کد خبر : 21792
تاریخ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,827 بازدید

پاتوق هنری و نمایشگاه مجازی 9 /پوستر و نشان های داریوش جعفری/ طراح گرافیک

    ————————-  داريوش جعفري متولد 1354(روستاي چشمه ‌ميرزاحسين كوهدشت لرستان) فوق ديپلم؛ معلم فني گرافيك از دانشگاه شهيد رجايي تهران ليسانس گرافيك از دانشكده هنرهاي زيباي تهران هنرآموز رسمي آموزش و پرورش- از سال 1376 تا كنون (خرم‌آباد، تهران و كوهدشت) شركت در چندين نمايشگاه گروهي گرافيك، تصوير سازي و كانسپچوال آرت (تهران) برگزاري […]

 

 

-_1_~1

————————- 

داريوش جعفري

متولد 1354(روستاي چشمه ‌ميرزاحسين كوهدشت لرستان)

فوق ديپلم؛ معلم فني گرافيك از دانشگاه شهيد رجايي تهران

ليسانس گرافيك از دانشكده هنرهاي زيباي تهران

هنرآموز رسمي آموزش و پرورش- از سال 1376 تا كنون (خرم‌آباد، تهران و كوهدشت)

شركت در چندين نمايشگاه گروهي گرافيك، تصوير سازي و كانسپچوال آرت (تهران)

برگزاري چندين نمايشگاه گروهي و انفرادي در شهرستان كوهدشت (گرافيك نقاشي و عكاسي)

مدير كانون آگهي و تبليغات كارازا

نويسنده و كارگردان نمايش «سياه و سفيد» براي هنرستان انديشه و راه‌يابي آن به مرحله‌ي كشوري 1387

نويسنده و كارگردان نمايش «گلو درد» براي هنرستان شهيد چمران و راه‌يابي آن به مرحله‌ي كشوري 1391

مدرس دانشگاه علمي كاربردي فرهنگ و هنر كوهدشت از سال 1386 تاكنون

طراح گرافيك و ناظر فني چاپ

داور مسابقات دانش‌آموزي و جشنواره‌ي خوارزمي (كشوري، استاني و شهرستاني)

داور مسابقات گرافيك؛ منطقه‌اي، استاني و شهرستاني

مدير مسؤول و صاحب امتياز ماه‌نامه‌ي كودكان غرب كشور (پيشوك)

www.karaza.persiangig.com

www.pishook.ir

 ——————————————————————————-

IMG_2867

—————————————–

علیآقا حسین پور/  حضورهنرمندی ماندگار

—————————————-

یک/ خاطرات نه چندان دور

دقیق خاطرم نیست شاید سال 77یا 78 بود، که برای اولین بار”روبروی بستنی خانه سجاد جنب بانک سپه کنونی” نمایشگاهی از آثار هنرمندان خوشنویسی در کوهدشت می دیدم، آثاری از اساتید چون آقایان بهروز آدینه وند، کیومرث سلگی، فرزاد مرادی ،  و .. که بسیار باعث انگیزه شد که به سمت هنر کشیده شوم. اما اتفاقی که بیشتر یادم هست آشنایی من برای اولین بار با استاد داریوش جعفری بود، استرس عجیبی داشتم که چطوری صحبت کنم که باعث ایجاد یک رابطه خوب گردد . (آن موقع 15سال داشتم) چون برای من نوعی حکم یک غنیمت را داشتند و دارند، به هر حال دل به دریا زدم و رفتم جلو و عرض ادبی کردم و به بهانه ی چند تا کتاب برای ورودی هنرستان گرافیک سرصحبت را باز کردم و حرف زدیم، بعد ازاون برخورد اول به طور اتفاقی سال 79 در یک مینی بوس خرم آباد به سمت کوهدشت با آقای جعفری هم سفر شدیم (من و دوستم آقای سجاد همتی) چقدر ازاین اتفاق ناگهانی خوشحال بودم، سعی می کردم فرصت یادگیری را از دست ندهم، توی این فاصله داخل مینی بوس تخته شاسی رو از من گرفتن و درحین حرکت مینی بوس شروع کردن به طراحی  یک پرتره که بطوراعجاب انگیزی مرا شیفته طراحی کرد، اتفاقی که هنوز یادم نرفته خطوط با جسارتی آمیخته با تجربه بروی صفحه جولان می دادند  ومن هم مات و مبهوت در پدیدار شدن پرتره یک مرد بودم که گونه های استخوانیش هنوزدرذهنم حک شده که بی شباهت به خود آقای جعفری نبود، اون روزمن شیفته طراحی شدم حرکت سیال مداد و بدون ترس ازخراب کردن واقعا برای من زیبا و تاثیر گذار بود.(ممنون داریوش عزیز برای خاطرات خوب گذشته).

