تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
10

لرستان، بیکارترین استان کشور از نظر مرکز آمار ایران

  • کد خبر : 19911
  • 05 اسفند 1391 - 14:24

  مرکز آمار ایران اعلام کرد: استان لرستان با ۲۰.۶درصد ، دارای بالاترین نرخ بیکاری در میان سایر استان های کشور است. به گزارش ایرنا، بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز سال ۹۱ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استانهای کرمانشاه با ۱۸.۸و کردستان با ۱۵.۶ درصد، پس […]

unemployment2

 

مرکز آمار ایران اعلام کرد: استان لرستان با ۲۰.۶درصد ، دارای بالاترین نرخ بیکاری در میان سایر استان های کشور است.

به گزارش ایرنا، بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز سال ۹۱ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استانهای کرمانشاه با ۱۸.۸و کردستان با ۱۵.۶ درصد، پس از استان لرستان در مرتبه دوم و سوم به لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری قرار دارند.

نتایج این گزارش نشان می دهد، ۲۱ استان کشور دارای نرخ بیکاری دو رقمی هستند. تعداد استانهایی که در پاییز سال گذشته دارای نرخ بیکاری دو رقمی بودند، ۲۰ استان بود.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، استان خراسان جنوبی با ۵.۴ درصد دارای کمترین نرخ بیکاری در پاییز سال جاری است. نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان ۶.۹ درصد گزارش شده است.

استانهای ایلام و گیلان دارای نرخ بیکاری بیش از ۱۵درصد هستند.

یادآور می شود، نرخ بیکاری در کشور برای پاییز سال جاری ۱۱.۲درصد گزارش شده است ، در حالیکه این نرخ در پاییز سال گذشته ۱۱.۸درصد بود.

نرخ بیکاری پاییز امسال نسبت به فصل پیش از آن ۱.۲درصد کاهش یافته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 28در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۸
  1. همه درو……………یعنی نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده؟من که نفهمیدم خواهشاًاگه کسی متوجه شده برام توضیح بده ممنون میشم.

  2. واقعا ٢٠ درصده ؟
    مِنَه خِر ای رییس جمهور عدالت محوره ؟؟

  3. ..کار حق قانونی و طبیعی هر فرد ی است که در آن سر زمین به دنیا آمده است ! براستی جوانان مستعد و توانمند لرستان در کدامین نقطه یا دایره ی این” حق مسلم” قرار گرفته اند!؟مسوولین محترم لرستان فرزندان بیکار خود را دریابید،زیرا فقر هر کجا که وجود داشته باشد ،خطری است برای پیشرفت وشکوفایی همه!!!

  4. قابل توجه

  5. خدارو شکر ما هم ی بار ی رکورد رو به دست گرفتیم

  6. بلاخره تو یه چیزی اول شدیم

  7. تبریک به استاندار دهمرده

  8. قابل توجه نمایندگان ادوار استان لرستان حاصل ۳۴سال نمایندگی ایشان ۲۱ درصد بیکاری است که صد البته درشهری مثل کوهدشت این آمار بالاتر از ۴۰درصد هم هست ،با این روند تاپایان سال ۱۴۰۰شمسی این آمار باید به ۴۰درصد برسد آخه نمایندگان محترم استان در همه ادوار اگر بحث بیکاری استان وآمار بالای آن وبحث آب ۲ رود سیمره وکشکان وبرداشت آب از این ۲رود برای مشروب نمودن دشت حاصلخیز کوهدشت نباشد دیگر حرفی برای گفتن ندارند البته این آمار یه خوبی هم داره واون همین کسب رتبه اول بیکاری کشور است رتبه اول رتبه اول رتبه اول مدال طلا ……..واقعااین استان سزاوار این بی مهری هاست ؟ یا اینکه درست فکر کنیم از ماست که برماست …..پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. بجای استاندار لرستان باشم استعفا میدهم ایشان ۳ سال است که استاندار لرستان است وتعامل عالی با نمایندگان دارد اما خروجی کاراقای دهمرده کجاست وعده های توخالی در پیشرفت لرستان بعد از ۳ سال

  10. ((…رو شکر کن مباد که از بد

    بتر شود…))

  11. آمار بیشتر از این هاست. بستگى به این داره که مرکز آمار ” کار و بیکارى ” چطور تعریف کرده باشه!!! اگر معیار تعریف کار رو با ٧ ساعت در روز و حداقل ۶ روز در هفته باشه، آمار چند برابر این میشه که اعلام شده. ولى این رقم ( ٢٠/۶) با همان تعریف مرکز آمار از ” کار” باز هم فاجعه ست!!!!!!

