- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

قریب الوقوع بودن افزایش سه برابری یارانه ها

یارانه
 
 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از دی نیوز، چند وقتی از گمانه زنی در محافل سیاسی و اقتصادی از روش پرداخت نقدی به مردم در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها می گذرد،ولی چندی پیش خبری به دست رسید مبنی بر افزایش سه برابری یارانه ها آن هم به طور یک طرفه با اقدام دولت.
شنیده ها، حکایت از آن دارد که: “دولت تلاش دارد تا اواخر امسال و یا ابتدای سال آینده به هر نحو ممکن یارانه های دولتی را تا سقف ۳ برابر افزایش دهد.
شنیده شده حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی اخیرا در جلسه ای خصوصی گفته است که دولت مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان پول را کنار گذاشته تا به مدت چند ماه پرداخت یارانه ها را تا سقف ۱۲۰ هزارتومان افزایش دهد.وی توضیحات بیشتری در این زمینه نداده است.”
این خبر که پس از بررسی از وثوق آن، اطمینان به دست آمد پس از گفت و گوی تلویزیونی اخیر دکتر احمدی نژاد چهره جدی تر به خود گرفته است.در این گفت و گو رئیس جمهور بر اصرار دولت به افزایش دریافتی مردم از محل هدفمندی یارانه ها تاکید نمود.
با توجه به این که اقتصاد ایران به بحث افزایش درآمد مردم از محل هدفمندی یارانه با تورم پاسخ می دهد، شاید این اقدام دولت را در ماه های پایانی دولت یک نوع انتحار اقتصادی به حساب آورد.