——————————————————————————–

دو/ هنرمند ماندن

 در حوزه گرافیک داریوش جعفری همیشه به عنوان یک الگو برایم قابل ارزش  بوده وهست، چون بجز کار طراحی گرافیک، همیشه باعث انرژی زیادی هم برای من و هم نوعان خود بوده ، شاید قبلا فکرمی کردم که باید برای هنرمند بودن  و برای ماندگار شدن باید حتما کارهای  عجیب و کاملا هنری را تولید کرد. اما امروزه پس از گذشت آن دوران به خوبی می شود فهمید که اخلاق نیکو داشتن، ایجاد انرژی برای ادامه کاردربین هم نوعان خود، و باعث ایجاد یک حرکت متفاوت خود “هنر” می باشد. اگر تاریخ را خوب ورق بزنیم  متوجه می شویم هنرمندانی ماندگار بوده اند، که بجز انجام کارهای هنری شروع کننده یک حرکت یا جریان خاصی بوده اند و نسل بعدی خود را پوشش داده اند، و باعث رشد هنر معاصر خود شده اند. داریوش جعفری هم به نوبه خود و در شهر کوچکی مثل کوهدشت که شاهد هزاران نوع سنگ اندازی هستیم، قدم های بسیار بزرگی را برداشته است که خارج از طراح گرافیک بودن اش می توان گفت: او یک مدیر هنری خلاق در به وجود آوردن انرژی مثبت می باشد، واین امر مهم درتوان انسان های سخاوتمند می باشد. هنرمند بودن یا هنرمند نبودن داریوش جعفری صرفا با بررسی یک سری  پوستر متفاوت، جذاب، تکان دهنده و گاهی کاملا صریح ویا خلق نشان هایی(آرم) حرفه ای با طول عمر فراوان ختم نمی شود، بلکه حرکت هایی خاص، پرانرژی و تاثیرگذارش برشهرش وضعیت و ارزش واقعی او را مشخص می کند. کسی مانند داریوش جعفری علاوه بر فعالیت های خود در زمینه های گرافیک (پوستر، نشان، طرح روی جلد و ..) باعث راه اندازی اتفاقی مهم چون ماهنامه پیشوک شد که بسیار تحسین برانگیز بود، وهمچنان این مسیر پر انرژی ادامه دارد بنده به نوبه خود به حضورارزشمند استاد جعفری افتخار می کند. وبه امید این که همواره اینگونه او را پر انرژی و مصمم ببینیم.

——————————————————————————–

 

 

006

 

پوستر دومين همايش منطقه اي شعر سيمره (كوهدشت)

——————————————————————————-

06

 

طرح براي پوستر نخستين همايش منطقه اي شعر سيمره (كوهدشت)

——————————————————————————-

007

 

پوستر نخستين همايش منطقه اي شعر سيمره (كوهدشت)

——————————————————————————–

 

011

 

پوستر هفته فرهنگ و هنر لرستان

——————————————————————————-

010

پوستر همايش انديشه اي براي نجات

——————————————————————————-

09

 

    پوستر چهارمين همايش حافظان و قاريان برتر منطقه اي غرب كشور

———————————————————————————–

01

شرکت نصر سازه مقاوم                                                            شرکت تاسیسات موج

——————————————————————————————–

                                      

02

آژانس 4030                                                                             شركت زرين سيماي نگين

——————————————————————————————

                              

003

 

كارخانه آجر ماشيني كاشانه                                                    پيتزا ساندويچ شب يلدا

———————————————————————————

 

004

 

سرلوح (لوگوتايپ) نشريه مشكات

———————————————————————————

 

 

005

 

سرلوح (لوگوتايپ) نشريه سيمره

—————————————————————————–

درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس "

دیدگاه ها

سید مجتبی حسینی در گفته :

درود بر داریوش جعفری عزیز و هنرمند.

