تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

نرخ بیکاری فراتر از آمار اعلام شده

  • کد خبر : 19954
  • 06 اسفند 1391 - 9:23

  عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مرکز آمار ایران در سال جاری نرخ بیکاری را ۱۲ تا ۱۳ درصد اعلام کرد، گفت: آنچه که از شواهد امر برمی‌آید آن است که نرخ بیکاری فراتر از آماری است که اعلام می‌شود. عباس قائدرحمت در گفت ‌وگو با خانه ملت، در مورد وضعیت […]

Businesspeople Holding Up Arrow

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مرکز آمار ایران در سال جاری نرخ بیکاری را ۱۲ تا ۱۳ درصد اعلام کرد، گفت: آنچه که از شواهد امر برمی‌آید آن است که نرخ بیکاری فراتر از آماری است که اعلام می‌شود. عباس قائدرحمت در گفت ‌وگو با خانه ملت، در مورد وضعیت بیکاری در کشور، افزود: نرخ بیکاری در کشور بسیار بالا بوده به گونه‌ای که در برخی استان‌ها این مهم نزدیک به مرز بحران است. نماینده مردم درورد و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون اساسی دولت مکلف است بستر اشتغال افراد جامعه را فراهم کند اما متاسفانه همچنان با افزایش نرخ بیکاری در کشور مواجه هستیم.این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ارائه وام‌های اشتغال‌زایی به برخی افراد، تصریح کرد: وام‌های اشتغال‌زایی هم نتوانست درمانی برای معضل بیکاری باشد و تنها مسکنی برای اشتغال به شمار می‌رفت. وی، با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مساله کشور بیکاری است، به آمار نرخ بیکاری اشاره کرد و افزود: مرکز آمار ایران در سال جاری اعلام کرد بین ۱۲ تا ۱۳ درصد نرخ بیکاری در کشور وجود دارد اما آنچه که از شواهد امر بر می‌آید آن است که بیکاری فراتر از آماری است که گفته می‌شود.

لرستان بالا‌ترین نرخ بیکاری در کشور

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛ نرخ بیکاری پاییز امسال نسبت زمان مشابه سال قبل۲/۱ درصد کاهش یافته است.به گزارش خبرگزاری ایلنا، استان لرستان با ۶/۲۰ درصد دارای بالا‌ترین نرخ بیکاری در میان سایر استان‌های کشور برخوردار است.استان‌های کرمانشاه با۸/۱۸ و کردستان با۶/۱۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز سال ۹۱ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استان‌های کرمانشاه با۸/۱۸ و کردستان با ۶/۱۵ درصد، پس از استان لرستان در مرتبه دوم و سوم به لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری قرار دارند.نتایج این گزارش نشان می‌دهد، ۲۱ استان کشور دارای نرخ بیکاری دو رقمی هستند. تعداد استانهایی که در پاییز سال گذشته دارای نرخ بیکاری دو رقمی بودند، ۲۰ استان بود.براساس گزارش مرکز آمار ایران، استان خراسان جنوبی با۵/۴ درصد دارای کمترین نرخ بیکاری در پاییز سال جاری است. نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان۶/۹ درصد گزارش شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=19954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. قابل توجه مسئولین بی عرضه و نالایق لرستان خوش به اون روزی که به جای شما افراد لایقتری رو بر مسند بگذاریم

  2. اون روزو ما هیچوقت نخواهیم دید.

  3. چرا ؟تا ما هستیم پس وضع همینه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.