تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
10

وقتی ممجو رکورد فردوسی پور را می شکند!

  • کد خبر : 19859
  • 04 اسفند 1391 - 20:48

  به گزارش میرملاس نیوز،علی رضا آستانه در وبلاگ “یادداشت های حزب تک نفره من” با اشاره به یک پدیده رسانه ای در استان لرستان نوشته است : محور این برنامه مرد میانسال شوخ طبعی است که کاراکتر بهلول وارش ، جوابگوی مطایبه و شوخی بینندگان لر زبانست. صحبت از ممجوست. مردی که در همه […]

th

 

به گزارش میرملاس نیوز،علی رضا آستانه در وبلاگ “یادداشت های حزب تک نفره من” با اشاره به یک پدیده رسانه ای در استان لرستان نوشته است :

محور این برنامه مرد میانسال شوخ طبعی است که کاراکتر بهلول وارش ، جوابگوی مطایبه و شوخی بینندگان لر زبانست. صحبت از ممجوست. مردی که در همه این سالها در ضمیر ناخودآگاه ما بوده و دوست داشته است به لحن خاص خودش حرف بزند .سوای لهجه” سیدونه “، او فردیت عام را نمایندگی می کند.فردیتی که جلوی دوربین نیست. در منازل مردم و در رابطه جمعی ما بروز می کند. نشان دادن شوخ طبعی و صفا و راحتی خنده در سخت ترین شرایط که امتیازاین مردم است. او به صراحت از اداب و رفتار قابل نقد ما انتقاد می کند و عجیب آنکه لحنش طوری است که ما از او گریزان نمی شویم. چهارصد هزار پیامک برای برنامه او می فرستند و تمنا دارند که نامشان خوانده شود.

برنامه ممجو حاصل تغییر ذائقه دستوری یا شرایط سیمای استانی یا اعتماد به رابطه با مردم است من نمی دانم. منتها هر پدیده ای می تواند الگوهای جدیدی در فرهنگ به وجود بیاورد. حساسیت هم همینجاست. ممجو چه پیامی می دهد؟ این مردم همانها هستند که ازیکطرف چند هزار سال تمدن و شهرنشینی را تجربه کرده اند و در عین حال یک شیر دستشویی سالم در توالت پارک مرکزی شهرشان نیست.این مخاطبین همانها هستند که چند ده هزار مهندس فارغ التحصیل شاغل و بیکار دارند که بعضی هایشان سرمایه علمی اند اما چهارتا کارخانه زواردرفته شان هم تعطیل است.این مردم انتخاب کننده روسای چند کمیسون مجلسند اما یک قانون نیم بند حمایتی نتوانسته اند برای کاهش نرخ بیکاری دیارشان تصویب کنند یا از اینهمه نخبه محذوف در تهران حمایتی ولو با تلفن نمایند یا نشریه ای دردمند را کمک کنند.این مردم همانند که معاون وزیرشان شماره یک کشورست و روزنامه نگارو شاعرشان در فقر به سقف خانه چشم دوخته است.

این مردم همان هستند که نخبه ترین پزشکان را تحویل علم پزشکی در دنیا می دهند و بیمارستان شهرشان هنوز منتظر روبان افتتاح است. قسمتی از عقب ماندگی صنعتی و مضایق اجتماعی صریحا به فرهنگ امروز کارو روابط اجتماعی و فرهنگی مردم ما برمی گردد. اگر ممجو در ارتباط با مخاطبین و پیام های پنهان و پیدای برنامه ، این مسائل و ظرایف را نادیده بگیرد ، تنها کاری که کرده مارا در میان فاصله دو گریه خندانده است و گر دلی سوخته و ذهنی دقیق و آگاه برای امروز و فردای دیار عزیزمان لرستان و همه لرزبانهایی که می خواهند به هویت دیرپا و خصال خوب لرها افتخارکنند ،باشد ممجو و برنامه اش در شکل های جدید و بدون کپی برداری برای رفع نیاز این مردم و یافتن راه پیشرفت و رفع مشکلات رفتارجمعی برای همکاری و همگرایی در مسیر ایرانی آباد و لرستانی دلشاد ساخته خواهد شد. ما با این برنامه ها می توانیم رفتار و عاداتی که منجر به معضل بیکاری، فقر آموزشی ، اعتیاد و خشونت و طلاق می شوند را کنار بگذاریم تا فردای روزگار به جای هیکل تنومند جوانان آمپولی که فردای روزگار دندان بیکاری در دهانشان می روید، به جوانان آراسته به ادب و چشم پاکی و تحصیلات و شغل شرافتمندانه افتخار کنیم.امیدوارم ممجو یک پدیده و استثنا و تک نشود و به یک رویه و برنامه کلان در سخن گفتن با جامعه تبدیل شود.

