تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

فرهنگی که ابدی نشد!

  • کد خبر : 20753
  • 19 اسفند 1391 - 17:13

مهران مریدی / میرملاس نیوز :   گهر هم بازی را باخت هم فرهنگ را فرهنگی که ابدی نشد هواداران گهر برای دیدن بازی‎های تیم‎شان یک نیم‎فصل منتظر ماندند تا این‎که در جام حذفی میزبان استقلال تهران شدند و با مشکلات زیاد… به هر حال سازمان لیگ موافقت کرد این دیدار در دورود برگزار شود. […]

untitled1

مهران مریدی / میرملاس نیوز :

 

گهر هم بازی را باخت هم فرهنگ را

فرهنگی که ابدی نشد
هواداران گهر برای دیدن بازی‎های تیم‎شان یک نیم‎فصل منتظر ماندند تا این‎که در جام حذفی میزبان استقلال تهران شدند و با مشکلات زیاد… به هر حال سازمان لیگ موافقت کرد این دیدار در دورود برگزار شود. آبی‎پوشان پایتخت خیلی تلاش کردند این دیدار در دورود برگزار نشود اما تیرشان به سنگ خورد و بازی با یک روز تأخیر به سبب بارش شدید باران در ورزشگاه تختی دورود انجام شد.

هواداران گهر در آن دیدار نه‎تنها به حریف فحاشی نکردند بلکه تیم و بازیکنان حریف را تشویق می‎کردند. هنوز قیافه ی سید مهدی رحمتی در پایان بازی یادمان است که با قیافه‎ای متعجب می‎گفت: «من فقط از این تعجب می‎کردم چرا تماشاگران به ما فحش نمی‎دهند و برای اولین بار بود در ورزشگاهی فحش نشنیدیم» و سایر استقلالی‎ها هم به تمجید از تماشاگران گهر پرداختند.

با این رفتار خوب هواداران گهر و مردم دورود، سازمان لیگ هم متقاعد شد که با برگزاری دیدارهای نیم‎فصل دوم گهر در دورود موافقت کند. رفتار و فرهنگ مناسب هواداران گهر در سایر دیدارهای این تیم در ورزشگاه تختی دورود هم ادامه داشت و دائماً بیشتر افراد فوتبالی کشور، تأکید می‎کردند امیدوارند هواداران سایر تیم‎ها از گهری‎ها الگو بگیرند. رفته‎رفته این فرهنگ در بین هواداران سایر تیم‎ها جا می‎افتاد که ناگهان گهری‎ها افروخته شده و از بازی با تراکتورسازی شعارهایی علیه داور سر دادند و گاهی اشیایی داخل زمین پرت می‎کردند اما با مدیریت خوب لیدرها این حرکات مسکوت ماند تا این‎که در دیدار با سپاهان به اندازه ی تمام بازی‎هایی که فرهنگ‎سازی کرده بودند، فحش و ناسزا دادند و حتا مایلی‎کهن در اعتراض به شعارها زمین را ترک کرد و به رختکن رفت.

سرمربی گهر در توجیه این کار گفت: «ما کار خوبی را با همکاری همدیگر شروع کرده بودیم و قرار نیست همه چیز را با هم ببازیم. به هر حال یک سری صحبت‌ها شد که دور از شان استان ماست. ما بازی را باختیم اما قرار نیست که آبرو و حیثیت را هم واگذار کنیم. هواداران همیشه به ما لطف داشته‎اند. دوست ندارم فرهنگ ارزشمندی که شروع کرده‎ایم به‎راحتی از دست برود و برای اعتراض به این کار زمین را ترک کردم تا شعارها را نشنوم».

گهر در بازی با سپاهان بدجوری باخت .هم بازی را و هم فرهنگ هوادارانش را که دومی خیلی از اولی بدتر است و دل همه اهل فرهنگ استان را به درد آورد.

بیچاره آریامنش خبرنگار شبکه خبر که به دورود آمده بود تا از فرهنگ گهروندها مستند بسازد اما زهی خیال باطل!

پس از بازی با استقلال در یاداشتی با عنوان «وظیفه هواداران گهر سنگین‎تر شده» به این موضوع پرداختم که اگر گهر به لیگ دسته اول هم سقوط کند اما اگر فرهنگ خوشایند هوادارانش در فوتبال کشور باب شود بدون شک گهر برای همیشه‎ی تاریخ در فوتبال ایران زنده می‎ماند و نفس می‎کشد ولی متأسفانه گهری‎ها زود از کوره در رفتند و کاری که نباید را به منصه ظهور گذاشتند و شعارهایی می‎دادند که شاید فقط آن‎ها می‎توانند این شعارها را سر ‎دهند.

به هر حال با این کار، فرهنگ گهری‎ها شاید برای همیشه به تاریخ پیوست و از این بابت متأسفیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=20753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ای کاش این فرهنگ کماکان پابرجا میموند. گهر که احتمالاً سقوط میکنه اما فرهنگ تماشاگرانش که همه از آن حرف میزنن میتونست همیشگی و ابدی بشه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.