تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

باهنر: داستان “جریان انحرافی” را قبول ندارم

  • کد خبر : 22104
  • 15 فروردین 1392 - 21:40

  دبیر کل جامعه ی اسلامی مهندسین , با بیان این که ائتلاف اکثریت اصولگرایان به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان است ؛ابراز امیدواری کرد که با حضور پرشور مردم در انتخابات، خرداد ۹۲ به حماسه ی بزرگ سیاسی تبدیل شود. به گزارش میرملاس : محمدرضا باهنر , دبیر کل جامعه ی اسلامی مهندسین و نماینده […]

IMAGE634898848714727853

 

دبیر کل جامعه ی اسلامی مهندسین , با بیان این که ائتلاف اکثریت اصولگرایان به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان است ؛ابراز امیدواری کرد که با حضور پرشور مردم در انتخابات، خرداد ۹۲ به حماسه ی بزرگ سیاسی تبدیل شود.

به گزارش میرملاس : محمدرضا باهنر , دبیر کل جامعه ی اسلامی مهندسین و نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ,در نشست خبری خود که صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد، طی سخنانی به مسائل انتخابات سال ریاست جمهوری پرداخت.

گزیده سخنان باهنر :

پیش از این هم از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و حتی فعالیت سیاسی آن ها استقبال کرده بودیم و معتقدیم همه ی گرایشات سیاسی در چارچوب قانون اساسی باید در انتخابات حضور داشته باشند.

خبر دارم برخی‌ها تلاش می‌کنند تا آقای خاتمی را وارد صحنه کنند, منتهی این خود جناب آقای خاتمی است که باید سبک و سنگین کند و تصمیم بگیرد. تحلیل ما این است که برخی رؤسای جمهور قبلی نمی‌توانند منتظر رأی‌های سونامی‌وار بیست میلیونی در انتخابات خرداد ۹۲ باشند.

در انتخابات آینده ما دولت را به عنوان یک قطب در نظر داریم چرا که دولت نیز کاندیداهایی خواهد داشت که از آن ها حمایت خواهد کرد طبیعی ست که هر قطبی از این قطب با دو قطب دیگر در انتخابات رقابت خواهد کرد.

ما فکر می‌کنیم برخی از مشکلات فعلی کشور از قبیل نقدینگی در مدت یک سال، یک سال و نیم قابل حل است. میزان نقدینگی از سال ۸۴ تا سال ۹۱،‌ هفت برابر افزایش یافته است یعنی ۶۰۰درصد افزایش پیدا کرده است. میزان نقدینگی ما از ۷۰هزار میلیارد به ۵۰۰هزار میلیارد رسیده است و این وضعیت باید مدیریت شود.

میزان نقدینگی در کشور مثل انباری پشت سد است که اگر کانال‌کشی و هدایت نشود ممکن است گرفتاری‌هایی برای کشور درست کند.

در سال ۹۱ دولت گفت می‌خواهد ۲.۵میلیون شغل ایجاد کند اما ما آن زمان گفتیم اگر همه ی توان کشور را بسیج کنیم می‌توانیم یک میلیون و صد هزار شغل ایجاد کنیم اما دولت نه تنها ۲.۵میلیون شغل ایجاد نکرد بلکه در ایجادیک میلیون و صد شغل نیز موفق نبود.

من فکر می‌کنم مشکل، فعلاً واژه‌ها نیستند و این مهم نیست که آن ها سران فتنه بودند یا مفتون فتنه؛‌ مهم این است که نتیجه ی آن مشکلات موجب مشکلات و گرفتاری‌هایی برای نظام شد.

داستان “جریان انحرافی” را قبول ندارم

من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم. جریان به مسئله‌ای گفته می‌شود که دارای سرمایه ی اجتماعی ست. لذا من می‌گویم اگر بگوییم حلقه ی انحرافی بهتر است.

حلقه ی انحرافی افرادی هستند که بیشتر به دنبال ماجراجویی سیاسی هستند تا یک رفتار خردمندانه.این افراد معمولا یک سری بحث‌های بی‌مبنا را مطرح و در جامعه رها می‌کنند. ادبیات این حلقه اتفاق و انسجام نیست و بیشتر به نیت مطرح شدن در رسانه‌ها و مشهور شدن یک سری مسائل را مطرح می‌کنند.

این افراد چون پشتوانه اجتماعی ندارند، نمی‌توانند کارشان را جلو ببرند و البته باید از آن ها مراقبت کرد چرا که این افراد به صورت بالقوه باید مراقبت شوند ولی بالفعل امکان ایجاد مشکل را ندارند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=22104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس اولا” برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما” برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا” جهت ادای دین به جامعه امروزی وآیندگان ،اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.