آموزشگاه آزاد هنری میرعماد،صمد زال پور در گفته :

تو نازاریکین نازار!!! کارت دُ رسَ

آزاده معتمدی فرد در گفته :

خیلی دوست داشتم با کارهای معلمم اشنا بشم توی طراحی پوستراشون ایده های جالبی دارن مخصوصا استفاده کردن از عکس زنده در کارشون برام جالبه.
ممنونم از اقای حسین پور که توی پاتوق هنریشون این امکانو به بنده و سایر دوستانم داد تا بتونیم از نمونه ای هر چند کم اما زیبا از ارشیو هنری اقای جعفری دیدن کنیم.با ارزوی روز افزون برای شما هردو معلم کاردان خودم

داريوش جعفري در گفته :

با سلام و سپاس از لطفي كه سايت محترم ميرملاس نيوز به بنده دارند
و سپاس ويژه از استاد ارجمند و دوست عزيزم جناب آقاي عليآقا حسين پور به خاطر درج تعدادي از كارهاي من.
اميدوارم با ديده‌ي ريزبيني كه مخاطبين اين سايت دارند و تذكرات و نقد خود باعث تحرك بيشتري در كارهاي بنده شوند.
دوستاني كه علاقه‌مندند كارهاي بيشتري از اين حقر ببينند به سايت كارازا كه در بالا نشاني آن آمده مراجعه فرمايند.
باز هم ممنونم

با سلام خدمت اقای جعفری بزرگوار من همیشه پیگیر کاری های ارزشمند شما هستم ازطرفی خوشحالم از اینکه یکی از اقوامم یک هنرمند خوب ومردم دوست هست ولی در عجبم که چرا سری به چشمه میرزاحسین نمیزنن وببینین دغدغه بچه های این روستای فراموش شده چیه پیشتر نسبتون رو از پدرم جویا شدم خیلی خوشحال شدم که با حضرتعالی نسبت فامیلی دارم( هرچند دور) وخوشحال تر ازاینکه اهل چشمه میرزا حسین هستین چون با روحیه ای که دورادور از شما میشناسم منتظر بودم که برای بچه های زادگاهتون وامکانات تحصیلی شون کاری کنین حداقل ندایی بدین به مسئولین به نظر شما جشنواره نقاشی روی سنگ دغدغه اس یا ازدواج بچه ها ی چشمه که بدلیل نبودن امکانات تحصیل توسنین پایین ازدواج میکنن این بچه ها فقط پایه ی ابتدایی رو توروستاشون دارن وبه دلیل نبودن وسیله نقلیه و… نمیتونن برای ادامه به روستاهای مجاور بیان شاید اگر آموزش وپرورش یک سرویس برای این بچه ها تهیه کنه بتونن به تحصیلشون ادامه بدن این حداقل کاریه که مسئولین می تونن بکنن درضمن این روستا آب آشامیدنی هم به صورت معمول نداره ومردمش از چشمه آب تهیه میکنن امیدوارم همیشه موفق باشین

داريوش جعفري در گفته :

با سلام به معصوم
نوشته‌ي معصومانه‌ات خيلي تاثير گذار است. نه به خاطر اينكه من بچه‌ي چشمه ميرزا حسين هستم. بلكه به خاطر چشمه هاي خشكيده‌ي زيادي كه در جاي جاي شهرستان و استان‌مان وجود دارد و كودكاني كه به خاطر مشكلات متعدد نمي‌توتانند ادامه تحصيل بدهند.
من متاسفم كه نوشته‌ي شما را دير ديدم. راستش اتفاقي بعد از مدتي سري به اين صفحه زدم و كامنت شما مرا متاثر كرد.
من كامنت شما را عينا در سايت پيشوك منتشر مي‌كنم بلكه براي مسؤولين ارجمند تاثير گذار باشد.
انشاءالله
در اولين فرصت به چشمه ميرزا حسين مي‌آيم و اميدوارم بتوانم شما را هم ببينم و با كودكان هم خون خودم هم گپ و گفتي داشته باشم.
با سپاس مجدد

سيدمجتبي حسيني طرهان در گفته :

با سلام
درود بر استاد داريوش جعفري…
ضمنا طرح كتابي به تاليف حقير به اسم (پرهيز از رذايل اخلاقي)اثر استاد جعفري مي باشد كه بسيار تحسين برانگيز است..

کیومرث سلگی در گفته :

تبریک به استاد داریوش جعفری
بخاطر هنرش
برای روح سالم و بزرگش ، برای سادگی اش
برای قلب صاف و زلالش
برای نگاه و درک و شعور درستش از زندگی .
تبریک به همشهریان عزیز بخاطر وجود چنین شخصیت بزرگوار و وارسته تاثیرگذار.
و اینکه تبریک به خودم برای داشتن چنین دوست نازنینی ….

