تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

موافقت مشروط مجلس با افزایش “مبلغ یارانه‌ها” برای سال ۹۲

  • کد خبر : 20483
  • 15 اسفند 1391 - 12:42

  سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ در صورتی که شیب اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تند باشد، میزان پرداخت نقدینگی به خانوار‌ها در سال ۹۲ ا‌فزایش خواهد یافت. غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سرنوشت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده گفت: فاز دوم […]

122127_901

 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ در صورتی که شیب اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تند باشد، میزان پرداخت نقدینگی به خانوار‌ها در سال ۹۲ ا‌فزایش خواهد یافت.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سرنوشت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در سال آینده گفت: فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تا سه ماهه نخست سال ۹۲ اجرا نخواهد شد.
وی افزود: مجلس معتقد است در زمان اجرای فاز دوم باید تمامی بندهای این قانون اجرایی شده و صرفا به بخشی از قانون اکتفا نشود.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: در فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ۵۰ درصد سهم خانوارها، ۳۰ درصد سهم تولید و ۲۰ درصد سهم سرمایه‌گذاری بود که از این میزان فقط به ۵۰ درصد سهم خانوار‌ها توجه شده است.
کاتب اظهار داشت: بنابراین معتقدیم اگر فاز دوم اجرا شود باید تمام موارد مطرح شده در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ پرداختی به خانوارها افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در صورتی که شیب افزایش حامل‌های انرژی همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، ملایم باشد احتمالا تغییری در میزان پرداخت نقدینگی به خانوارها صورت نگیرد.
نماینده گرمسار افزود: در صورتی که شیب اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تند باشد، میزان پرداخت نقدینگی به خانوار‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی بروز برخی نارسایی‌ها و نواقص در اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها، با تصویب طرحی ادامه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جاری را متوقف کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=20483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هاوار….هاوار…هاوار…بابانمی خواییم افزایش پیداکنه.یعنی از این بدتر هم می خواد سرمون بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.