تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

قرق سیمای لرستان در دستان خرم آباد / انگشت تبلیغات به سمت دیدنی های کوهدشت باز نشد

  • کد خبر : 21906
  • 11 فروردین 1392 - 1:58

میرملاس نیوز : کوهدشت با وجود داشتن آثار تاریخی جهانی و دیدنی های کم نظیر در معرض معرفی به مهمانان نوروزی قرار نگرفت. با وجود آثار تاریخی پیش از تاریخ همچون صخره نگاره های میرملاس وهومیان و معبد سرخ دم لکی و مناطق زیبای کم بدیل چون شیرز , متاسفانه هیچ تبلیغی برای کشاندن پای […]

15huxtsqup9tf
میرملاس نیوز :
کوهدشت با وجود داشتن آثار تاریخی جهانی و دیدنی های کم نظیر در معرض معرفی به مهمانان نوروزی قرار نگرفت.
با وجود آثار تاریخی پیش از تاریخ همچون صخره نگاره های میرملاس وهومیان و معبد سرخ دم لکی و مناطق زیبای کم بدیل چون شیرز , متاسفانه هیچ تبلیغی برای کشاندن پای مسافران و مهمانان نوروزی به این مناطق صورت نگرفت وهربار صفحه ی تلویزیون استان را به تماشا دراز می کشیدی و می کشی دوربین سیمای افلاک را می دیدی و می بینی که برای کشاندن مسافران نوروزی به قلعه و گرداب سنگی و دریاچه ی گاهی خشک و گاهی خیس کیاو گرگرفته بود و می گیرد.هرچند خبرنگاران و کارکنان تلاش گر مرکز افلاک حق داشتند و دارند مرکز استان را در اولویت کارخود قرار دهند اما نیم نگاهی به دیگر اماکن دیدنی دیگر شهرها هم جزو رسالت کاری شان محسوب می شود.

89

میرملاس در ۱۷ کیلومتری شمال غربی کوهدشت با نقاشی های دوازده هزارساله ی سینه ی صخره هایش برای مورخان و باستان شناسان دنیا شناخته شده است اما هنوز با جاده ی سنگلاخی ویرانش , بدون بازدید کننده در گوشه ای از این شهرستان مهجور مانده است. نقاشی هایی که انگشت حیرت و تاسف هربیننده ای را به دندان می رساند . همچنین تنگه ی زیبای شیرز با رودخانه ی زلال و درخت های میوه ی طبیعی اش و کوه های شگفت انگیز و مناره ی سنگی اش آماده است تا پای گردشگران و مهمانان و مسافران نوروزی را به سوی خودبچرخاند تا از دیدن این همه زیبایی بکر و دست نخورده شگفت زده شوند

.
t

تنگه ی شیرز :

این تنگه در ۴۵ کیلومتری شمال غربی کوهدشت بدون بازدید کننده, تنها در دره ای سبز و زلال چشم به راه تمهیدات مسوولان است تا با معرفی آن در رسانه های پربیینده ی استان لرستان سیل بازدید کننده ها را به سمت خود پذیراباشد.اما با وجود عدم تبلیغ گسترده از سوی مسوولان و عدم معرفی اماکن دیدنی کوهدشت , مسافران نوروزی بسیاری از این مناطق دیدن کرده اند.مسافران نوروزی و مهمانانی که به واسطه ی آشنایان خود به کوهدشت آمده و با راهنمایی آشناهای کوهدشتی از این اماکن دیدن کرده اند.
یک خانواده ی شمالی که از شیرز دیدن کرده بودند , می گویند:نظیر طبیعت بکر شیرز را در هیچ جای ایران ندیده ایم و اگر این مکان درشمال بود بی شک تا حالا بهترین تفریح گاه از آن ساخته شده بود.
IMG16092718
پسربچه ای اهل اردبیل می گوید: امیدوارم سال آینده هم به کوهدشت بیاییم تا من یک
بار دیگر شیرز را ببینم.جوانی اهل تهران نیز ضمن ابراز تاسف از عدم توجه مسوولان کوهدشت در راستای رسیدگی به تنگه ی زیبای شیرز , می گوید: شیرزطبیعت بی نظیری دارد مسوولان باید این مکان را به مردم ایران معرفی کنندوبستر بازدید از آن را آماده کنند.این در حالی ست که تلویزیون افلاک لرستان بیشترین وقت خود را به معرفی مرکز استان اختصاص داده و دوربین معرفی خود را به داشته های دیگر شهرهای استان نبرد تا ازاین طریق پای اشتیاق مسافران نوروزی را به این شهرها سوق دهد…