بالاخره از کار برگشته ای و نشسته ای و خستگی می آید برچشمانت . اما دل نمی کنی که از ممجو بگذری و خوشی که ممجو رکورد فردوسی پور را می زند. چه می کند این ممجو!

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 31در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۲۸
  1. ایشان نه هنرمند است و نه پدیده . هنرمند تعریف دارد و پدیده هم همچنین. کار ایشان بیش از آنکه نکته خوب داشته باشد سراسر ایراد جامعه شناختی دارد.اما زود جو گیر میشویم و به به و چه چه راه میندازیم. چشمانمان را باز کنیم و بهتر ببینیم.حرفای زیادی هست ولی ……..

    • نظرت قابل احترام داراخان!
      ولی…
      من مخالفم!

      • مخالف چی هستی؟ مگه نه اینکه هرشب هزاران پیام بی خودی الکی به برنامه میدهند و مردم بدبخت ما باید پول تو جیب مخابرات و تهیه کننده سودجوی این برنامه که از زیرنویس تخلیه چاه به خاطر ۳۰ هزار تومانن هم نمیگذره، بریزن.یه پیام اومده واسه برنامه عامو ممه جون پسرم ازم خواسته عروسک ممه جون واسم بخر.وای به حال ما یعنی دغدغه مردم ما عروسک ممه جون.بحث کارشناسی اینه؟ وای به حال ما که این دغدغه مونه ،فکرمونه، به نظر شما ما با این افکار رشد می کنیم؟

  2. ممجو در قلب همه ی لرزبانان دنیا قرار دارد

    • ای وای بر ما بی خبران کجایین ای ملت چشم و گوشتون رو باز کنین.چرا ما مردم لر یه کم فکر نمی کنیم که هرجا بریم سوژه باشیم لر غیئر باشیم لر خوشه ۴ باشیم چرا؟آخه چرا به چیزی که در خور هیچ هم نیست اینقدر اهمیت میدین.شما فکر میکنین این آقا خیلی به شما لطف داره که دهنشو کج میکنه؟به خاطر شبی چهل هزار کلاه مزخرفی گذاشته سرش کلاه برگتری سر این ملت که فکر و ذکر مردم رو شب و روز ببره سمت چینه چینه؟مردمی که نون شب ندارن روزی نیم ساعت مکالمه تلفن حواله جیب مخابرات میکنن واسه جواب این چینه چینه مزخرف؟به خودتون بیاین.

  3. با سلام
    متن بسیار زیبایی بود. از دل بود و لاجرم بر دل می نشیند.
    ما هم امیدواریم……………
    با احترام

  4. به نکات جالبی اشاره کردید اما یادتون رفت بگید که اینا همه زدن بر طبل بی عاریه…وقتی امثال ممجو مشکلات و عقب افتادگی های استانو با طنز به گوش مسولین بی مسولیت میرسونه و باز هم آب از آب تکون نمی خوره چه فایده داره؟… پس وقتی میشه به آینده امیدوار بود که دوتا مسول دلسوزو توی استان باشه که نیست…….ممنون………

