- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سفر کیش و نورچشمی ها !

IMG_3520 [1]

 

امین آزادبخت / میرملاس نیوز : 

سفر کیش و نورچشمی ها !

 

داستان از همان روز خبرنگار آغاز می شود که ناگهان بیش از دو صد نفر در سالن حاضر می شوند و جالب این است همه خود را خبرنگاران بحق عرصه خبر و اطلاع رسانی استان معرفی می کنند و این است که روز خبرنگار هر ساله در لرستان به عنوان روز رونمایی از زیرخاکی های خبری استان تلقی می شود.
افرادی که یکبار دیدارشان در یکی از جلسات خبری دریغ است و افسوس!
و روز خبرنگار در لرستان به هیاهویی تبدیل می شود که اصلا فلسفه این روز و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران هر سال و هرسال در حاشیه قرار می گیرد و نکته اصلی به اضطراب بودن یا نبودن در مراسم روز خبرنگار ختم می شود.
خبرنگارانی که در طول سال در تمامی مراسم و جلسات هستند و بسیاری از آنان به واقع با سابقه چند ساله بدون هیچ چشمداشتی تلاش می کنند اما باید در روز خبرنگار به دلیل کثرت خبرنگار نماها در حاشیه باشند و در این مراسم یا حضور نداشته یا با دلخوری حاضر شوند.
اما داستان به اینجا ختم نمی شود و انگار که مافیای شکل گرفته دست از سر خبرنگاران ساعی استان بر نمی دارد و نمک پاشی به زخم کهنه این قشر بی بهره در طول سال همچنان ادامه دارد.
چندی پیش در اوج بی خبری خبر رسید که جمعی از رسانه ای ها و خبرنگاران ” خدوم و زحمتکش” را به مشهد مقدس برده اند که ما سکوت کردیم و گفتیم زیارتشان قبول !
و امروز نیز شستمان خبردار شد که جمعی از این ” خدوم ها و پیشکسوتان” خبر را به کیش و قشم و شاید دبی برده تا از خستگی حضور همیشگی در جلسات بکاهند و نفسی تازه کنند!!!
بگذریم ازاینکه برخی از این دوستان همیشگی با اهالی محترم خانواده به این سفرها عزیمت می کنند، سوال این است که انتخاب این افراد با چه ملاکی و توسط چه سیستمی صورت گرفته؟ آیا فراخوانی اعلام شد و یا اینکه انتخابات از طریق کانال های زیرزمینی و با نظارت مافیای همیشگی بوده است؟
چرا همواره یک قشر خاص در راس برنامه های فرهنگی جامعه ی خبری استان قرار دارند و افراد به واقع زحمتکش و با سابقه همیشه باید از این برنامه ها محروم و بی نصیب باشند؟!
رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات در این میان کجاست؟
چرا این انتخاب ها از کانال خود پیش نمی رود و به ظاهر اداره ارشاد و خانه مطبوعات نباید در جریان این انتخاب ها و سفرهای تفریحی نورچشمی ها باشند؟
نورچشمی ها یی که به جرات می توان گفت سابقه چند تن از آنها در مجموع به پای زحمت و تلاش یکی از پیشکسوتان همیشه محروم نمی رسد اما تعداد و آمار خیر و برکاتی که به لطف برخی افراد بر آنها نازل شده بیش از سن قانونی شان است!!؟