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=21906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 30در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۹
  1. بنده نه خرم آبادی ام و نه کوهدشتی . ساکن کرجم و اصالتا لرزبان و فعال در علوم اجتماعی و طبیعت ایران
    شاید گلایه اتان بجا ، ولی تیترتان نابجا بود .
    سیمای لرستان دو دهه است در اختیار امثال امرایی است . می دانید جلوی چند جوان را گرفته اند ؟

    از بین تمام نشریات فقط مدیر ” پیشوک ” موفق به حضور در افلاک می گردد!!! شرایطی که برای دیگران مهیا نیست . اینها را هم بنویس .

    سازمان گردشگری که در اختیار خود هم استانی های کوهدشتی است . چرا از آنها گلایه نمی کنید ؟ از معاون مدیرکل گرفته تا عکاس و … اشکالی هم ندارد . ولی از آنها بخواهید میهمانان را به کوهدشت سوق دهند .

    انجمن کوهدشتی های مقیم مرکز دارید! چرا از آنها برای توسعه شیرز و میرملاس کمک نمی خواهید ؟

    آیا میرملاس حتی یک دستشویی دارد ؟ اگر ندارد باز از کم کاری خودتان است ؟ اطافیان کوهدشتی آقای قربانی که بلد است در انواع برنامه ها و جشن ها کوهدشتی ها را روانه مرکز استان و تهران کند. ماشاله آنقدر قدرت دارید که در پایتخت هم ترانه بخوانی و هم شعر و . . . نمی تواند یک امکانات اولیه آنجا ترتیب دهد ؟
    امیدوارم به دید ایجاد شکاف به این موضوع نپرداخته باشید

    • با قسمت هایی از حرفهای شما موافقم . همه اش نباید ناله کنیم و دیگران را مقصر بدانیم .
      از خارج استان که نیامده اند میرملاس را غارت کنند . کار مردم همانجاست .
      شما فکری بکنید برای محافظت از میرملاس . از طریق آقای قربانی و معاون کوهدشتی اش.

  2. ای کاش میشد کوهدشت ای دشت وسیع ایا زمانی میشود که اباد اباد شوی .میراث فرهنگی کوهدشت و بقیه دست اندرکاران کم لطفی میکنن حداقل به فکر درست کردن جاده میرملاس نیستن ….شبکه افلاک هم کم لطفی میکنه اره کوهدشت جاهای زیبای داره امازاده پارک جنگلی تنگه شیر و جاهای دیدنی دیگه ………………..فقط میتوان گفت کجاست دلسوز که بسوزد و نگوید

  3. حشمت خان کوهدشت که از لرستان نیست

  4. درشبکه لر لرستان کلا شهرستان های لک نشین حذف شده اند قربانت برم

  5. درسیما لر هرکسی با زبان لکی تکلم داشته باشد حتی از ستاره ها هم باشد در شبکه لر جایی ندارد چند وقتیست این را در برنامه ها حس کرده اید

  6. سلام . با دیدن این متن فکر کردم چه اتفاقی افتاده است . الان متولی امور گردشگری سازمان میراث فرهنگی است . چرا با آنها مکاتبه نمی کنید . ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هم که همه هم استانی های کوهدشتی هستند . معاون مدیرکل هم که کوهدشتی است . از آنها بخواهید به کوهدشت بروند . من خودم با تور گردشگری به بیشه رفتم . تور بزارید و مسافران به میرملاس ببرید . به شبکه افلاک چه ارتباطی دارد .
    شبکه افلاک که طی ماه گذشته حداقل ۳ شب در اختیار خواننده کوهدشتی ( آقای غضنفری ) بود. چرا ایراد بی مطالعه دارید . متاسف شده ام از روند جدیدی که میرملاس نیوز گرفته .

