تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

لرستان از نگاه مسافران و مهمانان نوروزی حاضر در جشنواره ی صدای بهار / لرستان ,بهشت کوچک زمینی

  • کد خبر : 21546
  • 04 فروردین 1392 - 11:39

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز؛ جشواره ی ملی صدای بهار در خرم آباد بهانه ای شد تا مهمانان و مسافران نوروزی بسیاری از محل برگزاری این جشنواره و برنامه های متنوع آن دیدن کنند تا با صنایع دستی ,داشته های فرهنگی و تاریخی و فرهنگ زندگی بومی لرستان…

 

IMG_4061

نفر وسط – مسافر تاجیکستانی حاضر در جشنواره صدای بهار لرستان

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز؛ جشواره ی ملی صدای بهار در خرم آباد بهانه ای شد تا مهمانان و مسافران نوروزی بسیاری از محل برگزاری این جشنواره و برنامه های متنوع آن دیدن کنند تا با صنایع دستی ,داشته های فرهنگی و تاریخی و فرهنگ زندگی بومی لرستان آشناشوند.
خانم آمنه از کشور تاجیکستان یک هفته است که در لرستان اقامت دارد وی  در گفت و گو با میرملاس می گوید:من به دعوت یکی از دوستانم که در ایران هستند درجشنواره ملی صدای عشایر کشور حضور پیدا کردم و در آنجا به فرهنگ و سنن مردم لرستان علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم به لرستان بیایم.
ایام عید نوروز فرصتی مناسب دست داد تا از نزدیک با فرهنگ لرستان آشنا شوم از اماکن تاریخی مثل قلعه فلک الافلاک و بازار قدیمی شهر خرم آباد دیدن کرده ام .از طبیعت زیبای لرستان و شهر سرسبز خرم آباد لذت برده ام و برگزاری اینگونه جشنواره ها مرا به فرهنگ لرستان علاقه مند کرده است و با موسیقی و رقص آیینی لرستان خیلی علاقه مند هستم .

20130323097

 

خانم رمضانی که از استان مازندران به اتفاق خانواده به لرستان آمده است می گوید:لرستان را استانی زیبا و سراسر سر سبزی و طراوت یافتم با اینکه از خطه سر سبز شمال آمده ام و هر روز طبیعت بکر را احساس می کنم با این حال از طبیعت و لطافت بهاری لرستان واقعا لذت میبرم .
مردم لرستان واقعا مهمان نواز هستند ودر جای جای لرستان شاهد برخورد پر از صفا و صداقت این دیار بوده ایم همسرش نیز می گوید:ما به اتفاق خانواده از چندین استان دیگر نیز دیدن کرده ایم ولی در هیچ کجا اینقدر به ما خوش نگذشته است جشنواره صدای بهار لرستان خیلی جذاب و عالی بود واقعا لذت بردیم و از مدیر کل میراث فرهنگی لرستان تشکر و قدر دانی می کنیم چرا که با این برنامه های زیبا و متنوع شادی در دلهای ما جاکرد .

آقای کریمی که با پوشش خاص مردمان دیار کردستان در شهر ما میهمان است می گوید:ایران سرزمینی است با فرهنگهای کهن و ریشه دار و متفاوت از لحاظ ظاهر ولی در کل همه فرهنگهای ایرانی ریشه در یک فرهنگ دارد و به هم نزدیک است .مهمان نوازی و بلندی طبع مردم ایران زمین زبانزد کل دنیاست و در لرستان ما با تمام وجود این مهمان نوازی را بیشتر احساس کردیم .
خانم دانش که خودش نیز از هنرمندان تئاتراست و از شهرستان کرج به استان ما آمده می گوید:جشنواره صدای بهار لرستان بسیار جذاب و دیدنی است و این تنوع سبب شده مردم دور هم جمع شوند و دل هایشان را به هم نزدیک تر کرده و با هم بخندندو این بسیار کاری سخت است که همه سلیقه ها را با هم جمع کرد و مخاطب را راضی نگه داشت.

یک خانواده قزوینی می گویند:لرستان بسیار دیدنی و قشنگ است . آب وهوای خوب،آبشارها و چشمه های بسیار زیادوجذاب لرستان را همچون بهشتی کوچک در روی زمین می نمایاند به مردم هم وطنی که به لرستان نیامده اند تو صیه می کنیم حتما یک سفر به این استانزیبا داشته باشند.وجود برنامه های شاد و جذاب در کنار قلعه فلک الافلاک تا پاسی از شب و موسیقی اصیل لرستان برنامه ها را دو چندان زیبا تر جلوه می دهد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=21546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به بهشتی با آسفالتهای پر چاله چوله خوش آمدید
    لطفا بعد از سفر به دیار ما جلوبندی ماشینها را عوض نمایید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.