمون رو زدیم به خواب …
    حالا میرسیم سر اسامی که هرکدوم میتونن نه برای کوهدشت بلکه برای کشورشون مفید باشن اماهمشهری های عزیز من بخاطر همین بحثی که نویسنده ی دلسوز این مطلب به اون اشاره کرده در موردشون بی مهری کردن و نتونستن قدرشون رو بدونن .
    البته بنده اصلا به جناح و جناح بازی کاری ندارم فقط در حد حافظه ام و سن و سالم به نفراتی اشاره میکنم که دارای تجاربی هستند و میتونن برای این شهر ویرانه مفید باشن.
    آقایان کرم رضا پیرییایی استاندار قم ،محمدجعفر محمدزاده معاون وزیر ارشاد، فرشاد حیدری مدیر کل بانک ملی ایران، صید علی کورانی مشاور استاندار مرکزی و مدیر کل حوزه استاندار، محمد امین باقری مدیر کل بازرسی استان مرکزی،علی امرایی مشاور و قائم مقام معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت .مهرداد امرایی فرماندار دلیجان ، سردار کشکولی معاون بازرسی در سپاه کشور ، سردار گراوند جانشین فرمانده مرزبانی کشور، میرزایی فرماندار سنندج ، عباسی فرد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اسماعیل دوستی عضو هیات مدیره بانگ پاسارگاد و دهها نفر دیگر …
    رفیق ، داداش ، همشهری ، هم ولایتی …
    شهر ما میدونی مشکلش چیه ؟
    شهر و دیار ما بزرگ خیلی داره همه بزرگ هستن ، این وسط کسی پیدا نمیشه که کوچیکی کنه …
    یا علی ./

    • حسنک راستگو من کاملاًبا شما موافقم…اما یادتون رفت بگید که وقتی یه تحصیل کرده همشهری مون با هزار امید و آرزو بهترین سالهای عمرشو درس می خونه به امید آینده ای روشن اما وقتی میخواد وارد بازار کار بشه چطور با جناح بازی های غیر اصولی مسولین شهرمون سرافکنده و خوار میشه همون جوون وقتی از شهرمون بیرون میره بهترین مکانها استخدام میشه و بعد از مدتی جز بهترین های کشور میشه….به نظر من بزرگترین دلیل پیشرفت نکردن ما لرا همین تعصب بیجای جناح بازیمونه….

      • سلام خدمت دوستان عزیز
        من موافق خانم لیلا هستم همون آدمهایی که اسم برده شده با پله بی لیاقتی مسئولین شهرمون بالا رفتن؛ شهر ما تا بوده عقب مونده و مسئولش هم خود ماییم که با کاغذ بازی و باند بازی و سیاستهای عشایری و پوچمون این آقایون رو روانه شهر ها و استانهای دیگه کردیم دیگه چرا افسوس می خوریم که اینجا نیستن برامون پدری کنن؟؟؟
        همون بهتر که از حاشیه دور باشن و موفق بمونن اگه هم بیان توی این شهر فعالیت کنن بازم این ماییم که با رو انداختن ها و باند بازیهامون اونا رو هم به جمع مسئولین بی کفایت اضافه می کنیم بهتره توی شهرهای دیگه بدرخشند و ما افتخار کنیم

      • سلام کاملا قبول دارم حرفت رو.من الیگودرزی ام و به این نتیجه رسیدم که ما لرها خودی خار کن هستیم!!!!!!!!!!!!متاسفانه!!!

  3. با عرض سلام خدمت مدیر گرامی سایت میرملاس………تمام شگفتی ایران اینکه ترک ها دارن همه ی قدرت رو بدست میارن ولی متاسفانه ما…….خودمون باعث میشیم که پیشرفت نکنیم.

  4. وقتی ۹تماینده ی لرستان زیرچتر لا…. جمع شوند که منفور مردم لر است .داد وبیداد!؟

    • زیر چتر احمدی نژاد و رحیمی و مشایی جمع شوند خوب است؟ مشکلت حل می شود؟ چون اینها خیلی به لرستان رسیدند و لرستان عنقریب به اصفهان و یزد و سمنان و مازندران می رسد و همه خوشحال می شویم

    • برادر شما هم که دارین این اشتباه را تکرار می کنید. ما نماینده انتخاب کردیم حالا که مرحله کاره، زیر پاشونو خالی می کنیم و بهشون بد و بی راه می گیم. اول خودمونو اصلاح کنیم. لطفاً.

  5. نداشتن اعتماد به همدیگر وتاکید بر اختلافات حزبی والبته تخریب سیاسیون لر از سوی مخالفان خودی جواب سوال شماست. البته سال ۸۴تا ریس جمهور شدن یک لر اندکی فاصته بودکه با رای بالای هم استانیهاوکمی هم قدرشناسی خاتمی از قوم لرمی توانستیم رییس جمهور شویم ولی افسوس که تعدادی از لرها رای ندادند وخاتمی هم معین را اورد.

  6. اقای حسنک راستگو
    با سلام و ادب و احترام
    چرا فقط ذهن حضرتعالی هول و هوش شخص پیرییایی می چرخه درست ایشان بالا رفته و دست دور و برش و گرفته ولی ای کاش اسم نخبگان علمی را بیشتر میبردی تا زد و بندکننان سیاسی
    می خوای اسم نخبگان علمی تا جایی که من حضور ذهن دارم
    ۱- دکتر محمود احمدی دکترای کامپیوتر از هلند و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه
    ۲- کرم علیپور دکتری علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه
    ۳- دکتر محمد احسان تقی زاده عضو هیات علمی دانشگاه
    ۴- دکتر صالح آزادبخت فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
    ۵- کرم الله طولابی فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
    ۶- دکتر علی جعفر موسیوند عضو هیات علمی دانشگاه مدرس
    ۷- دکتر دوستی عضو هیات علمی دانشگاه
    ۸- دکتر مصطفی ازادبخت فوق تخصص و عضو هیات علمی دانشگاه
    ۹- دکتر ضرونی
    با عرض پوزش از تمام اساتیدی که من حضور ذهن نداشتم که اسمشان برده شود
    دوست عزیز بد نبود اسمی هم از اینا برده شود

    • منهم هستم

    • پیریایی و….اگر اهل زد وبند بودن جایگاه بالاتر داشتن .ضمناهمه افراد نخبه لرستان چه سیاسی وچه غیر سیاسی همه محترمند