س امرايي در گفته :

درودبراستادجعفري عزيز

فهیمه کوشکی در گفته :

سلام استاد من این آثارتون ندیده بودم خیلی برام جالب بودن و امیدوارم بتونید با این استعداد و هنر موفق و موفق تر بشین

کـــــشـــاورز در گفته :

آيا تو آن آموزگاري كه بر سكوي بلند تاريخ ايستاده،از شكوه گذشتگان الهام ميگرد،بشريت را موعظه مي كند و به وعظ خويش نيز عمل مي كند؟اگر چنين است،پس تو سلامت بخش بشريت بيمار و مرهم دلهاي زخم خورده اي.*
__________________________________________________________________________________
باعرض ادب و احترام خدمت استاد ارجمندم،آقاي داريوش جعفري
خيلي خرسندم به چنددليل، اول درج آثارتان در پاتوق هنري و دوم گذراندن واحدمباني هنرهاي تجسمي1و2 توسط شما(آموزشهايتان برايم گونه اي دوپينگ هنري بود) وسوم اينكه ضمن آموزش،يادگيري آموزه هاي اخلاقي شاخصتان كه برهمگان هويداست. درج اين مطالب بهانه اي است براي سپاس خالصانه ازاستاد فرهيخته ام.
ازاهالي پاتوق خواستيد،آثارتان را نقد كنند. به وضوح، شايستگي لازم در اين باب را ندارم ولي پيرامون پوسترمطالبي را خوانده بودم كه بنظرم رسيد آنها را درج كنم،تا ميزان موفقيت آثارتان را بدينوسيله سنجيد.آثارتان در«كارازا»را نيز مشاهده نمودم ،برايم سوال بود كه درطراحيهايتان كمترازخطوط نستعليق،شكسته نستعليق،ثلث ونسخ بهره گرفته ايد.به هر روي جسارتم را ببخشيد.
__________________________________________________________________________________
پوستر ها با اینکه حامل خلاصه ی پیامی هستند ولی همیشه مستقیم و واضح حرف نمی زنند. کار طراح پوستر این است که برای خلق اثری مستقل که بیانگر ذهن ها و روح های مختلف و مکالمات و روابط درهم و مبهم باشد، باید به هنجارهای جامعه که همگی در حال تغییر هستند تسلط داشته باشد. پوستر چیزی مرده و جامد و منجمد نیست، بلکه این نتایج حرکت های اجتماعی و فرهنگی است که در آن جمع شده است ..این گفتگویی که بین جزء و کل، شخص و جامعه، زمان حال و گذشته پیش آمده، حسی را توضیح می دهد که از قبل در تصویر وجود داشته و نقش باقیمانده ی فرهنگ، سیاست، تمایلات مذهبی و شگفتی های جامعه را به آن القا می کند. پوستر ما را از حرکت هنجارهای جامعه آگاه می کند؛ از پیشرفت های تکنولوژی و فکری و از ایده هایی که مبنای اجتماع ما قرار گرفتند.
مرگ، زندگی، بیماری و خلاقیت هنری همگی در یک تصویر خلاصه شده اند که نتیجه ی موازنه ی ظریف و مو شکافانه ای بین ایده ی توضیح داده شده و دنیایی است که می خواهد نشانمان بدهد. پوستر جزیی از میراث جامعه است، چون در ساختن جامعه و نگاه جمعی مشارکت می کند.
پوستر عبارت است از تعریف یک موضوع یا عنوان با زبان رنگ ها، اشکال، سمبل ها و … با شیوه ای زیبا و مناسب که در کمترین فضا ( کاغذ
پوستر ) بهترین مفهوم را برای بیننده عام داشته باشد. پوستر شاهدی است بر زمان خودش و بر شرایطی که در آن خلق شده.**
__________________________________________________________________________________
هدف پوستر این است که در یک فرم ساده مفهوم را به ببیننده توضیح دهد و ذهن بیننده را درگیر چالش و بحث کند در مورد موضوع اصلی پوستر و درواقع برای بیینده، جذابیت ایجاد کند. مثل طرح یک معمای جالب…
«نکات مهم در طراحی پوستر »
سادگی در طراحی پوستر یک کلید است
یک پوستر باید ساده باشد تا پیچیدگی در بیان موضوع باعث خسته شدن بیننده نشود و هدف اصلی پوستر که ایجاد جذابیت و بحث برانگیزی است را بی ثمر نگذارد
یک موضوع پیچیده اگر در قالب یک پوستر ساده بیان شود به مراتب تاثیر گذاری بیشتر دارد نسبت به یک کتاب چندین صفحه ای با توضیحات فراوان
در واقع یک بیننده عام از هر قشری مثل معلم، کارگر،دانشمند، کودک، سالمند، فروشنده و هر فردی با هر سنی در هر موقعیت اجتماعی که دارد باید بتواند از پوستر استفاده کند و قادر به درک مفهوم اصلی پوستر باشد
