تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مصاحبه با ریاست آموزش و پرورش منطقه ی کوهنانی

  • کد خبر : 20268
  • 12 اسفند 1391 - 13:36

  ۱- آقای سوری با عرض سلام و با تشکر از وقتی که در اختیار سایت میرملاس نیوز قرار دادید. لطفاً برای آشنایی بیشتر مخاطبان سایت خود را معرفی کرده و اشاره ای به سوابق تحصیلی و مدیریتی خود داشته باشید. اینجانب فریدون سوری از مهرماه ۱۳۷۰ به استخدام آموزش و پرورش در آمدم و […]

P1010417

 

۱- آقای سوری با عرض سلام و با تشکر از وقتی که در اختیار سایت میرملاس نیوز قرار دادید. لطفاً برای آشنایی بیشتر مخاطبان سایت خود را معرفی کرده و اشاره ای به سوابق تحصیلی و مدیریتی خود داشته باشید.

اینجانب فریدون سوری از مهرماه ۱۳۷۰ به استخدام آموزش و پرورش در آمدم و به علت علاقه مندی به مسائل آموزش و پرورش نسبت به ادامه تحصیل، ضمن فعالیت های تدریس اقدام نموده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی می باشم. همچنین در طول خدمت در سطوح مختلف مدیریتی از معاونت و مدیریت دبستان، راهنمایی و دبیرستان و پیش دانشگاهی تا مدیریت آموزش و پرورش مناطق مشغول به انجام وظیفه بوده ام.

۲-آقای سوری تعداد کل دانش آموزان و تعداد کل کارکنان اداری و آموزشی منطقه کوهنانی در حال حاضر چند نفر است؟

آمار و اطلاعات اساس برنامه ریزی برای هر امری بخصوص امر انسان سازی است و اطلاع و اشراف از آمار مهمترین ابزار کار برنامه ریزی مدیریت است. در این منطقه تعداد ۳۹۹ نفر فرهنگی(رسمی، قراردادی و حق التدریس) و تعداد ۳۴۸۰ نفر دانش آموز در سه مقطع تحصیلی، ماموریت مقدس الهی یعنی تعلیم وتربیت را دنبال می کنند.

۳- چند نکته  کلیدی که در دوران مدیریت به آنها دست یافته اید.

نظارت و ارزیابی عملی، یک گوهر گمشده برای هر مدیر است. به نظر من بایستی ببش از ۷۰ درصد وقت یک مدیر در مدارس با نظارت عملی سپری شود، چون عمده کار ما آموزش بوده و معلمان سربازان صف مقدم جبهه تعلیم و تربیت هستند و طبیعی است که بایستی در این امر مقدس فعالیت نماییم. همچنین برای یک مدیر لازم است که صبر و تحمل، تعاملات سازنده با نظرات جمعی و نوع رابطه با مافوق و زیردستان را داشته باشد.

۴- مهر امسال شاهد تغیر اساسی در نظام آموزشی کشور بودیم.شما به عنوان مدیر نظر خود را درمورد تغییر نظام آموزشی از۴-۳-۵ به ۳-۳-۶ بیان کنید.

آموزش وپرورش درکشور صاحب سند تحول و نقشه راه شده وسند تحول بنیادین آن با امضای  رئیس جمهور  و توسط مقام معظم رهبری تایید شده که دراین سند مدارس ابتدایی به دودوره سه ساله تبدیل می شود. بعضی از کتابها همان محتوای سی سال گذشته را داشتند وکتابها نمی توانستند انگیزه را در بین دانش آموزان ایجاد کنند. امسال سال پایه اجرایی سند است و خیلی از صاحبنظران معتقندند که هنوز آموزش وپرورش هیچ بستری را فراهم نکرده است.ازبیست سال قبل قرار بود که نظام آموزشی تغییر کند.

۵- آیا وزارت آموزش وپرورش در اجرای این تغییر نظام آموزشی تعجیل نکرده است؟

خیر. هیچ عجله ای صورت نگرفته، زیرا یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری، تحول جدی در نظام آموزشی است واین سند تحول، امسال را سال اجرایی آن اعلام کرده است وبا اقدامات خوبی که صورت گرفته هیچ جای نگرانی برای اجرای  سند تحول نیست. بیشتر نگرانیها درخصوص کتب درسی است اما کتب درسی چاپ شده ودر زمان اعتبار سنجی شده اند ودر بعضی مناطق اجرای آزمایشی شده اند. نقاط قوت وضعف آنها را گرفته اند واوایل شهریور در اختیار شهرستانها قرار گرفت. یکی دیگر از نگرانیهای این طرح  تامین نیروی انسانی آن بود  که امسال دوماه زمان بندی آموزشی جلو کشیده شد یعنی اینکه ما در سالهای گذشته ثبت نام را در شهریور انجام می دادیم امسال در تیرماه این کار انجام شد.

۶- روابط غیر رسمی تا چه حد می تواند مانع یا عامل پیشرفت در سازمان باشد ؟

رابطه قوی و صمیمانه با همکاران ابزار بسیار مناسبی است برای همگرایی کاری و در اداره امور هم روابط رسمی و هم روابط عاطفی و انسانی در فضای کار وجود دارد و بدیهی است ایجاد آرامش روانی همکاران عامل مهمی در پیشرفت و افزایش      بهره وری آموزشی و تربیتی سازمان می باشد.