    • سلام . آقا یا خانم کوهدشتی در غربت بنده که عرض کردم منظوری از بردن اسم کسی ندارم . منم مثل شما یه کوهدشتی در غربت هستم و سن و سالم انقدر نیست که اینایی که حضرتعالی اشاره کردید رو بشناسم .بغیر از آقای تقی زاده که یک بار خدمتشون رسیدم . بیایید تو همین نظراتی که به این مطلب داده شده یه نگاهی بندازید اونوقت متوجه میشید که چرا پیشرفت نمیکنیم. من فقط خواستم چند نفر رو اسم برده باشم نه اینکه به قول شما حول و هوش آقای پیریایی بچرخم . در ضمن هول و هوش غلطه بزرگوار …

  7. دلایل زیادی برای عدم اتحاد لرستان بزرگ وجود دارد.
    یک اینکه لرهازبان مشترک ندارند (ترکها هرکجا زندگی کنند زبان همدیگر را می فهمند)
    عقب نگه داشتن لرها در نظر داشته باشید قاجاریه که بر زندیه مسلط شد تمام سعی خود را بکار گرفت تااین قوم دیگر سر بلند نکند واین رویه ادامه پیدا کرد دردراز مدت باعث از بین رفتن اعتماد بنفس لرها شد (لطفا کتاب دلاور زندرا مطالعه فرمایید)
    از این گذشته لر ها موقعه به ریاست میرسند تا زه یادشان می اید ادمهای قانونمند هستند واگر ازهمزبونهای خود استفاده کندفقط دبیر خانه ابدارچی و… بخاطر همین دوران مسئولیت انها کوتاه است
    و…

    • دوست عزیز ترک های ایران هم اختلاف زبانی با هم دارند. زبان ترکی آذری اردبیل غلیظ تر از سایر ترک هاست. تبریزی ها به حدی با ترک های استان های همدان، قزوین و زنجان تفاوت دارند که برخی از کلمات محاوره ای آنها در زبان مردم مناطق زنجان نوعی بی احترامی و فحش برداشت می شود!
      مشکل ما مردم لر این است که خودمان بین خودمان جدایی می اندازیم. اول اختلاف زبانی و گویشی و استانی را پیش می کشیم بعد می گویم او متعلق به فلان شهر است و از شهر ما نیست، بعد اگر همشهری مان هم باشد می گوییم او مال فلان طایفه است و از ما نیست!!!
      این رویه ادامه دارد تا خودمان بمانیم و حوضمان

  8. ول کنید این حرفای صدمن یک غاز را.

  9. جای تقدیر داره از همه دوستان همشهری
    از چی بگم؟
    به قول دکتر رضایی؛ به چه بیاندیشیم؟زنان، دختران، بیکاران، کارگران، دانشجویان، منابع طبیعی و…؟؟؟؟؟!!!!!
    عزیزان درد ما خود ماها هستیم، ماهایی که در جایگاه صاحب نظر حرفای خوب خوب میزنیم ولی وقت عمل(انتخابات مجلس) عقلمونو میدیم دست پدرانمان(توهین به پدرانمان نباشه).اینجا منظور اون نسل قبل از ماست که تعصبات کورکورانشون مارو بدنبال خودشون میکشونه…
    نسل جدید، نسل تحصیلکردهف که الا ماشاالله کم هم نیستیم نباید خود را درگیر این باند بازی کنه.باید از حقمون دفاع کنیم، دربرابر کم مهری ها سینه چاک کنیم.
    سهم ماز جمعیت کشور چقدر است، از منابع طبیعی، نیروهای تحصیلکرده، پایبند به ولایت و …
    انصاف است که با وجود این همه پتانسیل، بجای دارا بودن بیشترین سهم از پیشرفت و توسعه، بیشترین آمار جرم، خودکشی، بیکاری، بزهکاری، اعتیاد، تصادفات جاده ای و… را به خود اختصاص داده.که این آمار تقریباً درتمامی مناطق غربی صدق میکند.
    به خود بیاییم
    حق ما این نیست…

  10. کوهدشت؟؟؟
    ای خدااااااااااا چی بگم؟
    من هرجا رفتم به همه کس میگم کوهدشتی جماعت چون با درد و رنج بزرگ شده به هر چی میخواد میرسه!
    چه میخواد علمی باشه
    جه فرهنگی
    چه ورزشی
    فقط و فقط باید بخواد

    بچه ها تورو خدا بیاین هرکدوممون به جایی رسیدیم دوباره برگردیم به شهر خودمون تا آبادش کنیم!
    ۱ یا علی میخواد و ۱ مردونگی تا این بی کفایت ها رو بندازیم بیرون!

    “دوباره میسازمت وطن؛ اگر چه با خشت و جان خویش
    ستون به سقف تو میزنم؛ اگرچه با استخوان خویش”

    • غریبه عزیز سلام
      من هم سالهاست که غریبم. باورتان می شود ۱۷ سال پیش به امید خدمت به مردمی که قدمشان بر روی چشمهای من است تمام اداره کل های استان را زیرپا گذاشتم ولی متاسفانه کوته نظری نامسئولین استان توفیق خدمت را از این حقیر گرفت. درصورتیکه یکی از وزارتهای تهران به سرعت مرا جذب خود کرد(بدون پارتی و در طی یک روز)

  11. هر وقت گهر قهرمان لیگ شد لرها هم ریس جمهور می شوند

    • یعننی چی !!!!!!!!!!!!اصلا ربطی نداره

    • از نظر من گهر قهرمان لیگ برتر ایرانه
      چشماتونو باز کنید کدوم تیم توی لیگ برتره که انقدر جوونه میانگین سن تیم گهر ۲۵ سال هم نیست.
      من که توی دنیا فقط ۲ تا تیم رو میشناسم که مثل گهرند
      ۱. کیو ایتالیا
      ۲. استوک سیتی انگلستان
      چرا که این تیم ها وقتی به لیگ سطح ۱ سری A و برتر انگلیس راه پیدا کردن با همه جو منفی که روی تیمهاشون بود بهترین نتایج رو گرفتن و به جاینت کیلر (غول کش) معروق بودن

      و طرفدارای گهر هم مثل طرفتدارای تیم Queens Park Rangers می مونن و با اینکه امید برای بقا بسیار کمه ولی توی سرما و گرما عاشق تیمشونن. گشنه و تشنه واسه تیمشون از جون مایع میذارن.
      لطفا آقای جلیلوند عزیز اگه برای خودت احترام قائل نیستی برای تیم محبوب من گهر و دیگران احترام قائل باش.

  12. تافرهنگ قدرشناسی حاکم نشه راه ترقی نداریم پیریایی-ط.ولابی-دوستی-محمدزاده ……….فرقی ندارن دست همدیگر را بگیریم

    • نادرخان اتفاقا اینها فرق دارندپیریایی سیاستمدار -طولابی پزشک متخصص-دوستی نویسنده-محمدزاده الان دولتمردفرهنگی

  13. سلام مدیرمحترم سایت..این تاپ خبر را هرکس پیشنهاد داده خدمت به لرهاست ولی زود پایین آمده است با اینک بیننده اش زیاد است

  14. وقتی این جور بحثهارا میشنوم یامیخوانم سردرد میگیرم .