«یافتن کلید ها و نکات مهم در موضوع»
نکات اصلی موضوعی که میخواهید پوستری برایش تهیه کنید رو شناسایی کنید
حتی میتونید اونها رو به صورت لیستی تهیه کنید و اولیت بندی کنید
نکته : این کار شاید به ظاهر سخت و طاقت فرسا باشد و یا حتی از نظر برخی افراد کاری بیهوده و بسیار تئوری باشد ولی وقتی شما در حال طراحی پوستر هستید ذهنتون به چندین جهت حرکت و فکر میکنه ولی وقتی الویت بندی های نکات اصلی موضوع پوستر رو به صورت لیستی جلوتون داشته باشید بهتر میتونید تصمیم بگیرید که از کدام شکل و رنگ و المان در طراحی الویت اول پوسترتون استفاده کنید
«خود را جای یک بیننده عام بگذارید! »
خود را جای یک بیننده عام بگذارید برای گرفتن ایده های اولیه و نحوه ارائه موضوع و نه فردی که میخواهد پوستری طراحی کند تا بدانید یک فرد عام از چه چیزهایی خوشش می آید و نسبت به چه چیزهایی علاقه ای از خود نشان نمیدهد
اگر شما در جایگاه گرافیست در همان اول کار شروع به طراحی کنید (مثلا یک پوستر تبلیغاتی ) مطمئن باشید طرحتان درنظر بسیاری از گرافیست های عادی مورد پسند قرار میگیرد ولی احتمالا شرکتی که براش تبلیغات کردید ورشکست میشه یا حداقل رشد مالی خوبی نخواهد داشت!
البته ذکر این نکته مهم هست که در گام های بعدی یعنی انتخاب رنگ ها، اشکال و دیگر تکنیک های طراحی همانند یک طراح عالی باید رفتار کنید تا بهترین انتخاب ها را برای اینکه بیننده را مجذوب کنید داشته باشید
«کمترین استفاده از متن»
اگر چه تعداد بی سواد های سراسر دنیا بسیار کم هستند و مطمئنا این دلیلی بر این نمیشه که شما متن کم رو تنها به دلیل وجود تعدادی از افراد بی سواد و رعایت کردن قانون عمومیت در پوستر رو رعایت کنید، ولی همان با سواد ها در جامعه هم هنگامی که نوعی آموزش، اجبار ، تبلیغات و چیز های دیگری که در موضوع اصلی پوستر گذاشته شده رو بخواند مشاهده کنند، به یک بیسواد تبدیل میشوند!
علت این موضوع هم این هست که محل نمایش دادن پوستر ها بسیار از هم متفاوت است و درجه اهمیت این نکته با توجه به محلی که پوستر نصب میشه بسیار از همدیگه متفاوت هستش!
برای مثال تصور کنید پوستری تبلیغاتی یا آموزش یک نکته شهروندی رو در خیابانها نصب کنند
در این شرایط علاوه بر این که شرایط قبلی در عمومیت پوستر بسیار خوب باید رعایت شود، نکته استفاده از کمترین متن هم بسیار پر رنگ خواهد شد چون افرادی که در خیابانها تردد میکنند احتمالا دل مشغولی هایی دارند و یا به سرعت از کنار این پوستر میخواهند رد بشند برای همین وجود متن های طولانی عملا بی نتیجه هستش و وقتی برای خوندنش نیست!
خصوصا اگر موضوع دوم آموزش یک هنجار اجتماعی رو بخواهید آموزش بدید مثل نکشیدن سیگار که بسیاری از مردم در مقابل این نوع نصیحت ها همیشه مقاومت میکنند، چه برسه به اینکه جملات طولانی از مضراتش رو بنویسید!
«زبان رنگ و نقش به جای شعار»
در ادامه نکته قبلی که گفتیم از متن کمتر استفاده بشه به این نتیجه میرسیم که از چه چیزی به جای متن ها استفاده کنیم؟
همیشه رنگ های زنده و با نشاطی از طیف رنگی قرمز مثل زرد نارنجی شما رو یاد غذا و خوراکی میندازه و همین امر باعث شده در طراحی انواع رستوران ها از این طیف رنگی استفاده بشه
حتی ممکنه شما علاقه ای به خوردن در اون زمان نداشته باشید ولی نشون دادن عکس یک غذای خوشمزه با رنگ هایی از این طیف ممکنه نظرتون رو در مورد خوردن عوض کنه!
رنگ ها و مفاهیمشون باعث میشه تا چشم بیننده روی یک موضوع متمرکز بشه و استفاده از همین نکته در طراحی پوستر یک سکوی پرتاب برای رسیدن به موقیت در هدف و طراحی پوستر هستش
استفاده از رنگ های مناسب درقالب نقش ها و اشکال متناسب با موضوع یک پوستر بهترهست تا نوشتن یک شعار به بهترین نحو در پوستر…***
__________________________________________________________________________________
*جبران خليل جبران ** مرکزگرافیسم و ارتباطات تصویری اشیرول (فرانسه) *** نواندیشان

