- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تذکرات کتبی امروز نمایندگان لرستان به مسئولان اجرایی کشور

80342059-3214380

 

عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت شد.

جواد جهانگیرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس امروز ( سه شنبه ۱ اسفند) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد، که به این شرح است:

برومند داش‌قاپو نماینده پارس‌آباد به وزیر امور خارجه در خصوص برخورد جدی با دولت جمهوری آذربایجان در خصوص درگیری‌های مرزی تذکر داد.

بهمنی نماینده سراب به وزیر نفت در خصوص لزوم تسریع در گازرسانی به روستاهای شهرستان و به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون لزوم تسریع در پروژه ملی مجتمع تولید آلومینیوم از پودر نفلین تذکر داد.

تأمینی نماینده مرودشت خواستار توضیح رئیس‌ جمهور در خصوص علت عدم برنامه‌ریزی صحیح در خصوص افتتاح طرح‌های استانی در دهه فجر در استان گیلان، توضیح وزیر راه و شهرسازی پیرامون علت عدم پیشرفت طرح‌های راهسازی روستایی در شهرستان رشت، توضیح وزیر نفت در خصوص علت عدم پیشرفت طرح‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان رشت شد و به رئیس‌ جمهور و وزیر کشور در خصوص رسیدگی به نارضایتی مردم گیلان پیرامون سیاست‌های غلط استانی تذکر داد و خواستار توضیح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پایین بودن کیفیت تدریس در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور شد.

جعفرزاده نماینده رشت به رئیس‌ جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از صید غیر مجاز در دریا، به وزرای کشور، دادگستری و اطلاعات در خصوص برخورد قانونی با منحرفان و مبلغان انجمن‌های راهیان طریق معنوی در شهرستان رشت و به وزیر نفت در خصوص تسریع در حل مشکل جایگاه‌داران بنزین تذکر داد.

جوکار نماینده یزد و صدوق به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی تذکر داد.

فیاضی نماینده نور به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم صدور حکم برای رئیس‌ پیشنهادی نظام دامپزشکی کشور و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در تدوین و ارائه لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان تذکر داد.

کریمی قدوسی نماینده مشهد به وزیر دادگستری پیرامون تسریع در اجرای احکام دادگاه فساد بزرگ اقتصادی ضمن تشکر از قضات شریف این دادگاه تذکر داد.

زمانیان نماینده شهرکرد به رئیس ‌جمهور در خصوص رسیدگی به وضعیت بیمارستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری به ویژه بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) تذکر داد.

قائدرحمت نماینده مردم دورود به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم کارخانه سیمان دورود و تبدیل اولویت آن از ب به الف، به رئیس‌ جمهور پیرامون عدم افتتاح منطقه ویژه اقتصادی گمرک و کارخانه داروسازی و عدم اجرای کامل مصوبات هیئت دولت در حوزه انتخابیه دورود و ازنا و سایر شهرستان‌‌های استان لرستان تذکر داد.

زارعی نماینده بویراحمد و دنا به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص رسیدگی به مدیریت نامناسب دانشگاه یاسوج تذکر داد.

موسوی‌نژاد نماینده دشتستان به وزیر کشور درخصوص تسریع در پرداخت خسارات ناشی از سیلاب آذر ماه دشتستان تذکر داد.

رحمانی نماینده تاکستان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در عملیات اجرایی انتقال راه‌آهن تاکستان به بیرون از شهر و به وزیر کشور پیرامون ارتقای بخش خرم‌دشت با عنایت به محرومیت شدید آن بخش تذکر داد.

بهمنی نماینده سراب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت عدم نظارت و برخورد قانونی با افزایش قیمت خودرو تذکر داد.

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم توجه کافی به جاده عباس‌‌آباد ـ کلاردشت با وجود تذکرات قبلی تذکر داد.