    • امسال افلاک از همه شهرها آیتم پخش کرد . بخدا گیر الکی می دهید . در شهرتان یک سرویس بهداشتی درست و درمان ندارید بعد یقه افلاک را گرفته اید؟

    • دوست عزیز. هر چقدر مسؤولین کوهدشتى در مسند پست هاى کلیدى استان باشند تا وقتى مجراى ارتباطى دیدارى و شنیدارى که بنام استان ( البته به کام مرکز) وجود نداشته باشد، نمى توان کارى از پیش برد. فکر کنم متوجه منظورم شده باشید. آقا یا خانم هوشیار، شمس و قادر؛ شما هر چقدر یک موضوع را نقد یا حمایت کنید تا وقتى کانال ارتباطى وجود نداشته باشد نمیتوانید صداى خود را به گوش مخاطبان برسانید حتى اگر بلندترین ” گاله ى ” دنیا را هم داشته باشید. از یک مجراى ارتباطى که از لحاظ قانونى حق تمام مردم استان است نه منحصر به افراد یا گروه هاى خاص!!! انتظار میرود که ” واقعى ” متعلق به همه ى استان باشد. پس لطفا قبل از پاسخ دادن به کامنت ها کمى منطقى فکر کنیم. به دور از هر گونه تصمیم احساسى نگارش کنید. لرستان ، استان فراموش شده است و شهرستان کوهدشت، گمنام . هرچند این شبکه هم فقط بخاطر پخش چهار تا کلیپ لرى و لکى مورد توجه اندکى از مردم قرار میگیرد چون چیزى براى ساختن و گفتن نداشته و ندارد. تا وقتى این شبکه تریبون برخى آقایان خاص قرار دارد، هیچ ارتقاء ى پیدا نمى کند. شبکه أفلاک پیشکش تمام کسانى که سنگ این طفل اسیر شده در بند بى تدبیرى ، را به سینه میزنند و برایشان منفعت دارد. در ضمن آقاى غضنفرى چندین سال است در این هنر فعالیت دارند پس از اینهمه سال موفق به زیارت این شبکه شدند. آیا درباره ى استاد رحمانپور هم جوابى دارید که چرا هیج ترانه اى از ایشان از شبکه پخش نمى شود؟ شاید این کامنت مجالى براى گفتن این درد دلها نباشد. ولى امیدوارم فرصتى پیش بیاید تا تمام بى مهرى هاى این شبکه را یادآور شوم تا چنین حمایت هاى بى اساسى باعث مغرور شدن دست اندرکاران این شبکه نگردد.
      چقدر خسته أم از این دقیقه هاى پا پتى از امتداد خسته ى کلاف بى عدالتى
      بهار میشود و ما دوباره سبز میشویم تمام میشود ، تمام فصل بى عدالتى

  7. سلام بر آقای آزاد بخت و تبریک سال نو…از این مطلب شما جدا شوکه شدم در جایی که بین این همه روزنامه و هفته نامه محلی مسئول پیشوک به سیمای افلاک دعوت میشود و خواننده گرانقدر شعر شما در شبکه افلاک و شما مطرح میشود و بنا به روابطی کارهای میراث فرهنگی دست بچه های کوهدشت میافتد دیگر نوشتن چنین مطالب تفرقه انگیزی جای ندارد …چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید…

  8. تا وقتی همچین مسئولانی سره کار هستن همین آشه و همین کاسه.این که چیزی نیست کوهدشت تا بوده همین جوری بوده بقیه شهرهای استان رو بگین که تو این تعطیلات هیچ اسمی ازشون نبردن،آبشارای دورود رو چرا نباید ملت بشناسن.
    ما کوهدشتیا که دیگه عادت کردیم

