تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

کاندیداها چقدر با اینترنت آشنایی دارند ؟!!!

  • کد خبر : 2177
  • 09 اسفند 1390 - 16:16

کاندیداها چقدر با اینترنت آشنایی دارند ؟!!! امین آزادبخت : فرایند تبلیغات در انتخابات به منظور گرفتن رای ازمردم بسیار پیچیده است . در شرایط کنونی با توجه به شتاب روزافزون تکنولوژی ،ظرافت این فن چندین برابر شده است و فردی که می خواهد به عضویت مجلس در بیاید باید نسبت به این دنیای جدید، اشراف […]

کاندیداها چقدر با اینترنت آشنایی دارند ؟!!!

امین آزادبخت :

فرایند تبلیغات در انتخابات به منظور گرفتن رای ازمردم بسیار پیچیده است . در شرایط کنونی با توجه به شتاب روزافزون تکنولوژی ،ظرافت این فن چندین برابر شده است و فردی که می خواهد به عضویت مجلس در بیاید باید نسبت به این دنیای جدید، اشراف کامل داشته باشد . پیشرفت تکنولوژی هر روز شتاب بیشتری می گیرد . در این میان،گسترده شدن دنیای ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی به قدری زیاد است که نمی توان فردی را تصور کرد که نسبت به این تکنولوژی آشنایی کافی را نداشته باشد اگر فردی نسبت به این ابزار ناآشنا باشد می توان گفت صلاحیت قرارگیری در نهاد تصمیم گیری را ندارد . شرایط دنیای مدرن امروز اقتضا می کند که کسی که قصد حضور در مجلس را دارد نسبت به ابزارمدرن اشراف داشته باشد تا بدین ترتیب بخشی از تبلیغات خود را به فضای مجازی معطوف نماید به عبارت دیگر حضور فعال در این عرصه به مراتب نسبت به سایر عرصه ها مهم تر است زیرا قشرجوان نسبت به سایر قشرها بیشتر بی انگیزه بوده وکاربران فضاهای مجازی را اغلب جوانان تشکیل می دهند . تبلیغات در عرصه های دیگر به جز عرصه مجازی برای افزایش مشارکت گرچه از اهمیت زیادی برخوردار است اما در اولویت نیست زیرا بخشی از مردم این دیار که سنتی تر هستند اغلب در انتخابات شرکت می کند پس باید توان بیشتر را صرف کسانی کرد که همچنان برای حضور در انتخابات مردد هستند . مردم سنتی تر صرف گوش دادن به یک سخنرانی و یا حضور کاندیداها در مراسمات غم و شادیشان بیشتر برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا می کنند اما افراد مدرن تر و جوان تر که اغلب جز نخبگان و تحصیلکردگان هستند تحت تاثیر فضای مجازی بوده و باید فضای مجازی آنها را مجاب کند تا به نماینده ای رای بدهند و حتی این طیف از جامعه روی دیگر اقشار نیز تاثیرگذار می باشند . بطور مثال در این دوره از انتخابات سایت خبری میرملاس نیوز در فضای مجازی با آمار بازدید میانگین روزانه بیش از ۱۵۰۰۰ بازدید و ایجاد فضای گفتمان بین عقیده های مختلف نشان داد که بی اهمیتی به ابزار مدرن در زمان تبلیغات یکی از بدترین اشتباهات برای فردی که قصد نشتن بر صندلی سبز بهارستان را دارد می باشد ،البته فارغ از موضوع تبلیغات ، یک کاندیدا باید اشراف کافی نسبت به فضای مجازی داشته باشد بنابراین در چنین شرایطی به هیچ وجه بهانه ” من کاردر اینترنت را بلد نیستم و یا چه کسی سایتها را نگاه میکند!” را نمی توان از کسی که داوطلب نمایندگی مردم می باشد پذیرفت .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. مهنی اون بنر آقای ملکشاهی چیه؟ چرا واساه بقیه کاندیداها بنر نزده است؟ پس بی طرف نیست. شاید هم …….

    • آقای حسین. عجولانه قضاوت نکن و کمی فکر کن. اون قسمت تبلیغات قابل خریداریه و تبلیغات سایته برای درآمد سایت و کاملا قانونی و عرفیه. بقیه کاندیداها هم میتوانند باقی فضای تبلیغات را در ازای پرداخت تعرفه آن خریداری کرده و از آن برای اخبار یا همایش ها یا عکس خود استفاده نمایند.
      تا برنامه بعد خدانگهدار

      • گلنار خانم من هم همینو می خواستم بگم. پس امین جان آزادبخت در قبال پول اون بنر رو زده.
        میگن بلای درد بی درمانی ای پول – تو هم جانی و جانانی ای پول.
        اما این پولها از کجا میان خدا میدونه.؟؟؟

  2. شما خیلی مقاله ننویس فقط مطلب رو عینا منعکس کن.اینطور بهتره.

