تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

افزایش تلاش ها برای کاندیداتوری سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 20502
  • 15 اسفند 1391 - 14:17

حجت االاسلام سید محمد خاتمی پس از پایان ریاست جمهوری خود در دور نخست، با چشمانی خیس و گریان از کاندیداتوری مجدد خود خبر داد که به گفته ی او، “آبروی خود” را در این مسیر گذاشته است. او اینک بار دیگر، زیر ذره بین گروههای مختلف اصلاح طلب است تا نظر نه چندان مثبت […]

images (1)
حجت االاسلام سید محمد خاتمی پس از پایان ریاست جمهوری خود در دور نخست، با چشمانی خیس و گریان از کاندیداتوری مجدد خود خبر داد که به گفته ی او، “آبروی خود” را در این مسیر گذاشته است. او اینک بار دیگر، زیر ذره بین گروههای مختلف اصلاح طلب است تا نظر نه چندان مثبت او برای حضور مجدد در عرصه انتخابات، جلب شود.

انتخاب : درحالی که اخبار غیرسمی حکایت از عدم تمایل خاتمی رای حضور در عرصه انتخابات دارد، بسیاری از گروههای اصلاح طلب در نظر دارند ضمن حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ، از هم اینک سید محمد خاتمی را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود نیز معرفی کرده اند.

حجت االاسلام سید محمد خاتمی پس از پایان ریاست جمهوری خود در دور نخست، با چشمانی خیس و گریان از کاندیداتوری مجدد خود خبر داد که به گفته ی او، “آبروی خود” را در این مسیر گذاشته است. او اینک بار دیگر، زیر ذره بین گروههای مختلف اصلاح طلب است تا نظر نه چندان مثبت او برای حضور مجدد در عرصه انتخابات، جلب شود. خاتمی البته سال ۸۸ نیز کاندیدا شده بود که پس از ورود موسوی، به نفع او کناره گرفت.

اینک، او از سوی برخی از گروه ها و چهره های اصلاح طلبان به عنوان نامزد انتخابات آتی معرفی می شود، هر چند برخی گروههای اصولگرا حضور او در این عرصه را ناممکن می دانند.

شب گذشته نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حالی برگزار شد که بنا بر اعلام رسانه ها بسیاری از اعضای این جبهه بر حضور سید محمد خاتمی در انتخابات آتی به عنوان کاندیدای این احزاب در کارزار ریاست جمهوری تاکید کردند.

این شورا اعلام کرده نظر نهایی خود پیرامون نحوه ورود به انتخابات سال آتی ریاست جمهوری را در کنگره این شورا که چندی دیگر برگزار خواهد شد اعلام می کند.

در حالی که برخی از اعضای این شورا در پی ورود به انتخابات ریاست جمهوری و نامزدی خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری هستند که ژاله فرامرزیان سخنگو و رییس دوره ای این شورا عنوان کرده وی اجازه مصاحبه در مورد جزییات جلسه برگزار شده در این شورا پیرامون انتخابات آتی ریاست جمهوری را ندارد.

در همین راستا امروز صفار هرندی گفت:« جریان فتنه در انتخابات ۹۲ استعداد ظهور ندارد.»

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد کابینه دولت محمود احمدی نژاد گفت:« جریان داخلی که با دشمن بیرونی هم پیمان شده بود و شعار خروج از حکومت را سر میداد در حال حاضر از این موضع برگشته و راه بازگشت به حکومت را در پیش گرفته است از منظر دشمنان خارجی در این انتخابات باید منتظر فتنه دیگری باشیم.»

وی نهایتا عنوان کرده است:« امروزه شبکه هایی که از بیرون به داخلی وصل بودندو ایجاد فتنه و آشوب میکردند شناسایی شده و به تحلیل نظریه پردازان داخلی، جریان فتنه دیگر استعداد ظهور ندارد.»

پیش از این نیز چهره های اصولگرا و حتی برخی از چهره های بلندپایه نظامی، حضور خاتمی د رعرصه انتخابات را مشروط به “توبه” و “عذرخواهی” دانسته بودند.

این در حالیست که پیشتر اخباری مبنی بر دیدار سه شخصیت اصلاح طلب با رهبر معظم انقلاب منتشر شده بود.

پس از دیدار سه تن از چهره های سیاسی جریان اصلاحات، محمد جواد حق شناس نایب رییس جبهه اصلاح طلبان اعلام کرده است که این جبهه دو هفته پیش با ارسال نامه ای به رهبریدرخواست ملاقات کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب ؛ محمدجواد حق شناس نیز اعلام کرده است که خاتمی نامزد نهایی مورد تایید اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود. وی حتی تاکید کرده است ما این موضوع را تصویب کرده ایم و اکنون منتظر تصمیم خود ایشان هستیم.

این ها همه درحالیست که همین گروههای اصلاح طلب که حامی حضور خاتمی در این عرصه هستند ، احتمال رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان را امری قریب به واقع می دانند و تلاش دارند با جلب نظر گروه های اصولگرا و آنچه «شرایط خاص کشور» می خوانند، فضا را برای حضور او در انتخابات ۹۲ مهیا کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=20502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. اگرخدا بخواهد لطفی به این مردم کند خاتمی رییس جمهور می شود.ان شاالله که می اید

  2. این مملکت صاحب دارد و به این آسانی به دست نا اهلان نمی افتد.

  3. دوران خاتمی …..خاوی بی ا روژ نه هه ت

    • جناب صفایی آسیب های فرهنگی و اجتماعی که در دوران خاتمی به کشور وارد شد شاید تا سالها قابل جبران نباشد

      • آسیب هاى اقتصادى این دوره، قرن ها قابل جبران نیست. خیلى ها از فقر خودشون و فروختن !! بچه هاشون و فروختن!! هرچند مشکلاتى در دوران خاتمى هم بود. مشکلات فرهنگى بیشترش برمى گرده به مردم که میتونن جلوشو بگیرن، اما مشکلات اقتصادى کمترین سهم ش و مردم داشتن. بیشترش به دولت برمیگرده.” آقاى باقرى جم” فکر کنم شما اینهمه تورم رو حس نکردیدفعلا؟ خوش به حالتون.

      • شاید…………….

      • البته ببینیم آسیب با چه سینی نوشته و حتما با ترازوی شما وزن شود و در آخر توجه شما را به فر+هنگ جلب مینمایم متشکرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.