  5. بابا هنرمند کجا بوده آبروی لرها رو برده همین ممجون ها هستن که اقای گودرزی به لر بودن خودش افتخار نمی کنه

  6. برنامه های ایشان پر از نکات و پیامهای اجتماعی است البته برای انانکه چشم بصیرتشان بیناست ولی بعضی از همکارانشان مرز بین طنز ولودگی را گم کرده اند شکلک دراوردن وصداهای عجیب وغریب که نشد طنز

  7. با سلام .خدمت تمامی مخاطبین .ومدیریت وزین سایت میر ملاس .جناب اقای سید نوری موسوی –عمو ممجو۰ بنده مدت ۲سال در سال ۱۳۷۱ سرباز ایشون بوده .نامبرده فردی لایق .مذهبی .و هنر مندی بدون حاشیه میباشه .و انصافا توانایی های بیشتری در حیطه کاری خود داره.جا دارد مردم و مسولین قدر این هنر مند خاکی و مردمی داشته باشن .برای ایشان و دیگر دوستان در مرکز سیمای لرستان ارزوی توفیق و سربلندی دارم.

  8. هنرمند تعریف داره.به همه کس نباید بگین هنرمند.ممجون هنرمند نیست

  9. طنزقالبهای مختلفی دارد ویکی از انهاطنزدرقالب اجتماعی است که بهانه ا ی میشه برای بیان مشکلات ومعضلات اجتماعی استانمان همین که برنامه ای هست تا این مشکلات گفته بشه قشنگه ضمن اینکه یادمون باشه با این امکانات کم در استان برنامه ی جالبی است اینکه مسئولین استان اقدام نمیکنن مقصرممجون نیست

  10. با سلام و خسته نباشی خدمت آقای امین آزادبخت
    خب کلا فلسفه طنز اینه وقتی که زبان جد اثر نمیکنه نویسنده یا بازیگر باید با زبان طنز مشکلات رو بیان کنه و انتقاد ها رو به گوش مسولین برسونه , حالا مسولین سرشون رو عین کبک زیر برف کردن , مشکل آقای موسوی نیست , ایشون مسائل و مشکلات رو میگن و امیدوار باشیم که مسولین همتی کنن و در جهت رفع کمبودها و نیازها کوشش کنند
    ممنون

  11. باسلام به همه دوستان عزیزم
    منم لر هستم ولی چند سالی هست از دیارمون بخاطر کار دور شده ام. اولا دوستان همه چیزو با هم قاطی نکنید….ممجو به جای خود یه برنامه خوب وطنز جالبی هست و نکات اموزنده خوبی به ما میرسونه واسه اصلاح خودمون….من که چند سالی از استانمون دور هستم و از دور نگاه میکنم به عنوان یه بیننده با نگاهی متفاوت فرهنگ خودمونو بررسی میکنم. فرهنگ ما خوب هست وهیچ مشکلی ندار ولی “رفتار ما” متاسفانه خوب نیست!!! از خانواده خودمون شروع کنیم به اصلاح رفتارمون گفتارمون کردارمون ….من وقتی میام خرم اباد توخیابون که راه میرم واقعا جوانانی میبینم که با صدای بلند حرفای میزنند که هیچ جایی ایران زده نمیشود!!!من ودوست دخترم من فلانی و زدم من ….متاسفانه جوانان ما بیشتر تن پرور شده اند این شده یک فرهنگ و چشم و هم چشمی….جوانان ما هیچ احساس مسئولیت تو زندگی نمیکنن وقتی میرسند به سن ازدواج اونم بالا۳۰سال تازه یادشون میاد باید درامد داشته باشند….میدونم کار نیست ولی با کمی تلاش و وخواستن میشه درامد داشت….