مهدی دوست محمدی در گفته :

داریوش جعفری نمونه ی یک هنرمند تمام عیار است.هنرمندی که وجه بارز انسانیت یعنی اخلاق را رعایت نموده است.

داريوش جعفري در گفته :

دوستان عزيز!
بينهايت از ابراز محبت‌تان سپاسگزارم.
يك نكته‌ي مهم خدمتتان عرض كنم و آن اينكه به عنوان تجليل از يك پيشكسوت، شما لطف بزرگي كرده‌ايد و من مسلما از نقطه نظرات شما استفاده خواهم كرد. كارهاي من شايد يك روزي جالب بوده باشند اما امروز اتفاقات بسيار مهمي دارد در گرافيك مي‌افتد كه من ديگر پاي حركت با آن‌ها را ندارم.
اگر مي‌خواهيد قدم‌هاي مهم‌تري برداريد براي ديدن كارهاي قوي و خوب به ميان جامعه‌ي گرافيكي جوان شايد يك نسل و دو نسل بعد از اين حقير در كوهدشت و لرستان و … برويد. عزيزان زيادي را خواهيد يافت كه هستانِ گرافيك اين ديار هستند كه من با كمال افتخار از ايشان ياد ميكنم. اگر اسم نمي‌برم چون هم تعدادشان زياد است و هم مي‌ترسم كسي از قلم بيفتد (با توجه به حافظه‌ي بدي كه من دارم).

مرتضا خدایگان / سرویس ادبی در گفته :

درود بر علیآقا حسین پور و داریوش جعفری نازنین.
بسیار خوشحالم که هم شهری و دوست هنرمند خوش ذوق و خلاقی مثل داریوش جعفری هستم. هنرمندی که هم فن و تکنیک را در بهترین سطح دارد و هم اخلاق و انسانیت را. کارنامه ی هنری او سرشار از خلاقیت و موفقیت است. شروع کننده ی خیلی از جریان های هنری این شهر بوده و بدون وقفه در تمام حوزه هایی که توانایی دارد، تلاش می کند تا تغییری مثبت را در پیرامون خودش ایجاد کند. افتخار آشنایی با داریوش را از سالیان پیش دارم و حالا هم که به عنوان همکار در ماهنامه ی پیشوک در خدمتش هستم بی اغراق همیشه از او می آموزم. آموخته هایی که فقط محدود به مباحث هنری نمی شود. از هر بعدی که داریوش را شناخته ام برایم ستودنی بوده و هست. از زاویه ی هنری که نیازی به تعریف یا بازگو کردن من ندارد. چون هم کار ایشان در تخصص من نیست و هم سایر دوستان بهتر از من درباره ی او صحبت کرده اند. از نظر منش و اخلاق و شکیبایی و طراوت و سنجیده بودن بسیار برای من قابل قبول بوده و نقش یک الگو را دارد. برای او و تمامی زحمت کشان عرصه ی فرهنگ و هنر این دیار آرزوی شادابی و تندرستی دارم.

ز كوليوند در گفته :

سلام و تشكر خدمت استاد عزيز و گرانقدر .
خرسندم از ديدن كارهايتان. طي چند سالي كه در خدمت شما بزرگوار بوده ام تاكنون افتخار ديدن آثارتان را نداشته ام .
پاتوق بهانه ايست براي جستجو و ديدن زيبايي ها . . .
پاينده باشيد و آرزوي موفقيت روزافزون

كريم دوستي در گفته :

بدون شك خلاقيت بهترين هنر داريوش جعفري است والبته عشق وهنر معلمي هم اين زيبايي راتكميل نموده است.مردي به سادگي كارازا!موفق باشي

مســـعود ضرونــــی در گفته :

استاد جعفری واقعا خسته نباشید میگم ،آثار موفقی بودن …
+ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استاد حسین پور از شما هم به خاطر آشنا کردن اساتید کوهدشتی و آثارشان با هنرجویان و هنردوستان،بسیار متشکرم …

محمد باقر شیخی در گفته :

