- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

معاون رئیس جمهور : برگزاری جشنواره ملی صدای بهار از ۲۸ اسفند

1 copy
 
 
به گزارش میرملاس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دکتر “محمد شریف ملک‌زاده” پیش ازظهر امروز با اعلام این خبر در نشست معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و استانی و معاونین سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد برگزار شد افزود: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش نشاط و شادابی مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز ۹۲ است.
وی با بیان اینکه این جشنواره تا پایان تعطیلات نوروز ۹۲ ادامه دارد، اضافه کرد: به دلیل تفارن بخشی از تعطیلات نوروز ۹۲ با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برخی از برنامه‌های این جشنواره از جمله اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد و هنری از پنجم فروردین ماه متوقف می‌شود اما این جشنواره با برگزاری برنامه‌های معنوی مانند نمایشگاه صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در ۳۱ استان کشور ادامه خواهد یافت.
معاون رییس جمهور همچنین از اجرای “طرح ویژه‌ی بازرسی نوروزی از آژانس‌های مسافرتی سراسر کشور” توسط بازرسین محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: این طرح هفته آینده با هدف رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران اجرا می‌شود.
وی افزود: بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی کشور در بازرسی از آژانس‌های گردشگری درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی آژانس‌ها براساس ضوابط قانونی عمل کرده و آژانس مختلف با حضور کمیته نظارت بر آژانس‌ها در محل، تعلیق و یا پلمپ خواهد شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت افزایش شادابی و نشاط جامعه، اضافه‌کرد: برگزاری جشنواره ملی صدای بهار یک فرصت مناسب برای ایجاد نشاط، شادابی وپویایی در جامعه است. 
وی افزود: نوروز امسال به هیچ عنوان به دنبال ارائه آمار از تعداد مسافرت‌های انجام شده نیستیم بلکه امسال شاخص‌های رشد اقتصادی و میزان درصد رشد سفرها که توسط خود اصناف، اتحادیه‌ها و بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی مرتبط با گردشگری سراسر کشور اعلام می شود ملاک ارزیابی ما خواهد بود.
دکتر ملک زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر حضور اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، اساتید امور اقتصادی و گردشگری از دانشگاه های مختلف کشور در این همایش تاکید کرد.
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان برپایی یک همایش تشریفاتی با تاکید بر شعار سرمایه‌گذاری مورد نظر ما نیست بلکه بایستی نتایج ملموس اقتصادی این همایش در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به زودی بروز و ظهور پیدا کند.
معاون رییس اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در اتنخابات آینده مورد نظر ما است، اما به هیچ عنوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ورودی به مباحث سیاسی و انتخاباتی نخواهد داشت.
وی گفت: رضایت و شادابی مردم شریف ایران که رضایت حق تعالی، حضرت ولی‌عصر (عج) و خشنودی مقام معظم رهبری ((مدظله العالی) را در پی دارد هدف اصلی سازمان میراث فرهنگی کشور است. 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه آیین نامه اعطای “نشان چهره ملی ماندگار به فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور” جهت تصویب در کارگروه گردشگری دولت تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول هفت سال گذشته و در مدت فعالیت دولت نهم و دهم توفیقات زیادی را کسب کرده که این توفیقات به لطف خداوند متعال، روسای پیشین این سازمان و حمایت های شخص رییس جمهور کسب شده است.
وی همچنین با پیشنهادی درخصوص راه اندازی خانه‌ی گردشگری استان در مجموعه فرهنگی – تاریخی نیاوران موافقت کرد و افزود: خانه‌ی گردشگری استان یک پاتوق فرهنگی برای اهالی استان‌های مختلف مقیم تهران است که می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی هر استان بپردازد.
معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری پرشور اولین جشنواره‌ی ملی صدای عشایر از تمامی مدیران کل ستادی و استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و معاونین آنها در بخش‌های مختلف قدردانی کرد.