    دولتشاه هستم .مسئول واحد مهندسی گروه خودرو سازی سایپا

  12. با سلام
    ۱-اولا برنامه مال ممجو نیست برنامه اسم داره (شب سفید)تهیه کننده داره کارگردان داره و …
    ۲-یه برنامه انتقادی در قالب طنز
    ۳-همسو و هماهنگ با فرهنگ ما
    ۴-هر برنامه از آیتم های مختلفی تشکیل شده که آیتم کارشناسی شب سفید جذایترین بخش برنامه است
    ۵-لر جماعت با هر طنزی خنده رو لباش نمیشنه و به ندرت پیش می آد که کسی این کارکتر(ممجو) رو دوست نداشته باشه(نه اینکه نباشه،من ندیدم)
    ۶- قادر به تغییر دیالوگ در آن واحد هست، بازیش رو به زور به مخاطب تحمیل نمیکنه،کاراکتر خاص خودش رو داره،نمایشنامه نویس و کارگردان هنری هست ،طناز هستن و….
    پس اگه به این نمی گید بازیگر ،بفرماید یه تعریف از یک هنرمند(به قول خودتون)(یک بازیگر…چون در اینجا بحث بازیگری بود)بدید که ملت متوجه بشن
    در پایان اضافه کنم که نه اینکه ایشون(ممجو)استثناء هستن(ایشون هم ایراداتی دارن)ولی اینکه کلا یک شخصیت رو بکوبین،روش نقد کردن نیست.تو نقد شما هم بایدنقاط قوت رو ببینین هم نقاط ضعف

  13. مجری رضا جان هم خیلی خوب لری حرف میزنند ما رضا وممجو را دوست داریم

  14. با این پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات ماچقدر بدبختیم ؟باید ساعت ها عمر گرانمایه امان را صرف تماشای برنامه های تکراری وگاها شنیدن یک چینه چینه و….صرف کنیم. عمق فاجعه زمانی پیداست که شب های بعدی هم منتظر جواب چینه چینه ..می مانیم،کسی پیدا نمیشه دراین سیمای ممجون وطرهانی ناداشته هایمان وبیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمبودهایمان را به فریاد بکشد وبه این حضرات بگوید بابا ماهم ادمیم وهزار….

  15. سلام،شاید اشکال از این هنرمند عزیزمون نیست،وضعیت اقتصادی ما هیچ دخلی به ایشون نداره،حالا که مسؤلان ما هیچ کاری واسه پیشرفت اقتصادی ما نمیکنن،کار دیگه ای جز تماشای این برنامه و خودمون رو به اون راه زدن نمیشه کرد.

  16. با سلام
    اینکه آقای موسوی هنرمند هستن شکی نیست ولی نباید نادیده بگیریم برنامه های ضعیف و اساسا بی محتوای سازمان صداو سیمای لرستان رو.ایشون با محبوبیتی که دارن می تونن برنامه های با کیفیت تری رو برای مردم با ارزش لرستان تهیه کنند ولی اشکال کار ما لر ها اینه که برای کارهای هنری و شاید فرهنگی خیلی وقت نمی ذاریم و براش اهمیت قائل نمی شیم وگرنه هیچ چیزی از بقیه کم نداریم و چه بسا که از بقیه هم سر باشیم.جناب آقای آزاد بخت عزیز با صحبت های شما موافقم ولی من میدانم که ظرفیت آقای موسوی بیشتر از اینهاست و امیدوارم تلاششان را بیشتر کرده و به اهداف بالاتری بیندیشند چه بسا که کار ایشان می تواند گره گشای این مردم باشد.

  17. هنرمند واقعی طنز یکی چنگیزیان بود که چندین سال است ازش خبری نیست ویکی مصطفی امرایی واین اقای دلی بقیه هنرمندان شبکه افلاک بیخودی وقت خودشون مردم را تلف میکنند

  18. ممجو بهترین هنرمندیه که تا حالا دیدم

  19. امرایی کوهدشتی زیاد حرف نزن

  20. با سلام..اقای نوری تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی رو در قالب طنز داره بیان میکنه ولی متاسفانه مسولین توجه ندارن دیگه با جه زبونی باید بگن .الکی قضاوت نکنید .تو راه بهتری سراغ داری بفرما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.