۷- عملکرد مجتمع های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی را چگونه ارزیابی می کنید؟

برای بررسی عملکردها، شاخص های آموزشی پرورشی و اداری وجود دارد که به طور هفتگی توسط گروه ترکیبی ارزیاب اداره، عملکرد مجتمع ها مورد قضاوت قرار گرفته و در پرونده نظارت و بازرسی موجود در واحدهای مرتبط ثبت شده اند و در کل در همه جوانب مختلف عملکرد مناسبی دارند.

۸- برای هفته معلم چه برنامه هایی را تدارک دیده اید؟

معلمان شریف ترین و نجیب ترین افراد جامعه ما هستند. بنابراین ما به فکر برنامه ریزی برای تجلیل از این بزرگواران هستیم.

من به عنوان یکی از خادمان جامعه معلمان از همه آنها که در راستای تکریم مقام معلم پای پیش گذاشتند، بخصوص از انجمن های اولیا و مربیان، بسیج فرهنگیان و دانش آموزان  و والدین همه دانش آموزان صمیمانه تشکر می کنم.

 برنامه ریزی هایی  کردیم و چندین برنامه اجرا خواهد شد که به طور فهرست وار به برخی از آنها اشاره می کنم:

۱-نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کلیه مدارس با حضور اولیا و انجمن مربیان و مسوولانی که قبلا در آن مدارس تحصیل کرده بودند.

۲-دیدار معلمین منطقه ، خادمین آینده سازان  با امام جمعه محترم و استفاده از راهنمایی ها و ارشادات ایشان

۳-تجلیل از معلمین نمونه

۳-دیدار با جانبازان فرهنگی، پیشکسوتان تعلیم و تربیت، خانواده های بازنشسته های فوت کرده برای دلجویی و عرض ارادت

۴-برگزاری مسابقات کتابخوانی در کلیه مدارس بین همکاران . مسابقه دلنوشته ای برای معلم در بین دانش آموزان

۵-برگزاری مسابقات ورزشی بین همکاران و تجلیل از برندگان

۶- برگزاری زیارت عاشورا در مدارس دخترانه و پسرانه

۷- تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان

۸- تجلیل از خیرین مدرسه ساز

۹- …

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

بنده نیز از شما و همکارانتان در سایت میرملاس نیوز سپاسگزارم و امیدوارم در اجرای امر خطیر اطلاع رسانی موفق باشید.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=20268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. با تشکر از سایت میر ملاس که ای مصاحبه را ترتیب داده اند و همچنین آرزوی سربلندی برای چنین مدیر موفقی

  2. با آرزوی موفقیت برای اقای سوری .ایشان از جمله مدیران موفقی هستندکه در شناسایی همکاران توانا وبکار گیری آنهااستعداد ویژه ای دارندوشاید به جرات بتوان گفت یکی از دلایل موفقیت کاری ایشان همین قدرت تشخیص بالادر شناسایی وانتخاب درست نیروهای تحت امرش می باشد.

  3. انشاالله درجات بالاتر آقای سوری

  4. سلام باتشکر ار شما مسئولین سایت

  5. با تشکر از بچه های میرملاس نیوز دوستان مطمئن باشند که در آینده بیشتر از موفقیت اداره کوهنانی وتیم اقای سوری خواهنددید وکار بخاطر رضای خدا خواهد بود

  6. حمدو سپاس حی ددار که مدیری لایق و شایسته دید باز و قانونمند و مردم دار نصیب اموزش و پرورش کونانی گردیدیدودر طول ان کار گزینی که اهسته و پیوسته علیرغم فکرهای بسته احکام را شسته و رفته صادر نموده و از کارشناس تعاون که همه درد را به جان بسته و به پشتیبانی اقای سوری پرده های ستبر و کدر را دسته دسته کنار زده و حقایق را که در دل روز مستتر بود ازاد نمودند.تشکر می شود .

  7. باآرزوی موفقیت برای آقای سوری ……….

    کاش اشاراتی به زحمات زیادی که در نهضت سواد آموزی شهرتان کشیدن میکردین

    انشاالله که شاهد موفقیتهای روز افزون ایشان باشیم

  8. در باسخ به ریالسیم ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

  9. هیچ شخصیتی بهتر از استاد فیضی شایستگی مدیریت اداره آموزش پرورش کونانی را نداشتن که متاسفانه به دلیل صداقت ،پاکدامنی ،مانع ازازانجام این کار شدند
    امیدوارم آقای هرجاکه هستن ووفق ومویید باشند

  10. هیچ شخصیتی بهتر از استاد فیضی شایستگی مدیریت اداره آموزش پرورش کونانی را نداشتن که متاسفانه به دلیل صداقت ،پاکدامنی ،مانع ازازانجام این کار شدند؟به نظر شماآیا شایستگی وصداقت می تواند دلیلی باشد برای این کار جناب آقای ملکشاهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    امیدوارم آقای فیضی هرجاکه هستن ووفق ومویید باشند

  11. سلام خسته نباشی اقای سوری بهترین گزینه شما اقای براکه زاده مردی صادق با عزت و خوش اخلاق به یاری خدا هم جنابعالی وهم اقای براکه زاده درکار تعلم و تربیت موفق با شید

  12. سلام من چند بار پیام نوشتم ولی شما منتشر نمی کنید فکر نمی کنم از نظراتی که منتشر کردید از هر لحاظ
    ارزش کمتری داشته باشند جناب آقای کاسیتی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.