اربابی نماینده ایرانشهر به رئیس‌ جمهور در خصوص علت فسخ قرارداد پزشکان خانواده در شهرستان سرباز و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ممانعت از جذب کارشناسان کشاورزی غیر بومی در شهرستان ایرانشهر تذکر داد.

بائوج لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تسریع در صدور مجوز دانشگاه غیرانتفاعی فجر تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به رئیس‌ جمهور در خصوص صدور دستور پرداخت پژوهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه پزشکی توسط معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری تذکر داد.

جدگال نماینده مردم چابهار به وزیر کشور پیرامون علت عدم اجرای مصوبه واگذاری ۲ هزار هکتار از اراضی منابع ملی شده چابهار توسط شهرداری تذکر داد.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزرای کشور و جهاد کشاورزی پیرامون پیگیری تدوین سیاست‌های تشویق مهاجرت معکوس از شهر به روستا و به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص بازنگری در مدیریت‌های استانی تذکر داد.

کارخانه نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص هشدار به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در حمایت از حقوق مردم در قیمت‌گذاری کالاها تذکر داد.

پشنگ نماینده خاش به رئیس ‌جمهور در خصوص علت تعطیلی زایشگاه بخش نصرت‌آباد و کمبود پزشک در مراکز درمانی شهرستان خاش و میرجاوه تذکر داد.

سامری نماینده خرمشهر به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین تکلیف شهرک صنعتی منطقه آزاد الوند تذکر داد.

قربانی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مدیریت صحیح بازار و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در پایان سال، به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین اعتبار برای ساماندهی و تعدیل پره‌های صید و به وزیر ورزش و امور جوانان پیرامون تأمین اعتبار طرح‌های ورزش شهرستان آستانه اشرفیه تذکر داد.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص علت عدم اجرای مصوبه دولت در خصوص پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی تذکر داد.

آذین، امیری و پورابراهیمی نمایندگان رفسنجان، زرند و کرمان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد آزمایشگا‌ه‌های کنترل کیفی سموم دفع آفات کشاورزی در چند قطب کشاورزی تذکر داد.

ندیمی و سبحانی نمایندگان لاهیجان و نیشابور به وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خرید محصولات کشاورزی متناسب با نرخ تورم و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مبارزه با جریان‌ها و گروه‌های سازمان یافته مروج انحراف اخلاقی، خرافه‌پرستی، ابتذال و پوچ‌گرایی تذکر داد.

جعفری و خجسته نمایندگان بجنورد و همدان به وزرای امور خارجه و راه و شهرسازی در خصوص پیگیری روند بازسازی در کشور همسایه پاکستان بعد از سیل دو سال قبل تذکر داد.

جعفری و ثروتی نمایندگان بجنورد به وزیر صنعت در خصوص علت جابه‌جایی مسئولان شرکت توزیع سوخت شهرستان تذکر دادند.

چاردولی، سلطانی، نقوی حسینی و خجسته نمایندگان ملایر، رزن، ورامین و همدان به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص علت عدم پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان تذکر دادند.

صابری، طاهری، امامی، رجبی، نوروزی و عباسی نمایندگان رامیان، گرگان، مینودشت، علی‌آباد و گنبد کاووس به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون رعایت عدالت در پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان آن وزارتخانه و جلوگیری از تبعیض بین کارکنان صنعت و بازرگانی سابق تذکر دادند.

قاضی‌پور، جهانگیرزاده، سبحانی‌نیا، محجوب و احمدی لاشکی نمایندگان ارومیه، نیشابور، تهران و نوشهر به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تسریع در توزیع سهام عدالت به کارگران ساختمانی تذکر دادند.

علیلو، بشیری، فتاحی، کیمیایی‌نژاد و بزرگواری به وزیر امور خارجه در خصوص اتخاذ دیپلماسی فعال برای جلوگیری از کشتار شیعیان پاکستان تذکر دادند.

