- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

عسگراولادی: «حصر موسوی و کروبی از راهی که رهبری صلاح می‌دانند برداشته شود»

47664_128

 

موسوی و کروبی از راه‌هایی که برای آنها باز شده بود استفاده نکردند و حصر این دو نفر از راهی که رهبری صلاح می‌دانند برداشته شود اما توبه شرط آن است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصلاح‌طلبانی که در فتنه شرکت داشتند و سکوت کردند باید از آن تبری بجویند و توبه کنند.
به گزارش میرملاس به نقل از فارس، حبیب‌الله عسگراولادی امروز در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید مطهری چابکسر پیرامون انتخابات و ضرورت فضای رقابت سالم، با اشاره به تغییر موضع خود درباره شکست حصر خانگی موسوی و کروبی، اظهار کرد: شکستن حصر اینها کار قضایی و امنیتی است و به آنها مربوط می‌شود اما حصر این افراد بدون محاکمه انجام شده و از نظر بنده دادگاهی در این‌باره تشکیل نشده است توبه کردن و ارائه توبه‌نامه به مقام معظم رهبری به صورت پنهان و یا آشکار باید شرط شکستن حصر آنها شود و بعد از رهبری هدایت بخواهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این دو نفر محبت فرموده‌اند، گفت: موسوی و کروبی از راه‌هایی که برای آنها باز شده بود استفاده نکردند و حصر این دو نفر از راهی که رهبری صلاح می‌دانند برداشته شود اما توبه شرط آن است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصلاح‌طلبانی که در فتنه شرکت داشتند و سکوت کردند باید از آن تبری بجویند و توبه کنند.

* آل‌اسحاق مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی

وی درباره کاندیدای مورد نظر حزب موتلفه در انتخابات، گفت: در آغاز راه هر تشکلی باید نامزدی داشته باشد و ما در ائتلاف قرار داریم و نامزدها زیر نظر جامعتین هستند و بنده نمی‌توانم کاندیدای نهایی را اعلام کنم اما پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی حمایت از «یحیی آل‌اسحاق» است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چراغی روشن کردند که هر سلیقه‌ و فکر در انتخابات حضور داشته باشد، تصریح کرد: شرط این امر حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

* حضور ۵ قطب در انتخابات ریاست جمهوری

وی از حضور پنج قطب در انتخابات خبر داد و افزود: دو قطب مربوط به اصولگرایان، قطب پیروان رهبری، قطب اطرافیان احمدی‌نژاد و یک قطب نیز اصلاح‌طلبان هستند.

عسگراولادی، تلاش برای ائتلاف در انتخابات را مورد تاکید قطب‌ها قرار داد و اذعان کرد: قطب دیگر کسانی هستند که به «زنده باد بهار» تکیه دارند.

وی قطب منفردین را از مشارکت کنندگان در انتخابات ذکر کرد و متذکر شد: منفردین می‌خواهند نامزد انتخابات باشند و تمام پنج قطب باید بتوانند نامزد انتخاباتی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری، تصریح کرد: در انتخابات باید رقابت رعایت شود و منازعه نشود و هر مجموعه نامزد خود را معرفی کند.

* تبدیل انتخابات به جشن ملی

وی با اشاره به اینکه رقابت سالم و بدون نزاع و منازعه در انتخابات بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این صورت انتخابات تبدیل به جشن ملی می‌شود اما اگر نزاع کنیم جنگ تحمیل می‌شود و انتخابات در منازعه سالم نمی‌ماند و بیگانگان در آن دخالت می‌کنند و فتنه ایجاد می‌شود.

عسگراولادی نقش رسانه‌ها در جلوگیری از نزاع بین نامزدها در انتخابات را مهم خواند و یادآور شد: رسانه‌ها تلاش کنند که قطب‌های مذکور با هم نزاع نکنند.

* ۲۵ نامزد قطب اصولگرایان و ۱۲ نامزد قطب اصلاح‌طلبان در انتخابات

وی با بیان اینکه در دو قطب اصولگرایان ۲۵ نامزد در سه دسته داریم، افزود: اصلاح‌طلبان نیز ۱۲ نامزد و منفردین چهار کاندیدا دارند که امیدواریم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به طرف یک نامزد هدایت شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ احمدی‌نژاد رقابت انتخابات را به منازعه تبدیل کرد و دشمن طمع‌کار شد.

وی با تصریح بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمنان خارجی در انتخابات طمع‌کار شوند و دخالت کنند، اذعان کرد: دشمن می‌خواهد با فتنه ما را تجزیه کند و ملت ایران و نامزدهای انتخاباتی را به صورت یک‌جا ببلعد.

* تکنوکرات منهای دین نباید وارد دولت شود

عسگراولادی درباره نقش تکنوکرات‌ها در انتخابات، بیان کرد: تکنوکرات‌های زمان مشروطه منهای دین بودند و از دین استفاده کردند و ما را به طرف لیبرالیسم بردند و باید توجه کنیم که امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر، و عمده تکنوکرات‌های ما که در خارج تحصیل کردند منهای دین بودند و طبق تجربه بشر تربیت شدند.

وی متذکر شد: تکنوکرات منهای دین و مذهب نباید در داخل دولت وارد شود و امور را در دست گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه از دولت بنی‌صدر تا دولت احمدی‌نژاد بدون تکنوکرات نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: بدون امر به معروف و نهی از منکر امکان ایجاد حکومت اسلامی نیست.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، یادآور شد: اصلاح‌طلبان باید خود را جمع و جور کنند تا انتخابات تبدیل به جشن ملی شود و چهره‌های مورد تایید شورای نگهبان را معرفی کنند.

*حضور هاشمی در انتخابات بعید است

عسگراولادی به حضور هاشمی در انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: بعید است هاشمی وارد انتخابات شود.

وی با بیان اینکه هاشمی مرز بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار دارد اما عضو اصلاح‌طلبان نیست، اذعان کرد: بنده نیز در وسط اصولگرای اصلاح‌طلب(ره) قرار دارم و در خط امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و فراجناحی هستم.

عضو تشخیص مصلحت نظام در معرفی خود، اظهار کرد: عضو مطلق اصولگرایان در کشور هستم و به آن افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار شناسنامه خود را معرفی می‌کنم، افزود: به عنوان مقلد رهبری فراجناحی هستم و در حرکت جشن ملی خادم افرادی هستم که صلاحیت آنها تایید شده باشد.

عسگر اولادی با تصریح بر اینکه راست سنتی و حامی اصلاح‌طلبان را قبول ندارم، خاطرنشان کرد: موسوی و کروبی یک دوره به بنده جفا کردند و رابطه عاطفی نبود اما در ملاقات با موسوی و کروبی متوجه شدم که اینها خودشان فتنه‌ساز و فتنه نیستند و اطرافیان آنها فتنه و فتنه‌ساز بودند.