تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

حدود صد نفر از روزنامه‌نگاران لرستانی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری از مدیریت عدالت‌محور در عرصه مطبوعات کشور تقدیر کردند.

  • کد خبر : 2053
  • 07 اسفند 1390 - 22:40

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  ایسنا، در نامه تعدادی از روزنامه‌نگاران لرستانی خطاب به دکتر محمود احمدی‌نژاد آمده است: “ما اهالی رسانه هستیم. کسانی که نوشتن برایشان تعهدی به دانستن و درک درد مردمان است”. در بخشی از این نامه تاکید شده است: “با کدام مرز، خون لاله‌های لرستانی را در دفاع از […]



به گزارش میرملاس نیوز به نقل از  ایسنا، در نامه تعدادی از روزنامه‌نگاران لرستانی خطاب به دکتر محمود احمدی‌نژاد آمده است: “ما اهالی رسانه

هستیم. کسانی که نوشتن برایشان تعهدی به دانستن و درک درد مردمان است”.

در بخشی از این نامه تاکید شده است: “با کدام مرز، خون لاله‌های لرستانی را در دفاع از حریم مردمان ندیده است. اینجا دیار عاشقان اهل بیت (ع) است. کدام فواره بلند‌تر از عشقی است که ما به آل پیامبر بلند آوازه کردیم”.

در ادامه این نامه با بیان اینکه در میان مردمی که آخرین ده کوره مملکت به شمار می‌رفتند و سر رییس دولت به آستانه درش نمی‌رسید، صدای قطاری می‌آید از دور که سوارش رییس دولت است. حاشا که ریل‌تان را برگردانند که نا امیدی مدام گردد. اینجا مهندس زیاد دارد، کارخانه کم است؛‌ تاکید شده است: “به جهت ضعف اعتماد به نفس، بچه‌های لرستان هر کجا بودند، خود را رها کردند و از حق لرستان گذشتند. با این همه خوشحالیم که این دوستان لرستانی، تبارپرست و لهجه‌گرا نیستند. اما قسمتی از حق بر شانه دولت‌ها، حق لرستان بوده که ادا نشده است و کسی این دردها را آنطور که موجب عزمی گردد به گوش آنان که کار بدستشان است نرسانده‌اند”.

در ادامه نامه تصریح شده است: “لرستان نیازمند نگاه بومی است. منتها نگاهی که بلند نظر باشد. مدتی راه روستایی و برق به چند خانوار را کنار بگذارند. ما کار شرافتمندانه را برای جوانان تحصیلکرده‌مان می‌خواهیم. یک بار معیار را در مورد لرستان حالا نه به اندازه آن استان‌های برخوردار که به اندازه نیاز این جوانان بالا ببرید.

دیگر آنکه نزدیک به هزار روزنامه‌نگار و خبرنگار و اهل رسانه لرستانی داریم. اصلا روز خبرنگار این کشور لرستانی است. اما ما استثناء بودیم. ما نه رسانه داشتیم که تمرین نوشتن و برگرفتن خطا از نوشتار را بیاموزیم و نه صفحه کاغذ جریده‌ها از نام‌هایمان پر بود. ما برای غلبه بر ضعف درونی خویش نیازمند لرستانی بودیم که لال نباشد‌. که حرف بزند.

لااقل به معیار سایر استان‌ها فرصت گفتن یابد. می‌دانیم که هر بلوغی جوش غرور خودش را دارد. اما دولت باید دولت شکوفایی و فرصت به نهال‌ها باشد که بر این دیار سایه‌بان پناه بگستراند. از اینکه معاون لرستانی مطبوعات آقای محمد جعفر محمد‌زاده را برگزیدید تا به اندازه سایر استان‌ها‌، به دیار غربت گرفته‌اش توجه کند و دل به دریای همت زند، خدا را شاکریم. خدا را شکر که حق کسی را ضایع نکرد که به ما دهد”.

در بخش پایانی نامه روزنامه‌نگاران لرستانی تاکید شده است: “از ما این بچه جنگ که خبرنگاری را در جبهه آموخت و با زخم جنگ به دولت شما آمد یک یادگار ماند. زین بابت از شما متشکریم. ای کاش دیگران نیز با کشور خود اینگونه به عدالت تدبیر کار کنند. این الگو به نفع همه است و لااقل عدالت در استفاده از رنگین کمان جمعیت ایرانی رعایت می‌شود. ماحصلش هم رضایت از گشایش قلم‌هاست به بیان درد و چاره درد. آزادی گوهر ارزانی نیست. اما تجمل دولت‌ها هم نباید باشد. کاش هیچ قلمی به نیت خصومت برکشیده نشود و ایکاش دیگران هم چون محمدزاده با مهر و تدبیر و نه به قهر و تقید با اهالی رسانه حرف می‌زدند. آنموقع مخاطرات نوشتن کم بود و فایده نگفتن کمتر.

