- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پدر تئاتر کاشان درگذشت / هنرمند لرستانی دوراز دیار خود زندگی را وداع گفت

22180_634984209451718750_m [1]
به گزارش هنرآنلاین، نصرت‌الله زمانپور پدر تئاتر کاشان شب گذشته بر اثر بیماری درگذشت. نصرت‌الله زمانپور متولد ۱۳۱۹ و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیباست.وی اهل خرم آباد است که سال ۵۰ به کاشان مهاجرت کرد و همانجا کارهنری را دنبال کرد و هنر را پابه پای زندگی اش , دور از دیار خود نفس کشید. او جزو پیشکسوتان تئاتر کاشان است و او را پدر تئاتر این شهر می‌نامند. اردیبهشت ماه امسال انجمن بازیگران تئاتر در مراسم جشن بازیگر از این هنرمند باسابقه تجلیل کردند.

زمانپور که بینایی خود را به طور کامل از دست داده بود به کمک نوه‌اش و با همراهی بهزاد فراهانی شمع جشن بازیگری را روشن کرد.

فراهانی در معرفی این هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: زمانپور از بازیگران دهه ۴۰ تئاتر ایران است و کار خود را با نمایش “رستم و سهراب” به کارگردانی مصطفی اسکویی شروع کرده است و در ادامه فعالیت‌هایش در نمایش‌هایی همچون “مردی که مرده بود و خود نمی‌دانست”، “آی با کلاه آی بی کلاه”، “سرگذشت مرد” و … حضور داشته است.

در آخرین نشست اهالی تآتر کاشان درشهریور ۱۳۹۱ از یک عمر تلاش ایشان تقدیری به عمل آمد و همه یک صدا و با افتخار برای پدر تآتر کاشان کف زدند و شاد بودند و اکنون افسوس…

در گشت و گذار ها به- دو سر پل ۱۳۵۱ کارگردان – تشنه انتقام ۱۳۵۱ کارگردان -آسید کاظم ۱۳۵۲ کارگردان- درخت ولی دیرگ ۱۳۵۳ کارگردان -چهار صندوق ۱۳۵۵ کارگردان -کپر ۱۳۵۵ کارگردان -لتو ۱۳۵۶ کارگردان- سگی در خرمن جا ۱۳۵۷ کارگردان- تاج برداری ۱۳۵۸ کارگردان- مندیل خیال ۱۳۶۶ کارگردان -سلطان مبدل ۱۳۶۷ کارگردان -کلک مرغابی ۱۳۶۸ کارگردان -مرگ غریان ۱۳۶۸ کارگردان و از همه مهمتر ایشان اولین معلم تئاتر کاشان بودند.

***
میرملاس نیوز کوچ نابه هنگام این هنرمند ارزنده را به جامعه ی هنری ایران و خانواده ی سوگوارش تسلیت می گوید.