- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان

نشریه ساندی تایمز فهرستی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان در سال ۲۰۱۱ را منتشر کرد. این فهرست که براساس اعلام بنگاه های اقتصادی به واقعیت بسیار نزدیک است، دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را در صدر قرار داده است.
این جدول براساس میزان درآمد این بازیکنان از می سال ۲۰۱۰ تا می سال ۲۰۱۱ محاسبه شده است. عدد اول، تمام درامد انها است که به صورت تقریبی محاسبه شده است. عدد دوم مربوط به رقم قرارداد آنها با باشگاه هایشان است.

[1]

در صدر این آمار، دیوید بکهام قرار گرفته که درآمدش در این سال ۲۱۹ میلیون دلار بوده است. این بازیکن تیم لوس آنجلس گلکسی، عددی معادل ۴۰ میلیون دلار را از طریق قرارداد رسمی به دست آورده است. وی درآمد قابل توجهی از قراردادش با شرکت آدیداس (بزرگترین تولید کننده البسه ورزشی در جهان) به دست آورده است.
کریستیانو رونالدو از رئال مادرید در رده بعدی قرار گرفته است. درآمد وی ۱۶۰ میلیون دلار بوده که ۳۸ میلیون دلارش توسط قراردادش به ثبت رسیده است. این بازیکن که با حواشی متعددی نیز مواجه است و هر از چندگاهی در این ارتباط خبرساز می شود، صفحه شلوغی هم در فیس بوک دارد. ۲۴ میلیون نفر عضو این صفحه هستند که موجب شده تا شرکت هایی مانند نایک، کاسترول، آرمانی و …، در زمره حامیان مالی وی باشند.
لیونل مسی، مرد شماره یک این روزهای فوتبال جهان با ۱۱۰ میلیون دلار، سکوی سوم را در اختیار دارد. این هافبک توانمند بارسلونا، قراردادی ۳۲ میلیون دلاری دارد. این ستاره بزرگ فوتبال با شرکت هایی مانند آدیداس، خط هوایی اروپا، کونامی و … قرارداد دارد.
رده چهارم از آن کاکا با ۱۰۰ میلیون دلار است. قرارداد ۲۵ میلیون دلاری وی با رئال مادرید، وی را راهی اسپانیا کرده است؛ اما علاقه وافر وی به مسیحیت موجب شده تا قصد ورود به کلیسا را داشته باشد. عکس وی روی بازی فیفا ۲۰۱۱ با فروشی ۱۰۰ میلیون نسخه ای همراه بوده که نشان از محبوبیت خاص وی و البته این بازی دارد.
دیگر برزیلی این فهرست، رونالدینیو است. وی با ارزشی ۹۰ میلیون دلاری مواجه است که قراردادی ۲۴ میلیونی داشته است. بازیکن تیم فلامینگو برزیل، البته با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.
تیری هانری با ارزش ۶۰ میلیون دلاری، بر سکوی بعدی قرار دارد. ستاره فرانسوی سال های قبل آرسنال، در این فصل عایدی برابر ۲۱ میلیون دلار داشته است. وی اکنون در نیویورک رد بولز امریکا توپ می زند و با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد. وی در آپارتمانی به ارزش نزدیک ۱۵ میلیون دلار در نیویورک سیتی اقامت دارد؛ اما با توجه به اقبال کمتر اسپانسرها، پیش بینی می شود با افت درآمد مواجه شود.
رده بعدی در اختیار یک انگلیسی است؛ وین رونی. وی با ارزش ۵۹ میلیون دلاری که قراردادی ۲۰ میلیون دلاری داشته، نایک و شرکت هنرهای الکترونیکی را حامی خود می داند. ستاره منچستر، با حواشی زیادی روبرو بوده که همین موجب شده تا کمی از محبوبیتش کاسته شود.
فرانک لمپارد با مجموع ۴۳ میلیون دلار و قرارداد ۱۷ میلیون دلاری، دیگر انگلیسی این جدول است. شوت و پاس های این بازیکن چلسی مشهور است.
زلاتان ابراهیموویچ از میلان ایتالیا در رده بعدی قرار دارد. این بازیکن سوئدی با درآمد مجموع ۶۰ میلیون دلار که با قرارداد ۱۷ میلیون دلاری همراه بوده، در ادامه فهرست قرار دارد. بارسلونا در سال ۲۰۰۹ با رقمی بیش از ۹۰ میلیون دلار، زمینه ساز جدایی این بازیکن از اینتر میلان شد که دومین قرارداد تاریخ دنیای فوتبال نام گرفت.
رده دهم نیز اختصاص دارد به بهترین بازیکن قاره افریقا؛ ساموئل اتوئو. وی ارزشی چهل میلیون دلاری در سال گذشته داشته است. وی که در اینتر توپ زده است، قراردادی ۱۵ میلیون دلاری داشته است. مهاجم کامرونی حامیان مالی چون پوما و فورد را داشته است.