  15. سلام آقای آزادبخت عزیز
    از اینکه این مطلب رو درج کردی و مایه تلنگر و بحث شدی ممنون
    راستش اگه بخواهیم کمی واقع بینانه تر هم نگاه کنیم باید بگوییم چرا از غرب کشور نباید کسی رییس جمهور بشه؟…
    یا اگه زبان و گویش رو هم ملاک قرار بدیم باز لااقل لر و لک با هم میتونن جمع بشن و گستره قابل توجهی رو شامل بشن و …
    من فکر میکنم با گسترده تر کردن بحث و بررسی حالتهای مختلف و ممکن این گفت و گوی کامنتی به منطق و استدلال نزدیک تر میشه و حداقل فایده اش شناخت بهتر منابع انسانی و مدیریتی لرستانه ،مثلا بد نیست روی گزینه هایی از لرستان که علاوه بر مسوولیت های ملی تو گوشه گوشه ی غرب کشور خدمت کردن و خدا بواسطه خدماتشون اونها رو بین مردم محبوب قرار داده صحبت بشه و…
    خلاصه این بحث میتونه پر فایده باشه واقعا

    • ما گفتیم تنها اسم بردن از پیریایی واطرافیان او کافی نیست نگفتیم حالا بیاییدبجای لرها -بحث غرب کشور را پیش بکش .اینجور که هاشمی گفته شاید به زاگرس نشینها هم برسه .انوقت اصفهانیها هم واردند .شریک درست نکن اقا………

  16. فقر فرهنگی،نداشتن اعتماد به نفس،خیرخواه همدیگر نبودن،سیاسیکاری شدید و بی رویه(نمایندگان را بی خود بزرگ کردن و بدون بازجویی)،نفاق در برخورد با همدیگر باور کنید فرقی بین تحصیلکرده ها و بی سوادن نیست و……… باعث عقب ماندگی سیاسی و اقتصادی ما لرها می باشد. به امید روزی که مسائل مطرح شده را از سر راه آیندگان برداریم.

  17. آقای آزادبخت سلام و خسته نباشید برادر . همت والایی داری . ماها که از شهرمون و همشهریامون دوریم کمکی از دستمون برنمیاد اما حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که بهت بفهمونیم کارت با ارزشه .
    برادر سعی کن اول این تعصبات بی جا و جاهلی رو با مطالب ارزشمندی که منتشر میکنی از بین ببری اینطوری راه برای کار فرهنگی، سیاسی،اجتماعی،ورزشی،هنری و… باز خواهد شد .
    بنده فقط اسم چند نفر رو بردم و اعلام کردم که هیچ قصد و غرضی ندارم شاهد نظرات بودید …
    یا علی ./

  18. سلام دوستان. منم چند مورد بگم؟
    مشکل ما اینهکه بقول ” خانم ف” اعتماد به نفس نداریم
    نظرات و که میخوندم متوجه شدم که ما فعلا با خودمون مشکل داریم. ببینین همین چند نفر که این کامنت ها رو نوشتن باهم فاصله دارن یکى طرفدار آقاى فلانى یکى طرفدار… همه ى این افراد از هر حزب و جناح سیاسى، لر هستند و مایه افتخار!!! خیلى افراد دیگرى هم هستند. ولى کو چشم بینا؟
    ما حتى حاضر نیستیم یه ژست جدى بگیریم. برخى القاب و اسم هاى بالا هرچقدر جدى و منطقى و سنجیده و قشنگ با کلمات بازى کنن من یکى جور دیگه درموردشون برداشت میکنم ( با عرض پوزش)
    یکى دیگه از مشکلات ما اینه که همش از تاریخ لر حرف میزنیم چرا به وضع فعلى لرها یا آینده مون نمیپردازیم؟ این بخش أولین یا نادر ترین موضاعتى بود که سایت میرملاس از بین این همه مجراى ارتباطى به أون پرداخته پس بهتره خیلى جدى نسبت به این موضوع نظر بدیم
    یکى دیگه از مشکلات ما اینه که این حس بد حسادت و تخریب کردن یکدیگه است تا وقتى نخبگان و سیاسیون مطرح این دیار و با دید سیاسى و کینه طایفه اى نگاه میکنیم

  19. چرا ترکمن ها نمی توانند رییس جمهور شوند؟

  20. ببخشید دوستان کامنت م ناقص شد
    داشتم میگفتم:
    تا وقتى با این تفکر پیش بریم به جاى نمیرسیم این درحالیه که همین نخبگان سیاسى در پایتخت روابط خوب و حسنه ى خوبى باهم دارن ولى اینجا…
    بیاید خودمون رو با همین انتخابات شوراى شهر بسنجیم. ببینیم این نظرات چقدر تأثیرگذاشته روى عقائد خودمون
    موضوع بعدى اینه ما تا وقتى درست انتخاب نکنیم و درست حمایت نکنیم و درست مشکلات خودمون رو بیان کنیم وخلاصه تا به اجماع فکرى نرسیم بی فایده است که این هم محقق نمیشه مگه اینکه کینه ها و سلایق طایفه اى و خیلى خصلت هاى بدمون رو کنار نزاریم بجایی نمیرسیم.
    من از مدیریت سایت هم تشکر میکنم هم خواهش میکنم به این موضوع وحدت مردم فهیم لر بیشتر و بیشتر فوکوس کنن که دیگران هم نظرات بهتر ما بدهند تا به یک اجماع برسیم

  21. خسته نباشید،آقای آزادبخت من حرف شمارا قبول دارم،ماازهمدیگه نردبان میسازیم، امااین نردبان ۲یا۳پله بیشتر نداره
    من خودم باهزار بدبختی کاری پیداکردم ،بعدازچند سال تلاش به پست خوبی رسیدم که میتونستم نیرو استخدام کنم
    وچند نفری از شهرخودمون رو آوردم سر کار که بیکارنباشن،اما همونا باعث شدن من از کار اخراج بشم.
    الان یه جای دیگه مشغول کارم،امااین کارها باعث میشه که تروخشک باهم بسوزه ودفعه دیگه به هیچ عنوان نیرو از شهر خودت نگیری
    موفق باشید