  9. آفرین حشمت‌اله آزادبخت
    اما آقای آزادبخت میهمانان نوروزی، ایران‌گردان و جهانگردان بیشتر از اینکه به دیدن مکان‌های گردشگری و تفریحی نیاز داشته باشند خوشبختانه یا بدبختانه نیاز به امکانات رفاحی دارند. در کوهدشت و در جوار آثار گردشگری و تاریخی هیچ امکاناتی وجود ندارد. و اگر کسی اینجا بیاید آبروی مسؤولین می‌رود.

  10. کاش فقط کوهدشت بود
    شبکه افلاک فقط برای خرم آباد است و بس
    شهرهای نورآباد، الشتر و کوهدشت بیشترین سیلی را از شبکه افلاک خوره اند





    ..
    .

  11. “ضمن تشکراز دید زیرکانه ى شما”
    تا بوده همین بوده. جاى تأسف داره که شبکه استان فقط در انحصار آقایان خاص قرار داره و با اهرم رسانه اى به هر که دوست دارند هجوم میبرند و به هر کس دوست دارن أهمیت و اعتبار می دهند. البته حشمت جان میرملاس هم با این نقد کوچک از فردا مورد غضب این شبکه قرار میگیرد.
    این شبکه در انحصار افرادى است که خیلى از آنها هیچ تخصص و سنخیتى با این مجراى مقدس و مهم ندارند. اگه مموجو هم نبود و مردم شریف این استان رو سرگرم چند تا جوک و چیستان نمیکرد باید درب شو… میکردن. متأسفانه با وجود حضور برخى از همشهرى خودمان هم در این شبکه ، انتظار میرفت که لنز دوربین این شبکه بیشتر به سمت کوهدشت بچرخد. نمیدونم یا این آقایان هم محصور شدند یا مرکز استان نشینى روى شان تأثیر گذشته ( خداى ناکرده) !! به أمید روزى که این طفل رسانه اى از اسارت رها و چشم و گوش همه ى لرستان شود.

    • ممه جو یک … بیشتر نیست
      آقای امرایی ۳۰ سال در افلاک فعالیت می کند . چکار برای کوهدشت کرده .

      • آقای شمس ! چرا توهین میکنی ؟ بنده خدا نمی دانی این طرز حرف زدن اخلاقی نیست
        در هیچ جای عالم هیچ قومی به کمدین های خود نمی گوید : دلقک
        خجالت هم چیز خوبی است

  12. سلام بر آقای آزادبخت
    همیشه به قلم شما ایمان داشتم . ولی گویا شما جز ناله کردن چیزی بلد نیستید . عزیز من میرملاس اگه خراب شده به خودتان مربوط می شود . به افلاک چه ؟ شما چرا گردشگران را به سمت کوهدشت نمی کشانید . چرا از دستگاه های دولتی استفاه نمی کنید . آقای سیروس ابراهیمی در مسند کار هستند . چرا از ایشان کمک نمی گیرید . حیف است بخدا . تا کی چوب نفاق را دور سر می گردانید ؟

  13. با سلام
    آقای ازادبخت شما که این همه از میرملاس و شیرز تعریف میکنید و به قول یکی از دوستان که کامنت گذاشتن و گفتن همیشه گلایه دارید!!! تا بحال به این فکر کرده اید که اگر یک گردشگر به میرملاس بیاید چه امکانات رفاهی و امنیتی برایش فراهم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر از این گلایه دارید که شیرز را فراموش کرده اند تا به حال به این فکر کرده اید که ایا ماموران انتظامی اونجا مستقر هستند که امنیت رو برای مسافرین فراهم کنند؟؟؟؟ اگه دقت کرده باشید بیشتر خونواده های کوهدشتی هم که به شیرز میرن با خودشون اسلحه میبرن حالا اون گردشگرهای بیچاره که شما اونارو به شیرز دعوت میکنید و این همه به به و چه چه از شیرز میزنید اگه مشکلی براشون پیش بیاد جنابعالی پاسخگو هستی؟؟؟؟؟؟ به نظرم شما اول گلایه تونو برای کسانی که باید امکانات رفاهی و امنیتی اونجارو فراهم کنند بکنید بعدا که این امکانات فراهم شد اگر شبکه افلاک از این مکانها تعریف نکرد اونوقت بگید که کوهدشت فراموش شده. و گرنه این متنی که شما نوشتید بدور از اخلاق حرفه ای یک رسانه است.