ما از اینکه یک لرستانی مایه سکینه قلبی اهالی رسانه است، مباهات می‌کنیم. خوشحالیم که رسانه‌ای به توقیف نمی‌رود و خوشحال‌تر که آزاد گفتن هجمه‌ای به استقلال و حرمت‌ها نمی‌شود. باشد که از دولت شما به جز مطبوعه‌های یادگار شما و معاون مطبوعاتی لرستانی‌تان، کاهش فقر و امید به روزگار عاری از ننگ بیکاری بماند. امید که شعبات دیگر عدالت بعد از اینکه به همه ایران رسید، به همتی اینگونه به لرستان سرک بکشد. فرصت دیداری مهیا کنید”.

 

اسامی روزنامه‌نگاران لرستانی که این نامه به امضای آن‌ها رسیده، به شرح زیر است:

علی صارمیان، ابراهیم خدایی، سعید سروش، حسین حسن زاده، مهدی ویس کرمی، احد چگینی، کسری چگینی، عیسی قائدرحمت، هوشنگ پرتو، احد رستگارفرد،‌ مهرداد غلامی، سعید چوبینه، سامان فرجی، مجتبی کائیدی، محمد مومنی، حمید کیانی، اسفندیار خدایی،‌ عباس میرهاشمی‌، مسعود سیفی،‌ حمزه امینی، رضا جایدری، فرامرز درویشی،‌ امین نجف پور،

علی زیودار، عبدالرضا شهبازی، غلامرضا مهرآموز،‌ سجاد چراغی‌، ساسان والی‌زاده، ابراهیم خرم آبادی، حجت والیزاده،

احمدرضا دالوند،‌ محمد امیری،‌ بهروز بیرانوند‌، محمود شرفی، محمدعلی عجم، نسرین کریمی،‌ مرتضی کریمی، محمد حسن حیاتی، محمد علیپور مطلق، محمد گودرزی، آساره اسدیان،‌ آساره کردی، تقی شماعی، حسین آزادیخواه،‌ حسین میرهاشمی، خسرو علیزاده مطلق، سعید شمس، عباس شمس، سید روح اله موسوی، علی براتی، افشین دباغ، سهیلا فتحی زاده، محمد بیرانوند، رضا بیرانوند، محمد حسین بیرانوند، داریوش سپهوند، فریدون کریم پور، مراد عبدی، عیدی خسروی، مسعود مرادیان،‌ میترا صفدری، زینب نوراللهی، امین نوراللهی، نوشین احمدیان، فرانک آب جامه، محمد حسن فرهمند، وحید ابوالقاسمی، محمد حسین عبدالکریمی، جواد ابراهیمی، رضا لطفی، صادق ساکی، سیدمحمد تقی موسوی نژاد، میثم بایندر، محمد محسن بختیاری،‌ علی پاکزاد، سعید عرب نژاد‌، طلا دارابی، حسین جودکی، احمد توکل، سید احمد شاهرخی، رضا عباس نژاد، سوگند عباس نژاد،‌هاله سلطانی بروجردی، حسن سلیمانی،‌ قباد حسنوند،‌ امیر حسین جدیدی، تینا شادابی، الناز توسلی، سمیه السادات بحرالعلوم، مهشید شاکری، مرضیه حسینی، آرش خسروی، فریده مجلسی، قاسم نودهی، احمدرضا آسترکی،‌ داریوش ولی زاده، تارا لک، نوشین زارع، عزیز محمدی منش، سمانه کارگرفلاح، کورش گورانی، محسن چگنی، محمود نورآبادی و یاسر اکبریان‌……

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. آقای محمد زاده فردی فرهیخته متدین صادق معتدل و اهل انصاف است و براستی مایه افتخاری برای مردم کوهدشت

  2. کاملا معلومه روز نامه نگارن. اونم مستقل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • چیز نامعلومی ندیدیم برادر.
      شاید به زعم شما خبرنگاران مذکور مستقل نباشند؛اما چیزی که عیان است در کنار هم قرار گرفتن اسامی روزنامه نگارانی با سلایق مختلف می باشد که با امضای قاطعانه شان فریاد زده اند:
      “محمدزاده در کسوت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، عاملی ست برای “وحدت سلایق”.
      یاحق.

