- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جشنواره صدای بهار شرایطی برای استراحت روحی و آزاد شدن فکر و دغدغه های ذهنی مسافران فراهم آورده است

888

 

 

 افشین چگنی از عوامل برگزاری جشنواره ملی صدای بهار و از هنرمندان محبوب لرستان در حاشیه برگزاری جشنواره در گفتگوی اختصاصی با میر ملاس گفت :این جشنواره یکی از کارهای بسیار جالب و دیدنی است که به همت مدیرکل و پرسنل خدوم اداره کل میراث فرهنگی لرستان و با همکاری سایر نهادها انجام شده است.
در این جشنواره قریب به هفتاد نفر از عوامل اجرایی و هنرمندان و گروه های مختلف هنری در سطح استان و هنرمندان ملی و بومی استان بصورت ۱۲ ساعت در روز به اجرای برنامه پرداخته اند .
وی افزود:اینگونه برنامه ها جهت شادی دل مردم برگزار شده است و مسافرانی که از خانه و کاشانه و محل زندگی و یک سال کار و کوشش برمی گردند هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی نیاز به استراحت دارند و دوستان هنرمند ما با این برنامه های تفریحی شرایطی برای استراحت روحی و آزاد شدن فکر از بند مشکلات و دغدغه های ذهنی فراهم آورده اند.
برنامه های این جشنواره به صورت خودجوش در میان مردم و میهمانان نوروزی تبلیغ شده است و دعوت به صورت شفاهی صورت گرفته است.
وی افزود:خوشبختانه استقبال بی نظیری از این جشنواره به عمل آمده است بطوری که روزانه شاهد حضور افراد زیادی در این برنامه ها بوده ایم و مسافران و میهمانان نوروزی در طی چند روز گذشته با برنامه های ویژه ما که ۱۲ ساعت در روز ادامه داشته است ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده اند .
وی افزود:حضور مستمر و استقبال بی نظیر میهمانان حتی برای خود ما هم که چندین سال است برنامه های اینگونه برگزار می کنیم بی سابقه بوده است و جالب اینجاست شاهد بودیم که خانواده هایی و میهمانانی در کنار این برنامه های متنوع تا پاسی از شب حضور داشتند و حتی ناهار و شام را در کنار این جشنواره صرف می کردند.
وی در مورد این سوال که با توجه به سابقه هنری و اجرایی در برگزاری جشنواره ها، حضور مردم را از لحاظ کیفی و کمی چگونه می بینید افزود:به لطف خداوند و تلاش مضاعف همه دست اندرکاران برنامه ها هر سال برنامه ها از کیفیت بهتری برخوردار می شودو تجربه اندوزی سال به سال بهتر می شود که امسال شاهد برگزاری بی نظیر و شایسته  و متفاوت این جشنواره نسبت به سالهای گذشته هستیم .برای من خیلی جالب است که هر موقع برنامه سوال از میهمانان نوروزی را در این جشنواره برگزار می کردیم از شمالی ترین نقطه مرز ایران شهرستان آستارا و بندر ترکمن تا جنوبی ترین مناطق میهن عزیزمان ایران مسافران نوروزی حضور داشتند و این نشان می دهد که لرستان بستر لازم را برای پذیرش میهمانان نوروزی دارد .
وی ادامه داد:استان لرستان و شهرستان خرم آباد در این ایام سال بسیار شلوغ می شود و من به عینه شاهد بوده ام دوستانی که هر سال به مسافرت خارج از کشور می رفتند بخاطر مسائل ارزی و … تصمیم گرفته اند لرستان را برای استراحت و تفریح و استفاده از طبیعت زیبا انتخاب نموده اند.
این مسئله بسیار جالب و در خور توجه است و نشان می دهد که لرستان شرایط و بستر بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری کشور را دارا است.
وی افزود:مسئله جذب توریسم و گردشگر از لحاظ اقتصادی بسیار مورد توجه است و این می طلبد که همه ارگانها با این مسئله به صورت جدی ورود پیدا کرده تا شاهد حضور بیشتر میهمانان نوروزی از جای جای ایران و حتی کشورهای دیگر به لرستان باشیم.
وی افزود :میهمانان نوروزی که در جشنواره حضور داشتند از مردم لرستان به خاطر میهمان نوازی لرستانی ها تشکر می کردند و از امکانات رفاهی و کمپ های اسکان و برنامه های شاد و متنوع که به صورت رایگان و بدون دریافت وجه و بلیط  توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در اختیار آنها قرار گرفته بود بسیار راضی وخوشحال بودند.