تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

سفر کیش و نورچشمی ها !

  • کد خبر : 19755
  • 26 بهمن 1391 - 23:30

  امین آزادبخت / میرملاس نیوز :  سفر کیش و نورچشمی ها !   داستان از همان روز خبرنگار آغاز می شود که ناگهان بیش از دو صد نفر در سالن حاضر می شوند و جالب این است همه خود را خبرنگاران بحق عرصه خبر و اطلاع رسانی استان معرفی می کنند و این است […]

IMG_3520

 

امین آزادبخت / میرملاس نیوز : 

سفر کیش و نورچشمی ها !

 

داستان از همان روز خبرنگار آغاز می شود که ناگهان بیش از دو صد نفر در سالن حاضر می شوند و جالب این است همه خود را خبرنگاران بحق عرصه خبر و اطلاع رسانی استان معرفی می کنند و این است که روز خبرنگار هر ساله در لرستان به عنوان روز رونمایی از زیرخاکی های خبری استان تلقی می شود.
افرادی که یکبار دیدارشان در یکی از جلسات خبری دریغ است و افسوس!
و روز خبرنگار در لرستان به هیاهویی تبدیل می شود که اصلا فلسفه این روز و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران هر سال و هرسال در حاشیه قرار می گیرد و نکته اصلی به اضطراب بودن یا نبودن در مراسم روز خبرنگار ختم می شود.
خبرنگارانی که در طول سال در تمامی مراسم و جلسات هستند و بسیاری از آنان به واقع با سابقه چند ساله بدون هیچ چشمداشتی تلاش می کنند اما باید در روز خبرنگار به دلیل کثرت خبرنگار نماها در حاشیه باشند و در این مراسم یا حضور نداشته یا با دلخوری حاضر شوند.
اما داستان به اینجا ختم نمی شود و انگار که مافیای شکل گرفته دست از سر خبرنگاران ساعی استان بر نمی دارد و نمک پاشی به زخم کهنه این قشر بی بهره در طول سال همچنان ادامه دارد.
چندی پیش در اوج بی خبری خبر رسید که جمعی از رسانه ای ها و خبرنگاران ” خدوم و زحمتکش” را به مشهد مقدس برده اند که ما سکوت کردیم و گفتیم زیارتشان قبول !
و امروز نیز شستمان خبردار شد که جمعی از این ” خدوم ها و پیشکسوتان” خبر را به کیش و قشم و شاید دبی برده تا از خستگی حضور همیشگی در جلسات بکاهند و نفسی تازه کنند!!!
بگذریم ازاینکه برخی از این دوستان همیشگی با اهالی محترم خانواده به این سفرها عزیمت می کنند، سوال این است که انتخاب این افراد با چه ملاکی و توسط چه سیستمی صورت گرفته؟ آیا فراخوانی اعلام شد و یا اینکه انتخابات از طریق کانال های زیرزمینی و با نظارت مافیای همیشگی بوده است؟
چرا همواره یک قشر خاص در راس برنامه های فرهنگی جامعه ی خبری استان قرار دارند و افراد به واقع زحمتکش و با سابقه همیشه باید از این برنامه ها محروم و بی نصیب باشند؟!
رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات در این میان کجاست؟
چرا این انتخاب ها از کانال خود پیش نمی رود و به ظاهر اداره ارشاد و خانه مطبوعات نباید در جریان این انتخاب ها و سفرهای تفریحی نورچشمی ها باشند؟
نورچشمی ها یی که به جرات می توان گفت سابقه چند تن از آنها در مجموع به پای زحمت و تلاش یکی از پیشکسوتان همیشه محروم نمی رسد اما تعداد و آمار خیر و برکاتی که به لطف برخی افراد بر آنها نازل شده بیش از سن قانونی شان است!!؟

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۵
  1. ناراحت نباش!
    الان همه چیز برعکس شده و هیچ چیز سرجای خودش نیست
    معلومه که بین اونایی که رفتن با اونایی که نرفتن خیلی فرق هست ! البته با توجه به این نکته ظریف که ” هیچ کس سر جای خودش نیست”

  2. چه گویم که نگفتنم بهتر است
    زبان در دهان پاسبان سر است

  3. یکی پرسید:راستی اونایی که رفتن شنا بلدند؟
    گفتم: نه تنها شنا، بلکه زیر آبی هم …

  4. لابد حق شونه که اونا امروز کیش باشند و ما همچنان کیش و مات باشیم
    اونا حق شون مشهد و کیشه ما اطلاع رسانی و خبررسانی بدون مزد و منت
    اونا باید امروز تو سواحل کیش سیر کنند و ما باید رسالت خودمون رو داشته باشیم.
    اونا از خبر نمی دونند و ما می دونیم خبر چیه خبرنگار کیه؟

  5. واقعا جالبه روزنامه چی هایی که شعار میدن در راه عدالت و حق قلم میزنن خودشون چکار میکنن، اعضای خانوادشون رو واسه یه سفر تفریحی به جای خبر نگاران قالب کردن فرستادن کیش و…