کوهدشت به داشتن شما هنر مندان عزیز افتخارمیکند
ددرود بر شما
برایتان آرزوی موفقیت میکنم

محبوبه کوهدشت در گفته :

اقای جعفری خسته نباشی واقعا افتخار این سرزمین هستید

سجاد همتی در گفته :

به بهانه نمایشگاه مجازی آثار گرافیک استاد عزیزم داریوش جعفری
جور استاد به زمهر پدر
___________________________________________________________________________

سنت گرای مدرن
________________

گرافیک به مثابه یک ابزار نیرومند در انتقال مفاهیم تبلیغاتی به وفور و به دفعات بی شمار مورد استفاده نیروهای «روابط عمومی» و «تبلیغات» قرار می گیرد زیرا که طراحی فعالیتی است برای حل مشکل، وسیله ای برای روشن ساختن معنا، ترکیب معناهای مختلف و دراماتیزه کردن هر کلمه، هر تصویر، هر فرآورده و هر رویداد.
طراحی گرافیک بیش از عرصه های کاربردی دیگر مثل معماری یا طراحی صنعتی، در معرض داوری های گوناگون قرار دارد. از این رو است که باید به تعریف درست آنچه که بر زبان می رانیم آگاه باشیم. هنگامی که به «گرافیک هنری» یا «گرافیک آرت» اشاره می کنیم باید بدانیم که اینگونه از بیان گرافیکی، حاصل عرق ریزان روح هنرمند بوده و در بسیاری مواقع آن را «گرافیک مولف» نیز قلمداد می کنند. عرق ریزان روح برای ثبت علائم و ترسیم تصاویری بدیع برای اینکه روح زمانه را در قالب رنگ ها، واژه ها و خطوط متجلی سازد گرافیک هنری با ارتقای سطح سلیقه عمومی، رسالت شاق و شورانگیز پروژه «سلیقه سازی» را نیز بر دوش می کشد.
با اندکی تامل درآثار داریوش جعفری متوجه می شویم که وی به درک درستی از تما می عرصه های گرافیک دست یافته او می تواند دست بافته عشایری که سرشار از غنای رنگ فرم وساختاراست را آنچنان با اصول گرافیک بیامیزد تایک اثر ماندگار رادر ذهن مخاطب ثبت کند.
اوبه سنت واصالت خویش بسیار پایبند است وهمیشه به دنبال احیای آثار در قالب ساختاری مدرن و امروزی است ازاین رو او یک سنت گرای مدرن است.
او خوشنویس نیست ولی با دخل وتصرف کردن ،دفرمه کردن و کمپوزیسیون ساختاری که در حروف ایجاد می کند می توان پی برد که وی تسلط بی نظیری دراین حیطه دارد.
ساختار و اصول گرافیک را به خوبی می شناسد به همین خاطر بعضی مواقع با آگاهی و جسارت ساختار شکنی می کند.
روح لطیف و حس شاعرانه ای دارد و این به واسطه انتقال پیام از آثارش به مخاطب کاملا محسوس است.
او استاد بنده و یک الگوی اخلاقی بی نظیر است.

صادق محمدی یگانه در گفته :

سلام پسرخاله عزیزم من از گرافیک که سر در نمی آورم ولی اگر طرحهایت هم مثل اخلاق و رفتارت باشد حتماً بهترین هستند

داريوش جعفري در گفته :

سلام
از تمام عزيزاني كه به بنده‌ي حقير لطف داشته‌اند سپاسگزارم.
حرف‌هايي كه شما مي‌زنيد مرا شرمنده مي‌كند و در عين حال احساس مي‌كنم بايد براي ارتقاي كارم تلاش بيشتري كنم. مطالعاتم را بيشتر كنم، جدي‌تر كار كنم تا لايق اظهار نظرات و حسن توجهات شما باشم. البته من به ضعف‌هاي خودم و كارهايم اشراف دارم و بابت چشم‌پوشي عزيزان و نديدن عيوب من و كارهايم واقعا خدا را شكر مي‌كنم. به قول دعاي شريف كميلكه به اين مضمون است: ” خدايا چه تعاريف زيبايي از من را در دل مردم گذاشتي كه من لايق آنها نبودم نبود”
با افتخار من چيزهاي زيادي از شما مي‌آموزم، گرچه لطف مي كنيد و مرا استاد خطاب مي‌كنيد.

رضا ابراهیمی در گفته :

جناب آقای جعفری دست مریزاد شما نمونه ی بارز یک لرستانی با فرهنگ هستید که تلاش های

صادقانهتان در پیش برد اهداف فرهنگی و هنری این دیار قابل تقدیر است به شما افتخار

میکنیم .