  22. چرابلوچ ها نمی توانند ریسس جمهوربشوند؟

  23. چراخوزستانی ها کمی توانندرییس جمهوربشوند؟

  24. چرا بندری ها نمی توانند رییس جمهور بشوند؟

  25. چراکردها نمی توانند رییس جمهوربشوند؟

  26. چراایصفاهونی ها نمی توانند رییس جمهوربشوند؟

  27. کامنت کرد-بلوچ خوزستانی -ترکمن- بندری-ایضفاهونی راگذاشتم تاشما ها به خودبیایید وومتوجه شوید که مطلب تحت عنوان چرا لرها …چقدر بی پایه ونازل است .دوستان عزیز به جای این افکار تعصبی که ریشه درفرهنگ جاهلیت قوم پرستی و توتم پرستی داردبه آرمانهای بلند وهمگرایی ملی برپایه وحدت ملی وتمامیت ارضی کشورباشید وباراهکارهای درست برای پیشرفت مملکت اندیشه کنید تا از دنیایی که به سرعت برق وباد درحال پیشرفت است عقب نمونیم گرچه به علت خیانتهای حاکمان وابسته در صدسال قبل ازانقلاب به اندازه کافی جاموندیم اما جلوضرر راازهرکجا بگیریم فایده است. پس دوستان گرامی به جای این حرفای بی حاصل همه باهم دست به دست هم دهیم به مهر -میهن خویش راکنیم آباد.

    • جناب ایرانی عزیز
      آیا شما مطمئن هستی که اصفهانی ها نمی توانند رییس جمهور شوند؟ آیا نمی دانید که در هر کابینه ای بیش از نیمی از نمایندگان آنها اصفهانی اند ؟آیا این حاکی از لیاقت آنهاست و یا این که دست های دیگری در کار است؟بحث بلوچ و کرد و ترکمن مربوط به قانون اساسی و شرایط مذهبی رییس جمهور است و دخلی به بحث بالا ندارد.
      فرموده اید که: دوستان عزیز به جای این افکار تعصبی که ریشه درفرهنگ جاهلیت قوم پرستی و توتم پرستی !!!!!!!!!!!!!!!!!داردبه آرمانهای بلند وهمگرایی ملی برپایه وحدت ملی وتمامیت ارضی کشورباشید.
      با این فرمایش شما به شدت موافقم.آیا غارت منابع زیرزمینی و رو زمینی لرها از سوی مرکز نشینان نشانه تمدن است؟ آیا غارت نفت بختیاری و آب بختیاری و برای اصفهان ویزد و … در حالای که فقر شدیدی در بختیاری حاکم است,نشانه تمدن است؟آیا خشک شدن ۷۰ روستاری الیگودرز و انتقال اب آن به گلپایگان وخوانسار و … نشانه تمدن است که حرف های بالا نشانه جاهلیت باشد.
      کامنت های بالا تلاشی برای زندگی بهتر است اما چون شما و امثال شما چشم دیدن زندگی بهتر برای لر ها ندارید و غارت لرها برایتان سود سرشاری داشته است آنها را بی پایه و نازل می دانید
      به گمانم شما در ایران زندگی نمی کنید؟ چشم ها را باز کنید واقعیت چیز دیگری است!!

      • لرعزیز وگرامی “اتفاقا من هم مانندشما لرهستم آن هم ازنوع لکش! ودرلرستان زندگی می کنم.ضمنایکی ازمعانی وحدت ملی وهمگرایی هم این است که همانطور که ما ازنفت وگاز خوزستان وصنایع اصفهان ویزد ومشهد وتبریز و….استفاده میکنیم دیگران نیز نیز ازداشته های ما استفاده کنند البته اگربه قول شما غارتی درکارباشد باآن صدرصدمخ ومخ ومخالفم.

        • با سلام و تبریک سال نو
          آقای ایرانی محترم آیا اگر همین منابع نفت،گاز و آب که در مناطق لر نشین (خوزستان و لرستان-کهکیلویه ) هست در جای دیگر مانند اصفهان بود وضع ما بسیار بدتر از این که هست نبود؟-
          برادر عزیز اینو مطمئن باش که ما از هر ایرانی خود را ایرانتر می دانیم -و اگر ما نتوانیم یک احساس بسیار قوی از همبستگی قومی در خود بوجود بیاریم نخواهیم توانست به عنوان جزیی از کل ایران به آرمانها ملی نیز دست بیابیم -همگرایی قومی منافاتی با با همگرایی ملی ندارد –

        • سلام به ایرانی عزیز . آفرین .دلمو شاد کردی

    • کار به عمل برآید به سخندانی یا سخنرانی نیست برادر یا خواهر ایرانی…

    • افرین ایرانی عزیز

  28. لرعزیزگرامی! بحث برسررییس جمهوراست نه نمایندگان ! لطفا دقت کنید.

  29. با سلام. منبع خبر بویرنیوز بوده نه بولتن نیوز

  30. با سلام و خسته نباشین .خدمت مدیریت سا یت ومخاطبین عزیز.ببینیت چرا ما لرها ریس جمهور نمی شویم دو اصل دارد ساده بگم اهل ادبیات و نوشتن کلمات قصار نیستم .اولا ما لرها زمانی که به صندلی ناچیزی از این مملکت که لم میزنیم اولین کاری که میکنیم فامیلی خودمونو فورا عوض می کنیم .تکبر .غرور . کلاس گذاشتن.ادعا های مدرنیته بودن .اصالت خود گم کردن.من لر نیستم .من کردستانی هستم .بنده نوعی یک نفر لر هستم به لر بودنم واقعا می بالم مدت ۸ساله که تهرانم بار ها با دوستان لر در پست های کلیدی این مملکت ارتباط داشته ودارم عند الله بعضی از دوستان مدیر جوری برخورد می کنن که انگار لر بودن و کوهدشتی بودن از افاغنه محترم بد تریم .و ننگ بزرگی متحمل شدیم .دوم اینکه .اقایانی که در طول این ۳۴سا له و هم اکنون که در سمت های الوان مشغول انجام وظیفه هستن به فکر خود و برج ساختن در بالا شهر پایتخت اند.به فکر استان و شهرستان خود نیستن.و از سیاست روز به دور هستن .شاید از من وتو از نظر سواد سیاسی عقب تر می باشن.

