- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جهانیان : به عملکرد مدیرکل و مجموعه ی میراث فرهنگی وگردشگری لرستان نمره ی ” ۲۰ ” می دهم

87654

 

 

منوچهرجهانیان طی بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی لرستان در گفت و گوی اختصاصی با میرملاس نیوز گفت : استان لرستان با تعامل و همکاری مدیریت ارشد استان و همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی با برنامه ریزی و کار دقیق و مدیریت خوب مدیر کل میراث فرهنگی دکتر قربانی از نمره خوبی برخوردار هستند و با توجه به استقبال و حضور مردم و رضایتمندی آنها به آنها نمره ۲۰ می دهم.
وی اظهار داشت:امیدوارم این برنامه ریزی در طول سال هم تداوم پیدا کرده تا بتواند لرستان را و فرهنگ اصیل لرستانی هارا در سطح کشور معرفی کند واستان لرستان نیز از ظرفیتهای اقتصادی صنعت گردشگری بهره مند شود.
رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بیان داشت:در بحث توزیع سفر استان لرستان از جایگاه مطلوبی برخوردار است و استانهای کرمان،یزد،کردستان،کرمانشاه،آذزبایجان شرقی و اردبیل هم معرفی خوبی داشته اند.
جهانیان درتاثیر این برنامه ها و برنامه در انتقال فرهنگ لرستان اظهار داشت :تداوم اینگونه جشنواره ها و برنامه ها در جهت معرفی فرهنگهای بومی به یکدیگر و احیائ ارزشهای بومی وانتقال به نسلهای بعدی بسیار موثر است.
وی افزود:شادابی و نشاط و طراوت در بین مسافران نوروزی که به لرستان آمده اند مشهود است امیدواریم برنامه ریزی که در ایام نوروز توسط میراثفرهنگی لرستان صورت گرفنه در طول سال هم تداوم داشته و هم وطنان در همه ایام سال از جاذه های متنوع لرستان دیدن نمایند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: درخشش لرستان در جشنواره های ملی  صدای عشایر ، فرصت های سرمایه گذاری ، جشن نوروزی و صدای بهار سبب احیای فرهنگ،زیباییها،جاذبه ها،آثار تاریخی،تمدن اصیل،آداب و رسوم وسنن،صنایع دستی،سوغات و تنوع غذایی که در اقوام مختلف روستایی و عشایری لرستان شده و آنها را به خوبی معرفی و مورد استقبال مردم قرار گرفته است که سبب ماندگاری و انتقال فرهنگ مردمان این دیار می شود.