  6. اگر اینچنین نبود کمی تا قسمتی بود عجیب

  7. شما و امثال شما دغدغه خبرنگاری و مردم رو دارین، مثل بعضی از اونهایی که اونجان… میخواین برین کیش که چی بشه؟؟؟ البته آقا امین زره پولادینتو بپوش چون کیشیهای عزیز وقتی برگردند و یه دل سیر بخوابند و بعد از کلی تعریف و تمجید از کیش و …. میان سراغ میرملاس و خدا بخیر کنه از جوابیه های دوبرابر مطلب!!!! (طبق قانون مطبوعات) البته حق بدین چون تازه نفس اند…
    همیشه یه ذره حقیقت هست پشت(فقط یه شوخی بود) و یه کم هم کنجکاوی پشت (همینطوری کامنت نوشتم)

  8. وژت ناراحت نهه عیو چه دری ؟

  9. حالا مثلاًکیش چی داره همین لرستانو بچسب ما خودمون طرفدار پرو پاقرصتیم…..مهم خودمونیم و مشکلاتمون…

    • سلام.
      بحث کوش رفتن یا نرفتن نیست بالاخره هرکسی با وضعیتى حداقل یه بار این جزایر و رفته، مورد مد نظر مدیر سایت احترام و رعایت عدالت در بین خبرنگاران است.

  10. همین که خودت خودتو به عنوان یه خبرنگار خوب میشناسی کافیه….اونا رو بی خیال داداش.بزار الکی خوش باشن.

  11. با سلام خدمت آقاى آزادبخت
    نگرانى و گله هاى شما بجاست. ولى أون ها رو اعزام کردن که برن چک کنن ببینن سایت میرملاس اونجا چقدر بازتاب و طرفدار داره!!!! البته اگه سیاحت و تفریح و خرید براشون وقتى بزاره!! یا شاید هم بر اساس وضعیت جیب خبرنگاران” نما “انتخاب کردن، چون خبرنگاران واقعى و شایسته درآمد چندانى ندارند.

  12. تا بوده چنین بوده تا باد چنین بادا !!
    نگران نباش امین جان رسالت ما چیز دیگری ست کیش را بگذار برای مشتاقانش هوای تنی عوض کنند اگر می خواهی به خاطر کیش بنویسی و عکس بگیری کیش می شوی….

  13. سلام بر امین عزیز
    یادداشتت رو خوندم اما مشکل وجود نورچشمی ها و ارشاد و اینها! نیست. یه نگاهی به دوستانی که نظر دادن بنداز! بیشتره اسامی ناشناس و مستعار هستند. حتی در این دنیای مجازی دوستان جرئت (یا محترمانه عرض کنم) تمایلی به برده شدنه اسمشون ندارن و این باعث میشه انتخاب کنندگان سفرهای کیش و مات! به راحتی و بدون ترس از اعتراض ، افراد لایق یا کسانی رو که ادعای بر حق بودن دارند رو مات کنند و دیگران را راهیه کیش!
    بله! وقتی نامی برای برده شدن نباشه و کسی خودش رو معترض معرفی نکنه هیچ محکمه ای رای بر، برحق بودن نظری نمیده و هیچ دادگاهی (وجدان، شرافت، اخلاق…) شاکی های خیالی رو بر متهم های واقعی برتری نمیده و حقی گرفته نمیشه…!

    اما تو به راهت ادامه بده… همچنان موفق.

  14. کنار گذاشته شدن حس خیلی بدیه.وقتی که ایمان داری -نه توهم-متن ماجرا تو هستی.نسبت به کسانی که تقدیر میشوند و امکاناتی که میتواند کار تورا بهتر کند را حیف و میل مکنند. از از همه چیز به نفع خود و خانواده شان استفاده می کنند.تنها جرم تو اینه که جز مافیا نیستی!این فقط مختص روز خبر نگار نیست.در همه جای آن شهر پر از کابوس(کوهدشت) همینگونه است.ندیده ام ددر هیچ جای دیگر ی تا به این حد به هنرمندان و خبرنگاران و نویسندگان شان بی مهری کنند. صادق بودن،هنرمند بودن،کاری را درست انجام دادن و در کل خوب بودن جرم است.زود زمینت می زنند مراقب باش!
    در حاشیه بودن حس وحشتناکیه وقتی حق توست که در متن باشی!

  15. امین جان !

    هر دم از این باغ بری می رسد ……………………………..

  16. آقای خوشنامی ! با سلام
    در بحث ژیژک جوابی ناچیز تقدیم کردم. امیدوارم شما و آقای پیچک یه سری بزنید

  17. امین جان!مشکل همین جاست که خبرنگاران وروزنامه نگاران ما،به کیش وقشم می نگرندوبس!

  18. ناله ها
    به این کانالها نمی رسند
    همه چیز برعکس شده امین!
    بیا تا ما از تو عکس بگیریم.

  19. تا بوده چنین بوده…

  20. سلام،

    مشت نمونه ی خروار است.

  21. سفر کیش نرفتی. در عوض سفر جاده خرم اباد کوهدشت نصیبت شد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.