- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نگاهی به کارنامه ی گروه هنری مژ در یکمین سالگرد برگزاری آن / عیسا امیری چولاندیم

نگاهی به کارنامه ی گروه هنری مژ در یکمین سالگرد برگزاری آن

عیسا امیری چولاندیم

—————–

تعطیلات فروردین بود که شماری از دوستان هنری و دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاهی که در خرم آباد، میدان رازی، نبش کوچه ۱ آراسته داشتم از روی بزرگواری به دیدنم آمدند که گپ های دوستانه و گفت

گو از حال و هوای هنری کشور و استان از پیامدهای آن بود.

این دوستان بر این باور بودند که هنرمندان هنرهای دیداری و دیگران همفکری و همکاری نکرده، کاش راهی بود که این دوستان بیشتر یکدیگر را میدیده و همفکری می کردند که پیشنهاد گروه به میان آمد و من نخستین جمعه پس از تعطیلات فروردین را پیشنهاد دادم که در کارگاه کاشو (کارگاه خودم) گروهی برپا شود. پس ۱۸/۱/۱۳۹۱ برابر با ۶ آپریل ۲۰۱۲ میلادی به کارگاه رفتم و بنابر آنچه می پنداشتم هیچ کدام از دوستان به پیمان خود وفا نکردند و تنها دوستان دیگری که پیام به ایشان داده بودم از میانشان خانم ها تارا گودرزی و معصومه قهرمانی به همراه خودم بدون چشم داشت به آمدن دیگران دست به کار شدیم و برنامه های گروه را پایه ریزی نمودیم و بنا بر این گردید که همه ی نشست ها نوشته و گواهی یا مستند شود.

نشست دوم دوستان، هنرمندان و استادان بیشتری که اندکی باورشان بیشتر شده بود به گروه پیوستند که اینان بودند:

علی فلاح کردی، علیآقا حسین پور، تارا گودرزی، معصومه قهرمانی نژاد، سهیلا محکی و خودم. در این نشست همان گونه که پیش بینی شده بود نقد و بررسی آفریده های یکی از هنرمندان (معصومه قهرمانی نژاد) و نمایش فیلم و آفریده های جهانی به نمایش درآمد.

نشست سوم ۱۹/۳/۱۳۹۱ بود که در این نشست بیش از ۳۰ نام برای گروه پیشنهاد گردید که نام گروه هنری مژ با ۱۲ رای از ۲۰ رای برای نام گروه پذیرفته گردید و پیشنهاد گردید که طراحان گرافیک حاضر در نشست برای نشست آینده نشان آن را طراحی نمایند تا بهترین برای گروه برگزیده شود و این کار هم همانند دیگر کارهای دوستان پشت گوش انداخته شد، ولی یک نفر از تلاشگران و استادان بزرگوار اینچنین نبود و همان گونه که گفته بود وفا کرد و نام گروه را به زیبایی طراحی نمود که هم با اندیشه، جغرافیا،  و رویکردهای گروه هماهنگ بود و ایشان دوست و بیشتر از دوست من علیآقا حسین پور بود.

آفریده های آقای مهدی فرهاد نژاد (هنرمند خود آموخته) که آفریده هایش بی گمان از بهترین های پیکره سازی فلکلور هستند در نشست سوم به نمایش درآمد و همه را شگفت زده کرد.

همان گونه که می اندیشیدم، دوستان از پی هم به گروه می پیوستند و کم می شدند و دیگر می دانستم که کدامیک از دوستان پایه ی بنیادین گروه اند. پس در نشست هشتم زمان نخستین نمایشگاه گروه هنری مژ آگاهی داده شد و در ۱۶/۱۰/۱۳۹۱ در گالری هژبر خرم آباد نخستین نمایشگاه گروه با بودن هنرمندانی چون: علی فلاح کردی، خودم، تارا گودرزی، علیآقا حسین پور، محمود حاجیوند، امیرحسین کولیوند، داوود عجب پور، مهدی فرهاد نژاد، موحد بیرانوند، معصومه قهرمانی نژاد، سهیلا محکی، اکرم بهرامیان، افسانه فرهاد نژاد، و هاجر فضلی برگزار گردید.

نشست نهم در ۲۱/۱۰/۱۳۹۱ در گالری هژبر برگزار گردید و پس از بررسی کمی ها و کاستی ها، جستار نمایشگاه دوم گروه که بنا بر این گردید که در بهار ۱۳۹۲ برگزار گردد به پیشنهاد دوستان مشخص گردید: “دایره، سرگیجه، چاه”.

نشست یازدهم در ۲۵/۱۲/۱۳۹۱ در کارگاه کاشو  و ساعت ۹ صبح و با نقد و بررسی و شنیدن دیدگاه دوستان درباره آفریده شان برای نمایشگاه آینده آغاز گردید و پس از ناهار، بنا بر پیشنهاد خانم گودرزی و برنامه ریزی پیشین به روستایی نزدیک خرم آباد (جاده بیشه، پس از ازنا ممیل) رفتیم که آفریده های درباره چهارشنبه سوری و هنر محیطی پایان پذیرفتـ(تص.یر ۱/۲/۳/۴)

جمعه ۲۳/۱/۱۳۹۲ نخستین نشست گروه در سال نو، برای برنامه ریزی نمایشگاه در اردیبهشت ماه، عکاسی از آفریده های دوستان، فراهم سازی گرافیک نمایشگاه، و جشن رسمی یکمین سالگرد و رسمی شدن گروه هنری مژ زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاهد بود. “به امید خدا”

با سپاس بی پایان از همه دوستان، هنرمندان و پشتیبانان گروه.

————————————————–

 

 

 

01

 

 تصویر/۱/هنر محیطی

——————————————————————————

02

 

 تصویر/۲/هنر محیطی

——————————————————————————

03

 

 تصویر/۳/هنر محیطی

——————————————————————————

04

 

تصویر/۴/هنر محیطی

———————————————————————————

0001

 

نشان گروه هنری مژ

————————————————————————————