تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

نمایش اسکلت سردار اشکانی در لرستان + عکس

  • کد خبر : 21936
  • 12 فروردین 1392 - 14:07

  همزمان با تعطیلات نوروزی غرفه ها و آثار جدید در موزه باستان شناسی و مردم شناسی قلعه فلک الافلاک لرستان به نمایش درآمده که از جمله این فعالیت ها بازگشایی محل زندانی شدن آیت الله کاشانی پس از ۷۰ سال است. به منظور جذب علاقمندان به میراث فرهنگی موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک […]


142330_192

 

همزمان با تعطیلات نوروزی غرفه ها و آثار جدید در موزه باستان شناسی و مردم شناسی قلعه فلک الافلاک لرستان به نمایش درآمده که از جمله این فعالیت ها بازگشایی محل زندانی شدن آیت الله کاشانی پس از ۷۰ سال است.

به منظور جذب علاقمندان به میراث فرهنگی موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک تغییر چیدمان داده و برخی از اشیا مربوط به یکی از بزرگترین گنجینه های کشف شده در دنیا در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در این رابطه گفت: امسال برای اولین بار اشیاء برنزی مکشوفه از محوطه تاریخی سنگ تراشان در موزه باستانشناسی قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد به نمایش گذاشته شده است.

سید قاسم قربانی افزود: آثار گچبری به دست آمده از محوطه قلعه گوری سیمره کوهدشت مربوط به دوره ساسانی نیز برای نخستین بار در یکی از ویترین های موزه باستان شناسی قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: همچنین نمایش اسکلت سردار اشکانی به همراه تابوت مفرغی چوبتراش در یکی از ویترین های موزه باستان شناسی قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد نیز یکی دیگر از اقدامات این اداره کل بوده است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=21936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.