- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نحوه کاهش قیمت محصولات ایران خودرو مشخص شد

38207_822

 

به گزارش میرملاس ؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: در جلسه اخیر هیات مدیره این گروه صنعتی، برای تولید ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده تصمیم گیری شد که در صورت تحقق شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵درصدی تولید سال آینده ایران خودرو نسبت به سال جاری خواهیم بود، ضمن اینکه کاهش قیمت محصولات ایران خودرو با افزایش بهره وری انجام خواهد شد.

جواد نجم الدین درخصوص تصمیمات جلسه هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، گفت : در این جلسه بودجه عملیاتی سال آینده گروه صنعتی ایران خودرو به تصویب هیات مدیره رسید تا براساس آن زمینه تحقق تولید برنامه ریزی شده در سال ۹۲ فراهم آید. 

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از مهر وی افزود: در این جلسه روند فعالیت گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه های مختلف مانند تولید، فروش و … و تطابق آنها با برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده نیز بررسی و تصمیمات خاصی دراین زمینه اخذگردید. 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که با توجه به شرایط حال حاضر در صنعت خودرو تولید در ایران خودرو با شدت و قوت ادامه یافته تا امکان افزایش عرضه به ویژه در خصوص خودروهایی که تعهدات انجام نشده ای برای آنها وجود دارد، فراهم آید. 

وی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده روزهای اخیر در حوزه صنعت خودرو اظهار کرد: کاهش قیمت بایدبا کم شدن قیمت تمام شده محصول صورت پذیرد که این موضوع نیز از عوامل و پارامترهای مختلف نظیر قیمت ارز، هزینه های عملیاتی، بهای مواد اولیه و قطعات و …. تاثیر می پذیرد. 

نجم الدین تاکید کرد : سیاست و برنامه هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو بر این است تا با مدیریت هزینه های موجود امکان کاهش قیمت محصولات فراهم آید. 

وی افزود: اعضای هیات مدیره در این جلسه ضمن تقدیر از برنامه ریزی های صورت پذیرفته برای عبور از بحران فعلی ، بر کاهش قیمت محصولات ایران خودرو با افزایش بهره وری تاکید کردند. 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به محدودیت های ارزی، صادرات را تنها راه تنفس صنعت خودرو دانست و گفت: در سال آینده با کمک منابع ارزی حاصل از صادرات، ایران خودرو بخشی از نیاز ارزی خود را تامین و برنامه های سال ۹۲ براساس توسعه محصول با برند ایرانی تدوین خواهدشد.