امیر حسین ابراهیمی در گفته :

آقای جعفری عزیز خودتون و کارهاتونو دوست دارم .

ابراهیمی فرهنگی در گفته :

آقای جعفری به خاطر فرصت هایی که از محرومیت ها میسازید قدر دان شما هستیم پاینده باشید .

ناشناس در گفته :

سث

عیسا امیری چولاندیم در گفته :

سلام بر دوست گرامی آقای جعفری
بسیار زیبا و بسیار آموزنده
بهترین ها رو برای شما آرزو می کنم

علی محمدی یگانه در گفته :

ostad jaffaree bee shak agar az olgohhae akhlagheam bgoeam joze setae aval shoma hasteed
zende o paedar bashed

مصطفی رضایی در گفته :

جناب آقای حسین پور عزیز ضمن تشکر از تمام زحماتتان خدمتتون عرض کنم چندبار است که در پاتوق مجازی مطلب می نویسم مخصوصا در باره ی استاد محمدحسین آزادبخت و آقای حشمت آزادبخت که به گویش شیرین لکی نوشتم. ولی آنها را هیچگاه ندیدم و نخواندم. یا مطالبم به درد نمی خورند و یابه مزاق دوستان خوش نمی ایند. لطفا جواب کاسمسایم را بدهید

علیآقا حسین پور / سرویس هنری در گفته :

درود بر مصطفی رضایی عزیز
——————————
بابت نظرهای شما من عذر خواهی میکنم، قطعا عمدی در کار نبوده
ومطمئن هستیم که مطالب شما عزیز ارزشمند بسیار هم بدرد بخور هستند، وامیدوارم که
مجدد گویش شیرین لکی آن به زبان شما رو در پاتوق ببینم.
—————————–
واز طرفی کاسمسای پاتوق هنری همیشه چشم براه و منتظر نظرهای شما و دیگر دوستان ارزشمند هست.
همیشه مانا باشید.

مصطفی رضایی در گفته :

داریوش عزیز از همان زمان دانش آموزی استاد بودید و انتظار داشتم که “چوین خور آوا بوین” شکر خدا که در بحبوحه درد و رنج آنچنانید که بیانگر دردهای مردم شده اید و با آب دیگان وتحمل مشکلات ریشه ی “پیشوک” را که ریشه ی فرهنگ ماست را آبیاری می کنید. “ای پیشوک خونه بکه و مأوا/ قلم ریز کیتی تاهر بو آوا”

الهام عباسی در گفته :

ممنون از آقای جعفری،استفاده کردیم
همواره پیروزو فعال باشید…

کشاورز خسته نباشی رومان نوشتی پسر خوب

شاگردلوستون...ازهنرستان انديشه در گفته :

آقاي جعفري مثل هميشه ايده وكارتونتون عاليه ومابه وجود شماافتخارميكنيم ايشالاهميشه سلامت باشيد،هرچندوقتي شاگردتون بودم خيلي اذيت ميكردم وازهنرتون بهره كافي نبردم.خيلي دوستون دارم«پدرروحاني»

خيلي عاليه

مریم مرجانی در گفته :

سلام آقای جعفری. در دوران تحصیل در دانشگاه شهید رجایی یادم میاد نمایشگاهی از آثار نقاشی فردی با نام شما نظرم را جلب کرد. نمیدونم شما همان شخص هستید یا نه. خبه هرحال خاطرات آن روزها دوباره برایم زنده شد.

سجاد ابراهیمی در گفته :

سلام استاد عزیز وقتی اسم شما به گوشم میخوره به خودم می بالم که شاگرد شما بودم واز ته دل برای شما وخانوادتون آرزوی سلامتی میکنم

الکامپ کوهدشت در گفته :

خیلی عالی

حجت اله جعفری در گفته :

با سلام خدمت استاد عزیز جناب آقای داریوش جعفری واقعا” افتخار میکنم که شهر ما چنین هنرمندی دارد دوست داریم به امید موفقیت و پیشرفت های بیشتر

م - زارع در گفته :

سلام به استاد گرامی و سر زنده آقای جعفری کاراتون مثل همیشه عالی و نماد اصالت سرزمینمان را به خوبی به تصویر کشیده است بهتون تبریک میگم و موفق باشید .

فیروزه رشیدی در گفته :

درود بر استاد جعفری پر توان، پرتلاش، زحمت کش و هنرمند ارزشمند شهرستان کوهدشت. خسته نباشید دست مریزاد

بیان دیدگاه !

نام :
رایانامه :