- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

«جدایی نادر از سیمین» اسکار گرفت

اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به سینمای ایران رسید .
 
خبرگزاری فارس: «جدایی نادر از سیمین» اسکار گرفت

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس؛ فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی «اصغر فرهادی» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان امسال شد.

این اولین باری است که یک فیلم ایرانی برنده این جایزه می‌شود، ایران تنها یک بار، آن هم در سال ۱۹۹۷ میلادی برای فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته «مجید مجیدی» توانست در این بخش از جوایز اسکار نامزد شود.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم، جایزه خود را از ساندرا بولاک دریافت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر فرهادی در اسکار ۲۰۱۲ پس از دریافت جایزه خود با «سلام به مردم خوب سرزمینم» اظهاراتش را آغاز کرد.

او گفت: سلام به مردم خوب سرزمینم. در این لحظه ایرانی‌های بسیاری در سراسر جهان در حال نظاره ما هستند و تصور می‌کنم که خیلی خوشحال هستند. خوشحالند نه تنها به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز، بلکه به خاطر اینکه در زمانی که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت بین سیاستمداران مبادله می‌شود، نام کشورشان ایران در اینجا از دریچه فرهنگ با افتخارش به زبان مى‌آید، فرهنگ غنى و کهنی که زیر غبار سنگین سیاست پنهان شده است. من با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم مى‌کنم، مردمى که به تمام فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از خصومت و خشونت بیزارند.