تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

ملک زاده : ایران می تواند به عنوان قلب گردشگری منطقه معرفی شود

  • کد خبر : 20578
  • 16 اسفند 1391 - 19:34

  به گزارش میرملاس ؛ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران می تواند به عنوان ˈهارتلندˈ گردشگری منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی شود.به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت  ˈمحمد شریف ملک زادهˈ روز چهارشنبه در آیین افتتاح همایش فرصت های سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در […]

1 copy

 

به گزارش میرملاس ؛ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران می تواند به عنوان ˈهارتلندˈ گردشگری منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت  ˈمحمد شریف ملک زادهˈ روز چهارشنبه در آیین افتتاح همایش فرصت های سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن میلاد، از ایران به عنوان مستعدترین کشور جنوب غرب آسیا در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: سونامی و خیزش گردشگری بین‌المللی، واقعیت محض است.

وی که در جمع سرمایه گذاران و نمایندگانی سفارتخانه ها سخن می گفت افزود: ایران از نظر برخورداری از گنجینه میراثی و خدادادی، جزو کشورهای برتر دنیا است و می تواند به عنوان ˈهارتلندˈ گردشگری منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی شود.

ملک زاده تاکید کرد: توسعه گردشگری به علت ماهیت اشتغالزایی خود نیز حایز اهمیت است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: راهبرد توسعه گردشگری بین‌المللی می تواند تنش‌های سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را کاهش دهد.

وی افزود: دیپلماسی گردشگری، موجب صلح و مودت در سطح بین المللی می شود، اما دیپلماسی نفت، صلح جهانی را تضمین نمی کند بلکه به خاطر افزایش قیمت نفت سبب چالش های جهانی خواهد شد.

معاون رییس جمهور یادآور شد: پیش بینی می شود که گردش مالی صنعت گردشگری جهان در سده کنونی میلادی از گردش مالی بخش صنعت، فراتر رود و به دو تریلیون دلار برسد.

ملک زاده افزود: در چنین شرایطی، کشورهای برخوردار از جاذبه های گردشگری حتی اگر یک درصد از این گردش مالی را به خود اختصاص دهند، می توانند سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد حاصل کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی جامعی در صنعت گردشگری صورت گیرد و سرمایه های ملی به کمک این صنعت بیاید.

ملک زاده به ارایه ۲۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری در این همایش اشاره کرد و گفت: این فرصت ها، ارزشی معادل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دارند.

در حاشیه آیین افتتاح همایش فرصت های سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، کتاب ˈعملکرد و اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت های نهم و دهمˈ را رونمایی کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=20578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.