  3. به توچه توسرت توکاره خودت باشه!

  4. مهنی غلطه. معنی درسته. بعدش امین طرفدار امامیه نه ملکشاهی حسین.

  5. واقعاً که…

  6. دوست عزیز جناب آقای آزادبخت بنظرتون اهمیت این مسله چقدره؟ فکر میکنین با این کار می تونیم روش دموکراسی مستقیم رو مثل بعضی از ایالات متحده یا کشور سویس پیاده کنیم، خواهشا در مطالب خودتون تجدید نظر کنین، ببینید مخاطباتون چه نظراتی دارند و چه کامنت های رو در عکس العمل نسبت به مطلب شما نوشته اند. متاسفانه فکر میکنم آب در هاون کوبیدن است
    بازم میگم: غم این خفته ی چند خواب به چشم ترم می شکند
    پیروز باشی

  7. آزادبخت روزی چند کاسبی ….

  8. چند میگیری گریه کنی!!!!!!

  9. سه نفرِ اول رو که میدونم جمعاً ایکس درصد از کامیپیوتر سر در می آرن. اما دو نفر بعد یعنی کامیاب تیموری و دکتر تقی زاده در سطح خیلی پایین و نفر آخر یعنی محسن آزادبخت که به رسم احترام اسمش از نطرسنجی حذف شده در حد پایین تر از متوسط سر در می آورد. ابراهیم آزادبخت که هرسال کاندید است و تبلیغ هم نمیکند و قرار نیست رای هم بیاورد او هم ایکس درصد. جمع هفت نفرشون روی هم به اندازه یک نفر از کامپیوتر سر در می آرن البته نه یک نفر مثل امین آزادبخت بلکه یک نفر مثل من که در حوزه تخصصی ام در حد متوسط کامپیوتر بلدم. باز هم خدا را شکر . اگر جمعا سر در نمی آوردند چه می کردیم!

  10. آقای آزادبخت آشنایی با اینترنت مهم است اما مهمتر تعهد نسبت به رسالت خبرنگاری ست که شما به راحتی آن را به پوا فروختید.

  11. اتفاقاً طرح این سوال از طرف امین آزادبخت بسیار اساسی و هوشمندانه است. کامپیوتر و اینترنت ابزار کار و شناخت دنیای مدرن است. از نظر یونسکو تعریف سواد از سال ۲۰۰۰ میلادی این است: دانستن کار با کامپیوتر و اینترنت+یک نرم افزار تخصصی برای دانشگاه رفته گان+یک زبان زنده جهانی علاوه بر زبان ملی.
    که متاسفاه من با توجه آیتم سوم تقریباً بیسوادم محسوب میشوم.
    پس انصاف دهید که طرح این سوال بسیار به جا است. زیرا معرفت بشری در حوزه علوم انسانی و حوزه ِ عام، در روند تکاملِ تاریخی اش، به طور نسبی دنباله رو معرفتِ علمی و فنی اوست. کشورهایی که در دانش آی تی و انفورماتیک پیشرو تمدن فعلی جهان هستند همانهایی هستند که پیشرو علوم انسانی و توسعه و حقوق بشر و … هستند. اگر این سایت نبود شاید برخی از این مکالمات تند در وضعیت حضوری و غیرمجازی منجر به تعارض فیزیکی میشد. بروید نگاه کنید آنهایی که در جند روز در کوهدشت دست به خشونت زده اند عملا کسانی هستند که سر از کامپیوتر در نمی آورند.
    به این میگن تحلیلِ کارشناسی که از طرف کارشناس مربوطه که با بافندگی های عامیانه متفاوت.
    در ضمن اضافه کنم که بحث تبلیغات با هواداری فرق میکند. این رویه هم منطقی و هم در همه جای جهان پذیرفته شده حتی در ایران. از کسانی در فضای مجازی مطالعه میکنند چنین اظاهار نظری پذیرفته نیست اصلا.

