تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

اجرای گروه موسیقی “سیمره” در کوهدشت/ استقبال بی نظیر مهمانان نوروزی

  • کد خبر : 21506
  • 04 فروردین 1392 - 17:40

  جنگ نوروزی با برنامه های متنوع خود توانست استقبال مهمانان نوروزی و مردم کوهدشت را به خود جذب کند.به نقل از مهر، جنگ نوروزی در کوهدشت که برای اولین بار در فضای باز اجرا شد توانست با برنامه های متنوع خود از جمله اجرای موزیکال و موسیقی مردم و مهمانان نوروزی را با خود […]

c

 

جنگ نوروزی با برنامه های متنوع خود توانست استقبال مهمانان نوروزی و مردم کوهدشت را به خود جذب کند.به نقل از مهر، جنگ نوروزی در کوهدشت که برای اولین بار در فضای باز اجرا شد توانست با برنامه های متنوع خود از جمله اجرای موزیکال و موسیقی مردم و مهمانان نوروزی را با خود همراه کند.

گروه موسیقی سیمره در این جنگ با اجرای هر روزه قطعاتی از موسیقی لرستان توسط امین محمدی و حشمت آزادبخت مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. این جنگ از ۲۷ اسفند آغاز و تا چهارم فروردین ادامه داشت.

استقبال مردم و مهمانان نوروزی در حالی اتفاق می افتد که این جنگ نوروزی بدون وجود صندلی در محل باغ پرندگان کوهدشت اجرا می شود اما مخاطبان چند ساعت قبل از آغاز برنامه هر روز برای دیدن برنامه های متنوع آن سرپا به تماشا می ایستند.

 

x

 

علی یوسفی رئیس انجمن موسیقی کوهدشت و سرپرست این جنگ نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام رضایت از کیفیت اجرای برنامه ها به ویژه موسیقی گفت: فکر نمی کردیم برگزاری این برنامه ها در فضای آزاد و بدون صندلی برای نشستن مخاطبان تا این اندازه مورد استقبال واقع شود اما مردم و مهمانان نوروزی با حضور بی نظیر هرروزه ثابت کردند که موسیقی لرستان همواره جذاب است و این موسیقی پاک و زلال که برگرفته از زندگی ایلی و تاریخ کهن این سرزمین است طرفداران بسیاری دارد.

یوسفی ادامه داد: تنها با ارائه موسیقی لری و حمایت از آن است که می توان در مقابل موسیقی های مبتذل وارداتی ایستاد و برگزاری این گونه برنامه ها می تواند در این راستا موثر باشد.
***
خبرگزاری مهر لرستان

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=21506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. کوهدشت شهری از لکستان است نه لرستان لطفا در نوشتن مطالب دقت کنید که مورد تمسخر واقع نشوید

  2. درودبراستادحشمت آزادبخت که صدای دلنشین و شعرهایش کمتراز استادرحمانپورنیست و درود بر مرتضی نعمتی وآقای کلامی که بنده شاهدبودم با سنتوروکمانچه خود چه کردند به همراه حشمت عزیز

  3. هیچ کس جای رحمانپور را نمی گیرد .خیالتان راحت

    ****
    حشمت آزادبخت:
    خدمت شما سعیدجان یا همان بهزاد پ عزیزعرض کنم که شما نگران نباشید چون من هم به گفته ی شما ایمان دارم تا الان که هیچ کس نتوانسته مثل استاد رحمان پور باشد بنده خود بارها در مقالاتی که برای ایشان نوشته ام به این نکته اشاره کرده ام و اولین کسی بودم که لقب حنجره ی زخمی زاگرس را به اایشان دادم چرا که رحمان پور کسی ست که بار یک فرهنگ را بردوش گرفته و تنها یک خواننده نیست. درمورد کامنت جناب گراوند هم باید بگویم نمی توان جلوی ابراز لطف یا احساسات یا سلیقه ی کسی را گرفت.به هرحال از هردوی شما ممنونم.

  4. درود بر استاد ارجمند شعر و موسیقی جناب آقای رحمانپور

    واقعا زحمات دوست عزیزمان جناب آقای حشمت‌اله آزادبخت که دلسوخته‌ی فرهنگ و ادبیات و موسیقی این دیار هستند قابل ستایش و توجه است. بنده به عنوان یک مخاطب مطالب نافذ و سرشار از احساس با درون‌مایه‌های قوی علمی و ادبی آقای آزادبخت را همیشه رصد می‌کنم.
    ایشان هم مشکلات را خوب بررسی می‌کند و هم در انعکاس آنها به شیواترین بیان و تأثیر گذارترین حالت تلاش می‌کند. و من معتقدم هم در شعر، هم نثر، هم ادبیات ژورنالیستی و هم موسیقی جایگاه والایی دارند.
    دست مریزاد

  5. من نگفتم کسی جای رحمانپوررو گرفته گفتم حشمت خوب خوند و وکم از استاد رحمانپور نداشت چون خودم اونجابودم و ایمان دارم حشمت میتونه با صداش و شعراش جای رحمانپوررو بگیره.

  6. بدون شک رحمانپور جایگاه بی بدیلی در موسیقی لرستان دارد.ایشان منادی وحدت مردم لرستان هستند ومثل برخی افراد مثل غضنفری که در برکه تعصبات خشک خودشان غرق شده اند هیچ وقت نمی توانند به گرد پای سقاییها ورحمانپورها برسند.سقایی اهل معمولان بود اما بذران سوزه سوزه ودهها اهنگ لکی دیگر را به همه ایرانیان شناساندرحمانپور نیز همینطور اما امثال غضنفری خود را به یک حصار بسته منحصر کرده اند ونمی دانند نقش هنر ایجاد همدلی وهمبستگیست نه افتراق وجدایی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.