تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

غزل امروز – حشمت آزادبخت

  • کد خبر : 21187
  • 28 اسفند 1391 - 23:50

… ای کفتر احساس سبک بالی منبیت الغزل هر غزل عالی منای کوچه ی پر خاطره ی کودکی امعید و هوس قلک سفالی منای ابر پر از شکوفه های بارانگل کردن شاخه های خوشحالی منای رعد شلوغ خنده های لب توویران گر این سکوت پوشالی منشرمنده ی چشمان غزل واره ی توستاین شعر، همین دست […]

seymare

ای کفتر احساس سبک بالی من
بیت الغزل هر غزل عالی من
ای کوچه ی پر خاطره ی کودکی ام
عید و هوس قلک سفالی من
ای ابر پر از شکوفه های باران
گل کردن شاخه های خوشحالی من
ای رعد شلوغ خنده های لب تو
ویران گر این سکوت پوشالی من
شرمنده ی چشمان غزل واره ی توست
این شعر، همین دست پر از خالی من

حشمت آزادبخت

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=21187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. با سلام به آقای آزادبخت فعال فرهنگی و روشنفکر خوش فکر و زحمت کش شهرمان
    لطفا نمایش بدهید
    برگزاری “ئیواره شعر گلاریژان” با حضور شاعران مطرح لک
    خبرگزاری بین المللی کردپرس _ سرویس فرهنگ و هنر: دومین همایش “ئیواره شعر گلاریژان” به همت انجمن ادبی بانان و انجمن ادبی حافظ روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۴:۳ با حضور شاعران مطرح لک در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد هرسین برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری کردپرس پنجشنبه گذشته جمع زیادی از شعر دوستان و اهل فرهنگ در هرسین یکی از زیباترین شهرهای کردنشین استان کرمانشاه که با گویش زیبای لکی صحبت می کنند گرد هم آمده بودند تا شعرخوانی شاعران لک را نظاره کنند. در دومین همایش “ئیواره شعر گلاریژان” شاعران مطرح لکی مانند: سیدقاسم ارژنگ، آرش افضلی، کیومرث امیری کله جوبی، محمد چهری، علی نظری، ایوب کاکاوندی، پژمان آقایی، رسول قنبری کاکاوندی، سیدمحمد اکبری، حبیب عنبری، یاسر اکبرزاده، بابک درویش پور، قدرت اله قزوینه، بیژن همتی و علی دارابی (ترانه سرا)، به خواندن شعرهایی با گویش لکی پرداختند.

    یکی از کارهای زیبای این همایش حضور شاعران دیگر گویش های کردی رایج در استان کرمانشاه بود که از میان این مهمانان کسانی مانند محمدآشنا عباس منش، فرزاد صفره و کیومرث بلده به شعرخوانی با گویش های هورامی، کلهری، کردی کرمانشاهی و سورانی پرداختند که با استقبال حاضران روبرو شد.

    بی گمان تجربه حضور مشترک همه گویش های کردی رایج در منطقه اعم از لکی، کلهری، کرماشانی، هورامی، گورانی، سوانی جافی و … می تواند به بالندگی فرهنگی بیشتر این استان و آشنایی شعرا با کارهای یکدیگر کمک بسیاری نماید.

    در این همایش تنها به شعرخوانی بسنده نشده بود و در این میان خانم فروغ گلچین به ارایه چند داستان کوتاه با گویش لکی پرداخت.

    آقای کیومرث امیری کله جوبی (لک امیر) میهمان ویژه دومین همایش “ئیواره شعر گلاریژان” بود که در پایان مراسم از وی تقدیر به عمل آمد.

    در حاشیه:

    *دکور همایش بسیار زیبا و دیدنی طراحی شده بود. روی سن کاملاً با برگ های زرد پائیزی پوشانده بودند و یک کلبه کوچک یا به عبارت خودمانی تر یک”کووڵا” ی بسیار زیبا با استفاده از شاخه های درختان نیز در سمت راست سن برپا شده بود که مجری برنامه در آنجا به اجرای برنامه می پرداخت.
    *حضور چشمگیر شاعران مطرح لک در این مراسم بسیار دلگرم کننده بود و آن ها دعوت برگزارکنندگان همایش را لبیک گفته بودند.
    * سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد هرسین در روز برگزاری همایش لبریز از دوستداران شعر و ادبیان لکی شده بود و برخی نیز ایستاده به نظاره شعرخوانی شاعران نشستند.
    *شعرخوانی اهورا نظری کودک خردسال به گویش لکی از جمله بخش های دیدنی این برنامه بود. او همچنین با سخنانی شیرین و شنیدنی اهمیت زبان مادری را به حاضران یادآور شد.
    * هدایت قادری خواننده خوش صدای لک سرود زیبا و حماسی “ئیمه لکیم” را برای حاضران اجرا کرد.
    * رسول قنبری کاکاوندی دانشجوی منتخب ۲۰۰۸ یونسکو با ارایه نقدی کوتاه پیرامون شعر لکی سه شعر هایکو لکی برا ی حاضران خواند.

    منبع کرد پرس۱/۱/۱۳۹۲

    • سلام خانم دلفان عزیز.
      ممنون از اطلاع رسونیتون اما این خبر مربوط به آبان ماه است و خیلی از تاریخ خود دور افتاده است. باسپاس.

  2. ای رعد شلوغ خنده های لب تو
    درود بر استاد حشمت عزیزم
    لذت بردیم

  3. دست مریزاد

  4. با سلام و تشکر ویژه از مرتضا خدایگان عزیز بابت انتشار این غزل زیبا.
    استاد حشمت آزادبخت کارهایی دارند سرشار از تصویر و زیبایی که مختص به خودشونه. هر مصرع و هر بیت دارای تصاویری ست که در طول کار مخاطب رو درگیر می کنه و مطالعه ی این جور آثار برای افرادی که شاعر هستند! درس بزرگیه برای آموزش و یادگیری این موضوع که میتوان شعری گفت پر از تصویر و زیبایی بدون اینکه در خلاقیت و نوع آوری کم آورد…

  5. سلام آزاد بخت قهرمان

  6. دوست ادیب و فرزانه جناب آزادبخت درود بر شما! غزلت مثل همیشه ناب ودل انگیز بود مثل باران که تماشایی و زیباست و شور شیرین زندگی می آفریند. شعرت همیشه پایدار . از سجاد مهربان و دوست داشتنی هم بخاطر درج مطلب سپاس گزارم. پاینده باشید!

  7. جای هیچ حرفی باقی نذاشتی استاد…درود بر شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.