  12. پیام من و فوق لیسانس الکی آمار کاربردی را هیچکدام سانسور مکن برادر ای برادر ای برادر!
    من و فوق لیسانس الکی آمار کاربردی یه رایانه داریم اون هم مال خوابگاه است. چرا میگم الکیپ؟ چون رشته اش چیز دیگریه

  13. malekshahi100%

  14. سلام خسته نباشید وقتی که کاندیداهای محترم این همه شب نامه و جدل و بحث بی جهت دارند
    و هرکی هرکیه اینترنت میخوان چکار اونا فقط پول باد آورده میدن

  15. جناب آقای آزادبخت
    تلاش شما درجهت راه اندازی سایت میرملاس قابل تحسین است
    لکن ورود شما به حوزه هایی که در آن تخصص لازم را ندارید، تلاشهای دیگر شما کم رنگ میکند.
    همانگونه که راه اندازی یک سایت دارای شرایط ، مقتضیات و دانش خاص خود است، توجه داشته باشید که نوشتن نیز همان شرایط را میطلبد.(به عنوان نمونه در خط سوم استفاده از واژه “اشراف کامل” که مطلق گوییست قابل قبول نیست. اگر چه در پایان خودتان از کلمه “اشراف کافی” استفاده کرده اید)
    با اینکه امروزه بسیاری بدون داشتن دانش لازم دست به قلم میبرند، لکن شرایط و جایگاه شما حساسیت را در مورد نوشته هایتان دو چندان میکند.
    در پایان مجدداًاز زمات شما تشکر میکنم.

  16. سلام
    ازاینکه بادرایت تمام توانستیدمدبرانه سایت رااداره کنید تشکرمیکنم
    اخبارروزانتخابات راهم آنلاین پوشش دهید.

  17. آقا امین ممنون که به این مسئله مهم دقت کردی.. هرچند نظرات بعضی از دوستان ناامیدم کرد…
    باور کن این مسئله خیلی برای من مهم بود.. همیشه هم بهش فکر میکردم.. امیدوارم اقای ملکشاهی که پیروز این رقابت شدند، به این موضوع دقت کنند..
    موفق باشی

  18. اولا امین آزادبخت به مسئله مهمی پرداخته. دوما اونایی که از پول گرفتن امین در قبال انتشار تبلیغات ایراد گرفتن و عقیده دارن خلاف رسالت رسانه ای توجه کنن که سایت خرج داره. فکر کردین همینجوری مثل حرفای شما الکیه؟! اونی که خرج نداره نظرات شماست که به جای حرف زدن در مورد اصل متن، به حاشیه ها گیر میدین (چون از اصل متن هیچی نمی فهمین) مدیریت یه سایت توی این سطح هم زمان می خواد هم هزینه که اینا از جیب بابای شما نمیاد! مطمئنا اونی که داره این سایت رو اداره می کنه نه تنها هیچی گیرش نمیاد بلکه از جیب خودشم می ذاره. ای خداااااااااااااا!ما تا کی باید از همدیگه بدمون بیاد؟ چرا فرهنگ اجتماعی بودن و متحد بودن نداریم؟ ای خدا! من تمام مقاله های این سایت رو خوندم و در ستون نظرات بیش از هر چیز، توهین و تمسخر و بد و بیراه دیدم! وقی که ما به نخبه های خودمونم رحم نمی کنیم و دنبال مسائل هیچ و پوچ و حاشیه ای هستیم چه انتظاری هست این شهر پیشرفت کنه؟ باور کنید که این شهر با این وضعیت روز به روز بدتر میشه. طرف نویسنده اس و اومده یه چیزی بگه که درد همه ماست، بعد ما میایم بهش می خندیم و اهانت می کنیم! چرا؟ چون مردم کوهدشت چشم دیدن همو ندارن! چون از هم بدمون میاد! چون وقتی توی خیابون راه میریم با خشم و نفرت همو نگاه می کنیم! چون حاضر نیستیم دیگران رو در جایگاه خوبی ببینیم! چون فکر می کنیم با تخریب دیگران خودمون بزرگ میشیم! چون فرهنگ اجماع نداریم! چون بیگانه پرست و آشنا کش هستیم! چقدر؟ تا کی؟ چرا؟

  19. سلام بر آقای آزادبخت عزیر.
    آقای آزادبخت چراسایت شما آرشیو ندارد؟ یا چرا مطالب را اینقدر زود از روی سایت بر میدارید. خیلی از دوستان ما مشتاق بودند مطلب افسون زدگی مدرن نوشته خانم خسروی را بخوانند ولی متاسفانه موفق نشدند.بد نیست فکری به حال این مشکل بکنید چون قطعا مشکل افراد دیگری هم هست.
    با تشکر از شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.