- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رشیدی مطرح کرد: لاستیک سازی جایگزین “فولاد” پلدختر می شود/ عدم اخذ موافقت زیست محیطی پالایشگاه

IMG13174314 [1]
فرماندار پلدختر گفت: به دنبال این هستیم که کارخانه لاستیک سازی خودرو را جایگزین طرح فولاد پلدختر کنیم.به گزارش خبرنگارمهر، فریدون رشیدی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر اظهار داشت: اگر زمینه کار فراهم شود در حال بررسی و تامین فضای مناسب در شهر معمولان برای راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای هستیم.

وی افزود: قرار شد با موافقت تهران یک دانشگاه علمی کاربردی در استان لرستان ایجاد شود که با پیگیری نماینده مردم پلدختر در مجلس این دانشگاه به پلدختر اختصاص یافت.

وی گفت: با پیگیری های به عمل آمده از ۱۱۸ تعاونی بلاتکلیف شهرستان پلدختر ۲۲ تعاونی مصوب و به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

رشیدی افزود: با پیگیری های به عمل آمده هم اکنون ۵۴ تعاونی در شهرستان پلدختر مصوب شده و امیدواریم بخش مهمی از این تعاونی ها موفق به دریافت تسهیلات شوند.

وی به کارخانه فولاد پلدختر اشاره کرد و گفت: ایجاد این کارخانه از مصوبات هیئت دولت بوده که بنا بود با ورود بخش خصوصی این کارخانه در جنوب پلدختر احداث شود.

رشیدی افزود: متاسفانه این مهم محقق نشد و به دنبال این هستیم که کارخانه لاستیک سازی خودرو را جایگزین این طرح کنیم.

فرماندار پلدختر به وضعیت پالایشگاه این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساعت ها وقت صرف مطالعات پالایشگاه پلدختر شده ولی مورد نقد محیط زیست قرار گرفته و قرارشد به اتفاق مدیر کل محیط زیست به تهران رفته و موافقت زیست محیطی پالایشگاه پلدختر را از تهران اخذ کنیم ولی هنوز موافقت این پروژه اخذ نشده است.

فرماندار پلدختر همچنین با بیان این که پروژه آبرسانی کشاورزی دشت جایدر جزء پروژه های ملی و ماندگار دولت است گفت: عملیات اجرایی این پروژه از پایان شهریور ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون ۳۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رشیدی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون بالغ بر ۸۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در صورت تکمیل و بهره برداری ازاین پروژه دو هزارو ۵۴۰ هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی و یکهزار و ۲۷۰ فرصت شغلی مستقیم در منطقه ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه تحول عظیمی در کشاورزی شهرستان رخ خواهد داد و نیز از مهاجرت روستاییان به شهرها کاسته می شود.

فرماندارپلدختر در ادامه از اختصاص مبلغ۳۰میلیارد ریال به پروژه دشت جایدر خبر داد.

وی یکی از برنامه های خوب دولت را پروژه های مهر ماندگار در کشور دانست و افزود:از پروژه های استان لرستان سه پروژه ایستگاه پمپاژ دشت جایدر، چهار خطه پلدختر خرم آباد و پلدختر- پل زال متعلق به شهرستان پلدختر است.

وی همچنین به توسعه ناوگان اورژانس شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت:۱۶دستگاه آمبولانس در این چهارسال به ناوگان اورژانس این شهرستان افزوده شده است.

رشیدی همچنین به تسهیلات پرداختی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده موفق به جذب ۸۶ میلیارد ریال در طرح توسعه کشاورزی شدیم.
منبع: مهر