- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طالب نعمت‎پور: بنا هم بود دوم می‎شدیم

فرنگی‎کار ۸۴ کیلوگرم تیم ملی معتقد است اگر محمد بنا هم حضور داشت، با این کشتی‌گیران شاید باز هم تیم ملی دوم می‌شد.

 

طالب نعمت‎پور در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص نایب قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی، اظهار کرد: گروه ما خیلی سخت بود و تیم‎های آذربایجان و ترکیه خیلی قوی بودند. با این‎که تصمیمات داوری به ضرر ما بود فکر می‎کنم دوم شدن در این مسابقات نتیجه‎ی قابل قبولی باشد.

 

وی افزود: روسیه با تلفیقی از کشتی‎گیران جوان و باتجربه به این پیکارها آمده بود و به هیچ‎وجه تیم دست‎وپا بسته‎ای نبود. پیش‎بینی کرده بودیم در ۴ وزن اول حداقل ۲ برد کسب کنیم و در ۳ وزن پایانی هم بتوانیم ۲ برد به دست بیاوریم که متأسفانه این‎گونه نشد.

 

 

فینال جام جهانی- مسابقه نعمت‌پور و الکسی میشین

 

این کشتی‎گیر لرستانی در مورد این‎که برخی کارشناسان معتقدند اگر محمد بنا سرمربی تیم ملی حضور داشت، ایران در جام جهانی قهرمان می‌شد، گفت: تیم ما خیلی جوان بود و با این نفرات جوان و آینده‎دار به نظرم نایب قهرمانی هم خیلی ارزشمند است. اگر آقای بنا هم بود، شاید باز هم نتیجه‎ای بهتر از این کسب نمی‎کردیم.

 

نعمت‎پور تأکید کرد: هدف ما مسابقات جهانی سال آینده و بازی‎های آسیایی است و ترجیح می‎دادیم با این تیم دوم شویم اما با تیم اصلی به قهرمانی نرسیم. یک جایی هم باید به جوانان فرصت داد و چه زمانی بهتر از این مسابقات که در تهران برگزار می‎شد. نباید فقط نوک دماغ‎مان را نگاه کنیم.

 

عضو تیم فولاد سپاهان با بیان این‎که نایب قهرمانی چیزی از شایستگی‎های کشتی فرنگی کم نمی‎کند، خاطرنشان کرد: قهرمانی در المپیک و ۳ بار پشت سر هم قهرمانی در جام جهانی نشان دهنده توانایی‎های کشتی فرنگی است و نباید با یک نایب قهرمانی، موفقیت‎های گذشته را نادیده گرفت.

 

وی که در مسابقات جام جهانی فقط به حریف ترکیه‎ای، باخته بود، ضمن ناراحتی از این شکست، تصریح کرد: انتظار داشتم کشتی‎گیر ترک را هم ببرم و قبلاً ۲ بار شکستش داده بودم اما اشتباهات داوری که در ۲ وقت، ۲ پوئن اخطار به من داد باعث شد نتوانم این کشتی را ببرم. خیلی دوست داشتم مثل سال گذشته تمام دیدارهایم در جام جهانی را ببرم که داور اجازه نداد و با این‎که ما میزبان بودیم اما داوری به ضرر ایران بود.