  31. با سلام
    با اینکه در مقوله ی سیاست هیچ نظری ندارم اما؛
    می خواستم از آقای آزادبخت و سایر دست اندرکاران خواهش کنم
    در سایت خود موقعیت موضوع و جایگاه قوم لک را رعایت نمایند چرا که در آینده، تاریخ رسانه ی شما را تحلیل و بررسی می کند که امیدوارم مورد قبول تحلیل تاریخ واقع شوید
    تاریخ فرموده که خاندان زندیه لک بوده اند و در این تردیدی نیست پس با تاریخ به لجاجت بر نخیزید و از عقوبتش بترسید
    هرچند لک و لر و … همه ایرانی اند و برادر بلکه رعایت اینگونه مسائل است که یک رسانه را در سطح کلان مطرح می کند و برای افکار تردیدناک امروز اعتماد می آفریند حال ممکن است گفتن برخی واقعیات گروهی هوچیگر را برآشوبد که در مقابل عظمت تاریخ نباید نگران اینگونه رفتار ها بود و واقعیت را لاپوشانی نمود
    با تمام احترام به شما می خواستم فقط یاد آوری نمایم ورنه شما خود در این مقال دانایید

  32. با سلام خدمت دوستان عزیز چه لک چه لر چه کلهر ، کرمانج ، سوران و… زبان شناسان و مورخان تمام گویش های زاگرس کهن همه را تحت عنوان کرد می شناسند که به معنای دامپرور یا کوچ نشین است و ما از روی ناآگاهی یا بهتر بگم به خاطر سیاست های هدفمند حکومت ها بعد از امپراطوری ماد اتخاذ شده ما را از اتحاد به دور کرده اند و خود را بعضا دشمن هم می دانیم و غم انگیزتر اینکه خود را از دیگر برادران خود با اصالت تر یا برحق تر می دانیم دوستان عزیز تمام گویش ها و مردمان غرب جنوب غرب و شمالغرب ایران ،جنوب ترکیه ، شمال عراق و جنوب شرق سوریه ( به جز ترک ها که اصلا ایرانی نیستند ) از یک ن‍‍‍ژاد و با هم برادر ند . تا به حال به این نکات فکر کرده اید : چرا تا قرن سوم هجری اسمی از قوم لر در تاریخ نیست؟ چرا لک ها را لر می دانند در حالی که به دو زبان کاملا متفاوت تکلم می کنند ؟ چرا کلهرها را کرد می خوانند و لک و لرها را لر در حالی که لکی با کلهری بالای ۹۰%‌ شباهت و اشتراک دارند؟

  33. دیوانگیست قصه ی تقدیر و بخت نیست

    از بام سرنگون شدن و گفتن این قضاست..

    • فقط می نونم بگم « مرگ من سفری نیست؛ هجرتیست از وطنی که دوست نمی داشتم به خاطر نامردمانش »

  34. چرا اینقد به این موضوع لر ولک بودن گیر دادین
    بابا بس کنین توروخدا
    اصلا لرستانو به گند کشیدین!همشم تقصیر این خواننده جدیده(جاویدان) که لر و لک رو انداخته به جون هم
    بخدا این بحث ها نه آب میشه و نه نون براتون ؛ برین برا پیشرفت لرستان یه فکری بکنین تا اینکه بیفتین به فکر لر و لک بودن و یا طایفه بازی
    همه جای کشور ما رو به اسم لرستان میشناسن و نه “لر” و “لک”!
    این بحث ها هم جدیدا وارد کشور شده عین این یهودیا که ایرانیارو به اسم شیعه و سنی انداختن به جون هم و خودشون فقط و فقط دارن پیشرفت میکنن!
    امیدوارم لرستان عزیز (سرزمین مادریم) همیشه سربلند باشه و لر و لک هم عین قبلا در کنار هم خوب و خوش باشن و اونایی که ادعایی برای جدایی لر و لک دارن سرشون به سنگ بخوره

    • حرف دل منو زدی
      اگه این بحث ها رو کنار میذاشتن تا حالا به جاهایی رسیده بودیم و شاید به قول نویسنده محترم یه لر هم می تونست رییس جمهور بشه

    • دوست عزیز بحث هویت لک و لر و کرد و… نه ربطی به طایفه بازی داره نه به تفرقه و گند کشیدن استان لرستان لک و لر و کلهر و سوران و.. همه یک ن‍اد و با هم برادرن در ضمن اگه کسی بخواد تبار خودشو بشناسه استانشو به گند کشیده ؟ مگه لکها یا لرها فقط در استان لرستان زندگی می کنن که فرمودید : این استان رو به اسم لرستان می شناسن نه لک و لر ؟هر انسانی تا هویت و تبار خودشو به درستی نشناسه محال ممکنه که به پیشرفت و آبادانی برسه

    • موافقم. این حرفها فقط ما رو از موضوع دور میکنه

  35. غریبه جان!متأسفانه این قضیه ازطرف کسانی شروع شده که داعیه روشنفکری دارند!

  36. با پوزش فراوان “صحبتای آقای** سیروس علیپور**رو میگم که اشتباها سیف الهی نام برده شده..تصحیح می کنم …با صحبتهای آقای سیروس علیپور کاملا موافقم.با تشکر.

  37. سلام خدمت همه دوستان…راستش وقتی کامنت شما دوستان رو دیدم هم ناراحت شدم هم خوشحال..از این بابت ناراحت شدم که لرها چقدر مظلوم واقع شدن و…. ولی خوشحال شدم وقتی می بینم نسل جدیدی داره میاد که خواسته هاشون در حد گرفتن حواله کود شیمیایی یا سیمان نیست…بله دوستان ما باید خودمان به فکر تغییر وضعیت کنونی باشیم واولین مرحله بالا بردن اعتماد بنفس مونه…چون در حال حاضر اصل مشکل ما همینه…وقتی ما نتونیم از حق خود دفاع نکنیم پس بهتره بیخیال تغییر وضعیت استانمون باشیم..دوم وحدت وهمدلیه مردم ومسئولین وگفتن سخن واحد در زمان خود..سوم شایسته سالاری و عدم جناح بازی در ادارات دولتی می باشد ؛و به نظر من اگر این ۳ مورد انجام گرفت اونوفت پیشرفت استان را با چشم خود می بینیم.با تشکر

  38. بنده بارهاوبارهاازدوستانی که اینقدرمسئله” لرولک”راپیش می کشندوبدنبال اختلاف افکنی وبه قول خودشان استقلال استان لکستان هستندپرسیده ام دوستان خوبم بدنبال چه هستیدکه به اینجورمسائل دامن می زنید؟بنده بیشترشماها راازنزدیک می شناسم،می دانم که درخارج ازکوهدشت به زبان مادری خودتان صحبت نمی کنید!اگه ازشماپرسیده شودکه کجایی هستیدمحاله که هرگزاسم کوهدشت رابیاورید،درشهرهای مثل تهران که ماشاالله ماشاالله خودرویی که پلاک ۴۱-س داشته باشدرابه هیچ وجه سوارنمی شویدوبه هروسیله ای که شده شماره باکلاس ۲۲-۱۱-۵۵-۶۶ویا…..رابرای ماشینهایتان می گیریدوبه آن نصب می کنید!اسم بچه هایتان هم که ازمیان اسم های خارجی انتخاب می کنیدوهرگزاجازه نمی دهیدکه به زبان محلی صحبت کنند!شماررابه خدا،روشنفکران،روزنامه نگاران یابه قول خودتان ژورنالیست های جوان،ازجان خسته این مردم که سالیان سال است درکنارهم باهویت مشترک زندگی می کنندچه می خواهید؟بنده که این مطالب راخدمت شماهاعرض می کنم خودم لری صحبت می کنم،مادر پدرم لک بوده اند،مادربزرگم کرداطراف کرمانشاهی اندوخانمم هم لک تشریف دارندودرخانه ایشان بازبان خودومن هم به قول شمازبان شناسان! باگویش لری صحبت می کنم وتاکنون هم هیچ مشکلی نداشته ایم امااگرشمابگذارید ومارااز هم جدانکنید!!