  14. اگه قرار باشه عوامل شبکه افلاک مجریا و گوینده هارو میگم لکی صحبت کنن پس تکلیف مردم ازنا،الیگودرز و حتی دورود چی میشه صرف نظر از سایر مردم ایران که این شبکه رو از طریق ماهواره میبینن؟
    در ضمن تمام مردم دنیا لر رو با گویش لری میشناسن

    • بعید اسم شما عسل باشه!!! لرستان ترکیبى از گوشی لرى و زبان لکى ست. پس به دور از هر گونه تعصب بی جا، بایستى برنامه ها هم به گویش لرى هم به زبان لکى پخش گردد. هر چند از شبکه أفلاک عدالت به دوره!!!

      • بعید است اسم شما هم تورج باشد

      • داشتن اسم عسل برای شما چیز عجیبیه چرا که فقط توی خواب و فیلما دیدید و شنیدید!
        شمایی که حرف از عدالت میزنید خوبه که با دقت یبار دیگه به کامنت های خودتون نگاه کنید و با نگاهی غیر از تورج بودنتون بخونیدشون ببینید بویی از عدالت و منطق بردن؟
        لابد اگه قرار باشه توی برنامه ها با زبان لکی صحبت کنن این دفعه دعواهای قومی و قبیله ای بین مردم لک زبان شروع میشه که چرا لکیرو با لهجه فلان شهر صحبت میکنن و مثل ما حرف نمیزنن!

        • با سلام. منظور من از جمله ى ” بعید میدونم اسم شما عسل باشه” قلم عصبانى شما بود. ولى در جواب متن کاملا مغرضانه شما باید سه نکته عرض کنم که ١- حقیر با اسم واقعى خودم کامنت میزارم ، مسؤولین محترم سایت گواه این حرف هستند و در کامنت م یک واقعت رو نوشتم که لکى زبان است( طبق مستندات موجود) و این به دور از عدالت است که کمترین یا بهتر بگم اصلا سهمى از برنامه هاى این شبکه را نداشته باشن.
          ٢- در اینکه صدا و سیما خرم آباد ( نه لرستان) فقط در اختیار عده اى ست که گویش لرى آن هم نه لرى مرسوم کل استان صحبت میکنن بلکه گویش خاص آقایان ، شکى نیست.
          ٣- اگر نقدى نسبت به این شبکه مرکز داشتم بخاطر این بود که از نزدیک شناخت دارم بهتر بگم بخاطر رشته تحصیلى م بهتر شناخت دارم.
          سه سال پیش وقتى از مجرى خانم شبکه بصورت حضورى پرسیدم که چرا در اجراى برنامه به زبان فأرسى صحبت میکنید، این حق مردم این استان است که به زبان هاى محلى برنامه هاى استانشون رو ببینن، جواب دادن که من اصالتأ لرستانى نیستم و زبان فارسى بهتر است چون ممکن است یک مهمان خارج استان مخاطب این برنامه باشد، یعنى “همه فداى یک نفر”. ( چه استدلالى!!!؟ ) حالا جاى شکرش باقى ست که این چند ساله از فأرسى گفتن کاملا با لهجه این افراد خبرى نیست.
          پس بهتر بود شما مثل اسم قشنگتون به این واقعیت غیر قابل انکار قشنگ نگاه میکردید. در ضمن شایسته است شما سنگ واقعیت رو به سینه بزنید نه سنگ این آقایان خاص !

