- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رد صلاحیت ۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس در استان لرستان از سوی هیات های اجرایی انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان لرستان گفت:

رد صلاحیت ۲۴ داوطلب نمایندگی مجلس در استان لرستان از سوی هیات های اجرایی انتخابات
به گزارش ایرنا، ‘حسن شریعت نژاد’ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین صلاحیت ۱۱ داوطلب نمایندگی دیگر نیز از سوی هیات های اجرایی انتخابات در استان لرستان احراز نشده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۶۴ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: براساس اعلام هیات های اجرایی استان، ۳۵ نفر از این داوطلبین رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: همچنین در این مدت هشت داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان لرستان از شرکت دراین انتخابات انصراف داده اند.

به گفته وی، برهمین اساس انصراف دادگان در حوزه های انتخابیه خرم آباد، بروجرد، دورود، دلفان، کوهدشت، پلدختر هر کدام یک نفر و در حوره انتخابیه الیگودرز دو داوطلب نمایندگی انصراف داده اند.

شریعت نژاد تصریح کرد: افراد رد صلاحیت شده و یا داوطلبینی که صلاحیت آنها از سوی هیات های اجرایی احراز نشده تا سه روز دیگر برای اعلام اعتراض کتبی خود به هیات های نظارت استان لرستان فرصت دارند.

رییس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: افراد تایید صلاحیت شده از سوی هیات های اجرایی نیز به منزله تایید شده نهایی نیستند و اسامی افراد تایید شده نهایی، از سوی شورای نگهبان در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت قوانین مربوط به انتخابات از سوی داوطلبین، تصریح کرد: یکی از افراد رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی استان به دلیل انجام تخلف تبلیغاتی و تبلیغات زودهنگام رد صلاحیت شده است.

شریعت نژاد اظهار داشت: استعلام از مراجع چهارگانه(دادستانی، اطلاعات، ثبت احوال، پلیس بین الملل ) مرجع بررسی و تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی است.

استان لرستان در مجموع دارای ۹ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.