سبحانی‌فر، ملکشاهی، قاضی‌پور، جهانگیر‌زاده، محجوب و اکبری نمایندگان سبزوار، کوهدشت، ارومیه، تهران و کرج به وزیر امور خارجه در خصوص اتخاذ دیپلماسی فعال برای جلوگیری از کشتار شیعیان پاکستان و عراق تذکر دادند.

علیپور، حسین و دامادی نمایندگان قائم‌شهر، سوادکوه و ساری به رئیس جمهور در خصوص عدم پیگیری پروژه بیمارستان رازی قائم‌شهر و تعطیلی آن و عدم پیگیری تجهیز بیمارستان شهدای زیرآب و تسریع در انجام امور تذکر دادند.

موسوی‌نژاد نماینده دشتستان به وزرای کشور و دادگستری در خصوص عدم امنیت در شهرستان دشتستان و افزایش تعداد سرقت‌های مسلحانه و غیر مسلحانه در کشور تذکر داد.

قاضی‌پور و جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه به رئیس جمهور در خصوص تسریع در تشکیل ادارات استاندارد و تحقیقات امور اقتصادی و دارایی امور عشایر به خدمات و اداره حمل و نقل و پایانه و اداره راه و شهرسازی، پست و حفاظت محیط زیست و ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ارومیه تذکر دادند.

نوروزی نماینده علی‌آباد کتول به وزیر راه و شهرسازی در خصوص کندی در پروژه مسکن مهر نوده علی‌آباد کتول تذکر داد.

محمدی نماینده گلپایگان به وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و منطقی شدن افزایش تذکر داد.

جوکار،‌ فیروزی، حیدرپور، منصوری، محجوب، کامران، فرهنگی، دهقان، منادی، آشوری، کوچک‌زاده، نوروزی، سید باقر حسینی، ندیمی، احمدی، فتح‌الله حسینی، سعیدی، افخمی، کوچکی‌زاده، بهمنی، زارع‌زاده، علی‌پور، سوری، اسمعیلی، نقوی حسینی، فتاحی، حسینی صدر، جهانگیرزاده و حاجی دلیگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت ممنوعیت صادرات مواد معدنی یا خام فروش قبل از تأمین نیاز صنایع داخلی تذکر دادند.

نظری مهر نماینده کردکوی به رئیس جمهور در خصوص اینکه چرا بعد از از ۷ سال بزرگترین پروژه استانی پتروشیمی گلستان هنوز در هاله‌ای از ابهام بوده و عملیاتی نشده است، تذکر داد.

ایرانپور و سلطانی نمایندگان بروجن و مبارکه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت اجرایی نشدن عملیات ۴ بانده شدن محور مبارکه ـ بروجن و بالعکس تذکر دادند.

بشیری نماینده پاکدشت به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان تذکر داد.

سید هادی حسینی نماینده قائم‌شهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته و شاغل تذکر داد.

حسینی نماینده قصر شیرین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت بسیار اسفبار جاده قصرشیرین به گیلانغرب و لزوم رفع مشکل آن تذکر داد.

تأمینی‌لیچایی نماینده رشت به رئیس جمهور در خصوص عدم توجه و پاسخگویی به مطالبات استانی تذکر داد.

برومند داش‌قاپو نماینده پارس‌آباد به رئیس جمهور در خصوص علت عدم جوابگویی هیچ کدام از معاونان و زیرمجموعه آنها به تلفن نمایندگان مجلس تذکر داد.

قائد رحمت نماینده دورود و ازنا به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص رسیدگی به ناداوری‌های لیگ برتر فوتبال به ویژه در بازی گهر دورود و پرسپولیس و تسریع در ساخت مسکن مهر ورزشگاه تختی دورود و پیشگیری از حذف این تیم به ویژه تیم‌های استان‌های محروم از لیگ برتر در فصل آینده تذکر داد.

عزیزی‌فارسانی نماینده فارسان به رئیس جمهور در خصوص عدم تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان شهرستان کوهرنگ تذکر داد.