  39. از بحث تفرقه بیرون بیایید بس است لر ولک همیشه یکی بوده اند…موجودی فعلی ما کیا هستنداز سابقون چه اشخاصی الان هستندچه برنامه ای داریم چه می توانیم بکنیم و…برای تیم دولت اینده چه نظری داریم لااقل ده نفر مدیران توانای لر درسطح کشور را ….و البته احترام را …و… وحفظ سر مایه های لرستان را اهمیت بدهید

    • محمدرضا عباسی فرد-مرتضی کشکولی-کرمرضاپیریایی-اسماعیل دوستی-محمدجعفرمحمدزاده –من کوهدشتی ها رانوشتم دیگران هم سایر هم استانی هارابنویسند

  40. خب حالا آقا سعید چنتا از پیشرفتا ودستاورداتو نو که با زبان مادری تولید کردید نام ببرید ببینم؟!!حالا مشکل ما با زبان رسمی کشورمون مکا لمه کردنه!؟برادر من یکی از عاملای مهم عقب ماندگی کشورمون “حذو بی دلیل چندین ساله” زبان لاتین ودیگر زبانها از برنامه های آموزشی کشور بود!! بود!!چرا وقتی چیز بهتری هست همش رو یه موضوع ثابت متمرکز شیم!تا حالا فک کردین چرا گذشتگانت نتونستن براحتی شهرهای فارسی زبان حقشونو خوب بگیرن “چن زبان رسمی اتخاذ و گرفتن حق و حقوق فارسی بوده!حلا میخواین نسل جدیدم بهمون شیوه پیش برن!؟هیچ با خودت فکر کردین که باید یه سری عوامل پراکنده واحد ویکپارچه بشه! و جای خود رو به اصول اخلاقی وانسانی بده البته بنده با حذو کلی زبان مادری موافق نیستم ولی خواهشن نگید یه عده با این کار هویت خودشونو از دست می دن!ضمنا آقای آزاد بخت واسه چی کامنت قبلی بندرو که مربوط به صحبتای آقای سیروس علیپور بودن نزدین!ببینید اینجا بازم اینو میرسونه که فاصله ما تا رسیدن به قله مناظره وگفتگوی مسالمت آمیز خیلی زیاده چن شماها متعصبید وای بحال افراد دیگه!!!!!!!!!!!

  41. همه جای ایران سرای من است.مهم نیست که ریس جمهور از کدوم قوم و قبیله باشه مهم اینه که ما مسولین استان ما بی عرضه اند که این وضع استانمون شده.

  42. همشهری عزیز-آقای امراییهمه جای ایران سرای من است از جمله لرستان از جمله غرب کشور وازجمله کوهدشت ورومشکان-برادرم..حالاکه سایت مردمی وموفق میرملاس بامدیریتی شایسته داردفرصت عالی فراهم میکندشما چرا با استدلال ساده سطح موضوع راپایین می آورید موضوع بالاتر از اداره یک استان وشهرستان است حتی اگر بخواهیم استان وشهرمان درست شود وپیشرفت کند بازهم باید قضیه را کشوری ببینیم بنا بر این به آ قای آزادبخت-امین– توصیه می کنم..۱فعلا همین بحث را حفظ واداره کنید.۲کامنت های پیش پا افتاده که درحد کلاس موضوع نیست را خیلی درج نکنید .۳ لرستان ولرستانیها درست است نه لرها تا قضیه ناسیونالیستی وقومی نشود چون بحث قومی نه درست است ونه نتیجه ای برای کوهدشت ولرستان وغرب کشور دارد وقتی غرب کشور را مطرح می کنیم به دلیل این است استان ها مجاور ما مبا حثشان هم شبیه ما ست وهم به هم مربوط هستیم۴..سیاستمداران ومدیران استانی وکشوری هم استانی گذشته واکنون لرستان وکوهدشت را مطر ح وتقویت کنیم لر ولک را جدا نکنیم ۵..اگر قدر دان دانایی وتوانایی لرستان ی ها نباشیم در همین حد که هستیم می مانیم و…آخر اینکه گوشمان به تنگ نظران وحسودان وخود کم بینان نازل اندیش نباشدودر تبلیغ منابع انسانی وچهره های مطرح کوتاه نیاییم

    اآا

  43. این توهین باعث اتحاد لرها با سایر اقوام برای حمایت از دکتر رضایی شد. عدو سبب خیر شد. بنده به عنوان یک ترک زبان میانه ای به همراه طایفه ام به ایشان رای می دهیم. هم بهخاطر برنامه های قوی شان و هم به خاطر حمایتشان از اقوام

  44. یک نگاه بیطرفانه به نظراتتون بیندازید ببینید ختم کلام شما چیه؟ ناراحتید که چرا از هاپولی مملکت چیزی براتون نمیمونه. من بیشتر شهرهای کشور سفر کردم و با همه اقوام از جمله انواع لرها صحبت کردم. متاسفانه مشکل در خود لرهاست نه نژاد پرستی ما فارس ها. لرها خیلی در مناصب شغلی بی جنبه بازی در میارن و مایلند ان شغل را به عنوان دستمایه دیکتاتوری قومی و حکومت بر محیط خود کنند. مشکل شما لرها اینه که روش زندگی قومی شما با روش زندگی در قرن ۲۱ و ۲۲ و … فرق داره یه جورایی به سبک قبیله ای زندگی میکنید. مثلا اتحاد ندارید برای پیشرفت کشور . خیلی لرها را میشناختم آخر تجاوز و بی ادبی بودند اما چنان از غیرت لر سخن میگفت که من انگشت به دهان میشدم. چه بخواهید چه نخواهید باید قبول کنید الان دوران قبیله و طایفه ای تمام شده و سخن از این مهملات نتیجه ای ندارد. پس از هر قوم هستی فقط به فکر خدمت به کشورت و بشریت باش. آنجاست که بشر به تو افتخار میکند. فرض کن لرها شدند ریس جمهور ! خب همه مشکلات لرها حل میشود؟ اینکه لرها ریس جمهور نشوند علتش اینه که لرها کشورو برای قومیت خودشان میخواهند. پس بهتر که لرها رییس جمهور نشوند. چون بی طرف نیستند و قومیت پرستند. ما فارس ها نژاد پرست نیستیم بلکه از طرف ترک های نژاد پرست به نژاد پرستی لقب گرفتیم. میدانید چرا؟ چون انها اکثرا تمامیت خواه و نژاد پرستند و فکر میکنند فارس های بیطرف مثل خودشانند. راه حل مشکل شما برای وروود به دنیای جدید اینه که افکار قومیتی خودتان را که اکثرا مردود است کنار بگذارید (منظورم ارزش ها نیست بلکه رفتارهایی که جایی در هیچ جا ندارد به جز روستا و قبیله های دور افتاده).