    • دوستان عزیز شما لر هستید جایگاه زبان شما لهجه است نه زبان زیاد به خود نبالید وما به لک ولک بودنمان افتخار میکنیم ما از این ناراحتیم که در جایگاه خود نیستیم

      • خودتان هم اعتراف کردید که در جایگاه خود نیستید !
        شما با پارتی بازی و … از طریق دوستان مرکز نشین سازمانهای فرهنگی را در اختیار گرفته اید . صداو سیما را هم همچنین …و بعد اعتراض دارید! عزیز جان جایگاه تان خیلی پایین تر از جایی است که ایستاده ای

  15. قربانت برم تمام شبکه افلاک که دست کوهدشتیاست
    علی امرایی- ابراهیم امرایی-منصوری- کرمی … چرا از همشهریای خودتون گله نمیکنید ؟ خرم اباد بدبخت و بیکشه و این اقایان چون حال ندارند تا کوهدشت بیایند در همان خرم اباد برنامه تهیه میکنن د وپلش را به جیب میزنند

    قبلا هم بحث ایرج رحمانپور رو پیش کشیدید- اقای رحمانپور تا حالا صدهزار تومن برای چاپ کتابی در مورد کوهدشت هزینه کرده ؟ سید فرید قاسمی توی خرم ابد یک متر زمین نداره اما از جیب شخصیش بیش از ۴۰ میلیون تومن کتاب برای زادگاهش چاپ کرده
    لطفا اسم خرم اباد مظلوم رو از نوشته بردارید و به جای اتهام زدن به بقیه به فکر اصلاح کردن خودتاون باشید

  16. سلام بر همه ی دوستان عزیز. با پوزش از همه که سفربودم و نبودم جواب بدم…
    بعضی ها بحث لر و لک بودن رو پیش کشیده اند و بعضی ها حرف از تفر قه زده اند و بعضی ها از برنامه های متنوع و پیشین سیمای لرستان اما مقصود من هیچ کدام از این ها نبود. من می خواستم از سیمای لرستان گله کنم که چرا در ایام عید دوربین تبلیغ و معرفی اش هرشب به قلعه می رفت و خبری از این طرف و آن طرف نبود ؟! و به برنامه های دیگر افلاک کاری نداشته ام که فلان شب فلان شاعر رو دعوت کرده یا نکرده چون به ما مربوط نیست و در حیطه ی سیاست های کاری خودشان می چرخد. یک سر فلش انتقاد هم برمی گردد به مسوولان کوهدشت که هیچ وقت حاضر نشده اند یا بلد نبوده اند بستر مناسب را در شیرز و میرملاس آماده کنند تا بازدید کننده ها از سراسر ایران و حتی دنیا به کوهدشت بیایند. …حالا نه به این کاری بوده که چه کسی در سیما کارمی کند یا ریشش رو با یک می زنه یا دو و نه ربطی به برخی کامنت ها داشته…
    پایدار باشید.

  17. سلام بر دوست گرامی حشمت آزادبخت و دوستان میرملاس .

    قطعا” هر یک از ما در حوزه زادگاه و منطقه خود انتقاداتی به مسئولین داشته و مطالباتی داریم که شکل بیان آن بسیار مهم است . تیتیر مطلب کمی باعث شک و شبه شده بود . این حقیر نیز با آنکه با تیتر مخالف بودم ولی به حرمت دوستان میرملاس و بخصوص حشمت آزادبخت سعی کردم سکوت کنم . خوشحالم که آقای آزادبخت مقصود خود را توضیح داده و شفاف سازی نمود .از ایشان هم جز این انتظاری نیست . قلم توانایش همیشه در راه انعکاس آلام و مشکلات این مردم بوده .
    امیدوارم تمام اهل قلم ، لرستان را بعنوان سرزمین واحدی ببینید و هدفشان توسعه و تعالی لرستان باشد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.