    • خیلیای دیگه از قلم افتادن ؛ ضمن اینکه چندین روزنامه نگار دیگه هم از ماهیت این نامه خبر نداشتن و بعدها اعلام کردن در صورتی که از وجود چنین نامه ای باخبر می بودن حتما امضا می کردن.
      به هرحال این ماجرا مهر تاییدیه بر فروتنی و لیاقت حاج محمد جعفر محمدزاده.
      کسانی که در جلسات متعدد ایشون حضور دارند ، گفتمانی دینی – فرهنگی در رابطه با عرصه رسانه، براشون ملموسه که الحق ختم میشه به «وحدت».

  3. بله هیچ وقت وضعیت نشریات اینقدر خوب و مطلوب و منطقی نبوده چه نیازه به این همه علامت تعجب ؟یا همینجوری شانسی دستت رو دکمه بود؟

  4. مطمئنن اگه اکثر روزنامه نگاران استان از محتوای این نامه خبر میداشتند رقمی بیش از ۵۰۰ امضاء این قضیه رو تایید میکردند.
    جایگاه مطبوعات کشور در زمان تصدی محمدزاده را باید دوره ی شکوفایی مطبوعات نامید . تلاش ایشان در توسعه ی کیفی و ایجاد فضای دور از حاشیه و وحدت بخش در بین مطبوعات قابل تقدیر و عملکرد ایشان را نسبت به معاونت های سابق کاملاً موفق تر نشان میدهد.
    بنده و میرملاس نیوز نیز برای ایشان آروزی سلامتی توام با موفقیت را داریم.

  5. مرد محجوب وبا وقار کوهدشتی که از دو دهه گذشته تاکنون منشا فعالیتهای فرهنگی در کوهدشت -لرستان ایلام -کردستان و در سطح ملی بوده .ایشان مایه افتخار ودوست داشتنی هستند و امروز هم وارد بگو مگوهای سیاسی و بیحاصل نمی شود.من در دبیرستان امام صادق شاگرد او بودم و قرآن خواندن را از آقای محمدزاده به یادگار دارم.یادش به خیر اردو- کلاس- دارالقران حضرت قایم-کانون نور و…. برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم

  6. باسلام وتشکر از غیرت شما روزنامه نگاران عزیز لرستانی که اینچنین یکدست و یکصدا از فرزند لرستان حمایت کردید وآفرین بر محمدزاده این یار دیرین پیریایی که به نحو احسن توانست جواب اعتماد جناب پیریایی را بدهد وآفرین بر بزرگ مرد ی از تبار لرستان که اینچنین شاگردانی تربیت کردند تا باعث مباهات ما لرستانی ها شوند بله اینجا لازم است از پیریایی عزیز به واسطه ی تربیت چنین نیروهایی که از افتخارات لرستان هستند تشکر کرد

  7. متاسفم برای روزنامه نگاران لرستان

  8. سعید سروش تو دیگه چرا؟

  9. آقای آزادبخت میدانی روزنامه نگار یعنی چه؟اگر ما ۵۰۰ روزنامه نگار در لرستان داشتیم که اوضاعمان چنین نبود.

    • به ازای این خبر احتمالاً وبتون رو تبدیل به سایت کردین جناب خبرنگار؟؟؟؟؟؟؟

    • شما میدونی مدیر عامل ایسنا کیه؟آقای والیزاده (لرستانی) پس نگو نداریم. بگو اطلاع ندارم. فقط زیر دست آقای والیزاده چندین نفر میتونن باشن؟…
      درود بر روزنامه نگاران و خبرنگاران لرستانی و درود بر محمدزاده ی متعهد.

  10. آقای خلنگ اولا ۵۰۰ نیست و ۱۰۰ است ثانیا در لرستان حدود ۶۰ نشریه وجود دارد جدای از لرستانیهای مقیم تهران وجاهای دیگر ثالثا ظاهرا شما از فضای رسانه ای کشور بی اطلاعید.

  11. احسن برشما ؟؟؟؟؟؟

  12. متأسفم برای سایتی که ظرفیت انتقاد ندارد، فقط تعریف وتمجید را می پذیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. خداحفظش کنه دکتر محمد زاده دیگاهش فراتر از آن است که تصور میکنم انشاالله موفق بشه ونظر هم به اطراف شهرستان کوهدشت بندازد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.