  45. جناب آزادبخت مطالب قشنگی نوشتی ولی بدان رییس جمهورشدن کارخارق العاده ای نیست. میشه لر رییس جمهور بشه ولی به سوابق نمایندگان عزیز استان نگاه کن ببین تا بحال چه خدمتی به استان نمودن بعد هم به فکر رییس جمهور شدن این ایل وتبار بیفتیم .من با گفته هایت موافقم اما این قماش (سیاسیون)چون به منصبی برسند یقینا به استان های دیگه خدمت میکنن

  46. افسوس که قدر خودمونو نمیدونیم

  47. سلام . با عرض خسته نباشید . با شما موافقم و امیدوارم این سایت همچنان در جهت اهدافی که فرمودید استوار و کوشا باشد

  48. من از قوم زند هستم که پس از سقوط حکومتمان به تهران تبعید شدیم . روستای پری ملایر را ندیده ام اما بسیار دوست دارم زادگاه اجدادی خود را ببینم . حدودا ۱۸۴ سال است که تبعید شده ایم . تازه بدنبال اطلاعات در مورد قوممان گشته ام و خدا رو شکر همه چیز را پیدا کردم . موفقیت یک جامعه کاملا بسته به اتحاد همه همه اقوام است و ترک لر فارس بلوچ یا هر قوم دیگری نمیشناسد . اما قبول دارم که تا حدودی در حق قوم لر کم لطفی شده است . زنده باد لرستان .

  49. لرها باید اگر در جنگ علیه صدام نبودند به قول مسئولین ارشد مملکت فاتحه ایران رو میخوندند، آزادی آبادان، خرمشهر و سایر شهرهای جنوبی و غربی مرهون دلاور مردان لر است

  50. چون از من نمی خواین وارد عمل بشم !همین !

  51. با سلام به همه دوستان. با عرض ادب و احترام به همه اقوام ایرانی و مخصوصا لرها. من یه اصفهانی هستم، چند سالی را در لرستان و شهر زیبای خرم آباد زندگی کردم. از جمله بهترین دوستان من از لرهای متغلق به شهرهای مختلف هستند. مشکلی که من در این شهر یعنی خرم آباد به عنوان نمونه ای از شهر های لر نشین دیدم این بود که در این شهرها اغلب به جای صلاحیت علمی و مدیریتی افراد برای کرفتن پست های مختلف معمولاارتباطات فامیلی و طایفه ای هست که لیلقت ها را مشخص میکند. در این حالت یه پست کلیدی بدر دست فرد نالایقی قرار میگیر و در پی آن سرمایه های انسانی و مالی زیادی نابود می شود. تا زمانی که ما از این سیستم منتفع میشویم کاملا راضی هستیم و زمانی که از این شرایط دچار ضرر شدیم شاکی این بی قانونی میشویم. البته این حالت فقط در این شهر ها نیست در شهرهای دیگر از جمله خود اصفهان هم هست اما با شدت های متفاوت. زمانی پیشرفت حاصل میشه که قوم و قبیله را کنار بگذاریم و به منفعت و پیشرفت جمعی فکر کنیم.

  52. درآینده خودم را معرفی می کنم
    از دیار مردمان دوست داشتنی کوهدشت
    در آینده سفیر ایران در یک کشور خواهم شد

  53. دوستان عزیز و لر …من یک لر هستم و افتخار میکنم.مثل اینکه شما منظور اصلی نویسنده رو متوجه نشدین…نویسنده داره میگه لر هر جا ک باشه چ لر بزرگ(بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ) و چ لر کوچک (لرستان) یک قوم متحد باید باشه…مهم نیس پایتخت لرها کجاس مهم اینه که همه لرها هم زبان و از یک خون هستند..درسته لهجه های متفاوتی داریم ولی کلماتمون همه و همه شبیه همه…بیاین اختلافات را کنار بزاریم و متحد باشیم…ب قول دوستمون ی لر کاندید شد با وجود ۱۰ میلیون نفر جمعیت فقط ۳ میلیون بهش رای دادیم…راس میگه..اگه اتحاد داشتیم ۱۰ میلیون رای میدادیم…تا کی باید قوم لر چوب ندانم کاریای خودشو بخوره و مظلوم واقع بشه…دلیلش چیه..دلیلش اینه ک اتحاد نداریم…لر بزرگ خودشو لر اصیل میدونه و لر کوچیک هم خودشو لر اصیل میدونه…میدونین چرا لرها رو از هم جدا کردن؟؟چون از قدرت لر میترسیدن.چون میدونستن لر متحد همه کار میتونه بکنه..دست بردارین از تفرقه …بخدا تا اتحاد پیدا نکنیم هیچ وقت از محرومیت در نمیایم..درسته..کورش از ایذه بود آریو برزن از کهکیلویه و بویر احمد و کریمخان هم لرستان..ولی الان چی..چرا از سردار اسعد اسمی نیس چرا از علیمردان خان اسمی نیس چرا از حسین پناهی اسمی نیس..بس کنین اختلافاتو یکی باشین متحدب جای کامنت گذاشتن در سایت های مختلف ک من بهترم و تو بهتر نیستی بیاین ی بارم ک شده بگین ما بهتریم..ب جای من بگین ما..ب جای لر بزرگ و لر کوچیک بگین لر .لرررررررررر…..و در آخر با ی بیت از استاد ملک مسعودی بگم رعیت لر اگر شاه زنده…لر مثل کوه دنا سربلنده

  54. بدبختی لرها دراین است که به حق حقوق خوداشنانیستن

  55. ما لکیم و افتخارمان لک بودن است بیخود مارو به خودتون نچسپونید

  56. واقعا دمت گرم جناب نویسنده خیلی ناراحت و غمگین شدم که چرا ما لر ها نقشی در جامعه ندارم به طوری که ما و شهرهایمان سرمایه ملی کشور هستند.
    واقعا بیایید بکوشیم شاید توانستیم.که انشاالله میتوانیم

  57. آقای نورآبادی تفرقه ننداز خواهشا.ما همه لر هستیم و لکها هم زیر مجموعه لر هستن.با این که لک هستم ولی به لر بودنم افتخار میکنم

  58. چه بوشم هر هوچ نوشم بیتره

  59. کی به تو اجازه داد ه این مطلب رو بنویسی لر را مگه چشونه این همه جک براشون درست میکنید ها جوجه

  60. کی گفته استان ایلام مردمش لرن؟
    بیشتر از ۸۰ درصد استان ایلام مردم کوردن و تنها چند شهر از استان ایلام به زبان لری حرف میزنند که اون هم با مردم لک همشهری هستند.