    • این آمار و ارقام کذایی فقط مربوط به آقایونه….یعنی خانمارو جز نیروی کار به حساب نمیارن…پس نتیجه میگیریم اگه خانمارو هم بخوان حساب کنن بالای پنجاه شصد درصد بیکار داریم و این یعنی فاجعه………….

  12. نرخ بیکاری پاییز امسال نسبت به فصل پیش از آن ۱٫۲درصد کاهش یافته است.

  13. بزرگوران بیکاری دیگر میخواهدچه به سر جوانان ما بیاوردکه نیاورده است؟؟؟؟؟بالا نشینان از جوانان ما هراس دارند،ومارا بانام های دیگر میشناسند|آیا تنها دلیلی که باعث بوجود آمدن این وضعیت شده است بیکاری نیست؟؟؟چرا یک جوان بایددر اوج جوانی دچارافسردگی شود وهیچ انگیزه ای برای ادامه ی زندگی نداشته باشدآیادلیل آن بیکاری که فقر رابه دنبال دارد نیست؟؟؟سر لوحه ی زندگی جوانان ما عشق های نافرجام شده که علل آن بیکاری ونداشتن پشتوانه ی مالی برای تشکیل یک زندگی ساده است.

  14. برای مسئولین لرستان فقط شرمندگی میمونه و بس.جوانان ما دارند نابود میشن ،عمرشان به بطالت میگذرد،بیاید و تماشا کنید این جهنم را.

  15. باز خوبه تو یه چیزی اولیم!!

  16. احمدی نژاد در سال ۸۴ : هیچ فرقی بین یک جوان لر با یک جوان اصفهانی یزدی و کرمانی ندارد…
    سکوت کنیم بهتر است چون سکوت سرشار از ناگفته هاست

    • وقتی میبینم جوونای همشهری ام علی رغم داشتن تحصیلات عالیه مجبورن برای گذران زندگی شون مسافر کشی کنن دلم می گیره و افسوس میخورم که چرا؟

  17. امار
    معتادین نیز رتبه اول هستیم.

  18. هرهفته که از کنار استانداری عبور کنی بنر تبریک به استاندار توسط متملیقین برپاست ای کاش یک مرد هم این افتخار جدید مدیریت ارشد استان را گوشزد کندر(تبه اول بیکاری مبارک )

  19. در اول بودنِ لرستان در بیکاری شکی نیست. اما ارزش این آمار مزخرف از همین پیداست که نوشته : «نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان ۶٫۹ درصد است.» یعنی بلوچستان اشتغالش از ژاپن بیشتر است.

  20. به خدمت آقای mahdi و کورش عزیز عرض کنم ما توی خیلی چیزا اولیم ۱- بیکاری ۲- خودسوزی ۳- شهر سالم ۴- وضعیت کوچه خیابونها ۵- ساماندهی ترمینال (ببخشید پایانه مسافر بری در هیج جای دنیا ۵ نفر رو سوار صندلی های آخر مینی بوس نمی کنن ولی توکوهدشت خودمون چند نفر هم سوار چهار پایه می کنن ۶- آمار معتادین ۷- آمار طلاق ۸- آمار کارگر های آواره کلان شهر ها ۹- میدان دلالها (چوبدارها ) چه گوشفندو بزهای مریضی که نمیارن ببینی دلت از هر گوشت قرمزه سیاه می شه و ……..

  21. آفرین برپدیدآورندگان سایت میرملاس برای بیان مشکلات مردم وگسترش اطلاعات عمومی

  22. چی بگیم به خدا

  23. احمدی راست میگه بخدا من دوتا بنر تبریک به استاندار دیدم یکی متعلق به جشن عشایر استان که کار میراث بوده -بعدیش متعلق به بحث مواد مخدر که به ایشان نسبت دادن یکی نیست بگه رتبه اول بیکاری مال کیه …………………………………………ظهور اقا نزدیکه از این همه ……………………..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.