- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انفجار خودروی گازسوز در کوهدشت/ حادثه ای که هر لحظه باید منتظر آن بود

IMG14144483 [1]
تاکنون خودروهای غیر استاندارد گاز سوز زیادی که در صندوق عقب خود یک کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع دارند در لرستان دچار انفجار و حریق شده اند اما همچنان هشدارها توسط مردم و مسئولان جدی گرفته نمی شود.به گزارش خبرنگار مهر، در حالی خودروهای غیر استاندارد گاز سوز هر روز شاهد حادثه ای ناگوار هستند که هنوز برای این معضل چاره اندیشی نشده و حتی جریمه ای نیز برای این خودروهای مرگ نیز در نظر گرفته نمی شود.

عصر روز گذشته یک خودروی پیکان در شهر کوهدشت که با استفاده از سوخت کپسول گاز خانگی در سطح شهر درحال حرکت بود منفجر شد. مردم با شنیدن صدای مهیب انفجار به سوی خودروی در حال سوختن شتافته تا جان سه نفر سرنشینش را از مرگ نجات دهند.

بنابر این گزارش راننده و دونفر مسافر در این حادثه مجروح و با بدن های سوخته به بیمارستان منتقل شدند و پیکان در حال سوختن با تلاش ماموران آتش نشانی خاموش شد.

راننده ی این خودروی سوخته به خبرنگار مهر گفت: در حال حرکت بودم که ماشین چون بمبی منفجر شد و اگر مردم نبودند من و دو مسافرم کاملا می سوختیم.

وی علت انفجار را جرقه ی اتصال سیم کشی ماشین عنوان کرد و گفت: از کپسول گاز مایع خانگی استفاده می کردم که متاسفانه منجر به این حادثه شد و تمام دارایی ام از دست رفت.

سرنشین ها پس از پانسمان از سوی کارکنان اورژانس بیمارستان امام کوهدشت با بدن های نیم سوخته به تخت بیمارستان سپرده شدند.

به هر روی این اولین بار نیست که خودروی گازسوزی در کوهدشت منفجر می شود تا جان سرنشینانش را با خطر مرگ مواجه سازد. در گوشه گوشه ی کوهدشت با مراکز توزیع کپسول گازی روبه رو می شوی که آزادانه فعالیت می کنند.

مراکز توزیع کپسول های گاز خانگی که روزانه تعداد زیادی ماشین مقابلشان صف کشیده است تا بمب های متحرک را در صندوق عقب خود در معابر شهر جابه جا کنند.
***
حشمت آزادبخت/خبرگزاری مهر