  61. باسلام .همه جای ایران سرای من است.مواظب باشید ومواظب باشیم .ایل، طایفه وتیره برای همه ی ما مهم است ولی نباید از اصول خود که حفظ جایگاه ایران اسلامی دور بشیم.خدا را شاکرم که در ایران اسلامی زندگی میکنم.

  62. با سلام و عرض ادب!
    اگه لرها نمیتوانند رییس جمهور بشن پس چرا محسن رضایی که لره و تو یاسوج گفته من افتخار میکنم به لر بودنم کانیدید شد برای ریاست جمهوری؟

  63. چرااینو میگید مگه چند نفر میتونن رئیس جمهور باشن که شما می گید چرا لرا نیستن ببخشید مثل این که یادتون رفته بنیان گذار این انقلاب لر بودن ولرها هم تو دستگاهای حکومتی هستند. وبه نظر من شمابا این حرفتون لرهارو با بقیه اقوامها در گیر می کنید من لکم وافتخارم می کنم

  64. مگه محسن رضایی بختیاری چند دوره کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشد؟ حالا اگه مردم بهش رای ندادن تو آخرین باریم که کاندیدای ریاست جمهوری شد (سال ۹۲) مردم روحانی رو بجای رضایی انتخاب کردن این دیگه تقصیر کسی نیست من خودمم به رضایی رای ندادم قبولش دارم چون سردار جنگه ولی از نظر من میتونه وزیر دفاع خوبی بشه نه رییس جمهور مثل این میمونه سال دیگه گودرزی (وزیر ورزش ) بخواد تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنه شورای نگهبان که حتما تاییدش میکنه ولی مردم چی بهش رای میدن ؟ درسته لره ولی من بهش رای نمیدم وقتی تو خود استانهای لرنشین رای نداره نمیشه توقع داشت از بقیه استانها که بهش رای بدن رضایی هم همینطور بود البته انصافا رضایی خودش سال ۹۲ گفت تو جمع بختیاریها من از شما نمیخوام به من رای بدید به هرکی دوست دارید رای بدید مردمم اکثرشون به روحانی رای دادن

  65. با سلام خدمت شما دوستان عزیز ،من لک هستم ولی احساس میکنم لر ولک هیچ تفاوتی ندارن من واقعا به استاد عزیزم علی جعفر موسیوند افتخار میکنم ومعتقدم ما هم اعتماد به نفس داشته باشیم میتونیم پیشرفت کنیم

  66. با سلام خدمت شما دوستان عزیز ،واقعا افتخار کنید انسان بزرگواری همچون علی جعفر موسیوند دارید خدا انشالله حفظش کنه

  67. ‘ سلام خدمت همه لرها ولرزبانهای عزیزافتخارمیکنم که لرهستم لربه دنیااومدم چون هیچی که نباشه غیرت ومردونگی دارم ودروجودتمام لرهاهست لرمشکل اساسی که داره…

  68. خداییش فقط بلدیم خوب حرف بزنیم همه لرها نه آیا ما میتوانیم همین کوهدشت ورومشکان خودمان را باهم متحد کنیم بعضی ها برای ریاست وپیشبرد اهداف خود هرروزبدترازروزقبل به این تفرقه دامن میزنن اونوقت میخواهیم ۵استان را متحدکنیم آرزوی محالیست

  69. اگرمیخواهی دنیارابشناسی..اول بایدخودراشناخت..اگربفهمم ازچه قومی ونژادی هستم گناه نیست..مسخره بازی یک سری نامردگناهه..درضمن ایلام کرمانشاه کردستان لک وارومیه وقوچان کورد هستند..فرق بین مسخره بازی وشناخت قوم رو هنوز نمیدونیم.

  70. لرها ادعایی بالا ولی درعمل صفر یکبارخود راعیلامی یکبار اریایی یکبار پارسی یکبارکرد مینامند وکوروش ک خود راپارسی نامیدونام ایران راپارس نهاد راباکلمه لربی اعتبارمیکنند.وهمه ایران رابدروغ وکلک وزور ازخودمیدانندولی هیچ سهمی درتاریخ نداشته وندارند.لریعنی سارق احشام و ضعیف کش وموادفروش همین

  71. با سلام و احترام.
    چگونه ممکن است مردمی که هم اکنون یکی از بزرگترین ایلات جهان را دارند و تقریبا همگی اجداد چادرنشین خود را به یاد دارند، از نسل مردم باستانی متمدنی بوده باشند؟
    آیا می دانند که متمدن یعنی شهرنشین، نه چیزی بیش و نه چیزی کم؟

  72. واقعا لر و لک یکی هستند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!زبانشون یکیه لباسشون و خلاصه همه چیزشون!!!!!!!!!

  73. جونوم بیا سیت خان لر واقعیتن گتی

  74. درودبرلک ولرهای باغیرت و…..

  75. با سلام خدمت همه اقوام باشعور ایران زمین
    ما اصالتا لر هستیم اما تقریبا ۵۰ سال پیش بر اثر یک نزاع طائفه ای در منطقه
    سیلاخور در بروجرد روستای یوسفخانی یا یوسف خوانی پدر بزرگ من به سمت شرق کشور امد ودر خراسان شمالی ماندگار شد و چون این منطقه ترک زبان هستند ما الان لری بلد نیستیم و همه ترک زبان شدیم منظورم اینه که به هر زبان و هر دینی باشیم اول ایرانی هستیم ما الان در بجنورد همه اینجا ترکن ولی با زبان ترکی خراسانی به همه لژها سلام میگم (لر قارداشلا تورک قارداشلا ایسترم تمام بیرسیزه

  76. ایران یگانه و متحد و یک پارچه نه نژاد پرستی

  77. اگه لر نبود علیرضا ی بیرانوند لری هم نبود ک بتونه پنالتی رونالدو رو بگیره

  78. به نظر من تا حالا ندیدم یه لر برا رییس جمهوری شرکت کنه این دفعه کاندیدا بشه حتما رییس جمهوره چون حقش هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.